nieuwe baardreis poging 2 ;-)

Bjorn

Baard
Hallo allemaal,

momenteel ben ik een maand onderweg en heb ik een goeie stoppelbaard, ik heb niet een super dichte baard maar ervaring leert dat volhouden loont. Hieronder een paar foto's van een baardreis die ik eerder gemaakt heb in 2020, ik heb het vlak na onderstaande foto's afgebroken omdat ik niet tevreden was over de vorm. Wie heeft goede adviezen over een vorm die past bij mijn gezicht en baardgroei, evt. met voorbeeld foto's. Wie weet daarnaast een goede barbier in de regio zuid-limburg. De barbier die ik de laatste keer bezocht heb heeft m.i. niet echt de juiste vorm erin aangebracht.

foto 5 is de situatie nu.

Bekijk bijlage 24066 Bekijk bijlage 24067 Bekijk bijlage 24068 Bekijk bijlage 24069 Bekijk bijlage 24070

Bekijk bijlage 24066 Bekijk bijlage 24067 Bekijk bijlage 24068 Bekijk bijlage 24069
 

Texman

Koning Baard
Ha @Bjorn ,
Ik ben even aan het fotoshoppen geweest en heb je een baard gegeven waarvan ik denk dat deze goed bij de vorm van je gezicht past.
Ik hem wat langer en ronder gemaakt aan de onderzijde. Omdat je wat volle wangen hebt moet je de zijkanten van je baard niet te dik laten worden.
Het model wat je had was helemaal niet zo slecht maar was gewoon nog niet af. Ook heb je een prima baardgroei (Y)(Y).
Mijn advies is laat je baard nu fors uitgroeien het liefst langer dan op de foto zodat de barbier wat te knippen heeft.
Voor je snor zou ik Neofolics Baardserum gaan gebruiken om te kijken of je deze wat voller kan krijgen.
Dat zou het geheel nog mooier maken.
Groet Texman :)>

20180213_165108.jpg
 

Bjorn

Baard
Thx voor je reactie, die photoshop ziet er idd best ok uit. Ik was idd ook aan t denken om de zijkanten korter te houden misschien zelfs vooral rond de kin langer te laten groeien en de rest een stuk korter.

Mijn snor is op deze foto kort getrimd hij is niet breed en er zit een opening in t midden maar opzich groeit hij even hard als de rest. Ik heb wel wat kale plekjes, zowel op de wangen als onder mijn kin / op mijn hals. Werkt dat baard serum echt? Ik heb altijd het idee dat dit vooral goed is voor de portemonnee van de verkoper.
 

Texman

Koning Baard
Thx voor je reactie, die photoshop ziet er idd best ok uit. Ik was idd ook aan t denken om de zijkanten korter te houden misschien zelfs vooral rond de kin langer te laten groeien en de rest een stuk korter.

Mijn snor is op deze foto kort getrimd hij is niet breed en er zit een opening in t midden maar opzich groeit hij even hard als de rest. Ik heb wel wat kale plekjes, zowel op de wangen als onder mijn kin / op mijn hals. Werkt dat baard serum echt? Ik heb altijd het idee dat dit vooral goed is voor de portemonnee van de verkoper.
Dit zegt Neofolics zelf van het product.
Er moet wel sprake zijn van niet geactiveerde baard follikels anders heb je er niets aan.
Ik heb mijn baardgroei er wel een boost mee kunnen geven en gebruik het nog steeds.
 

Bjorn

Baard
Heb je voor en na foto's van plekken die dichter zijn geworden door t smeren ?
[DOUBLEPOST=1674503841][/DOUBLEPOST]Ik heb wel plekken die wat extra haar kunnen gebruiken
16745037474376088908970155025955.jpg 16745037800076638680978777022242.jpg
 

Kris1981

Baard
Als jij dit na een maand hebt kunnen laten groeien dan zou ik het nog een paar maanden de tijd geven...ziet er veel belovend uit :)>
 

Texman

Koning Baard
Heb je voor en na foto's van plekken die dichter zijn geworden door t smeren ?
[DOUBLEPOST=1674503841][/DOUBLEPOST]Ik heb wel plekken die wat extra haar kunnen gebruiken
Bekijk bijlage 24091 Bekijk bijlage 24092
Ik heb helaas geen voor en na foto's daar heb ik gewoon niet aan gedacht. Ook ben ik er pas over gaan praten toen ik ongeveer een half jaar gebruikt had.
Ik had aan weerskanten van mijn snor een dunne plek en was benieuwd of deze zouden dichtgroeien. Dat is wel gebeurd maar het duurde ongeveer een jaar.
Daarnaast gebruik ik ook biotine waardoor de baard van binnenuit extra gevoed wordt. Boven alles speelt je genetische aanleg en leeftijd een grote rol. Wat er van nature niet is ga je ook niet krijgen. Maar wat er wel is kan je proberen zo goed mogelijk te stimuleren en te verzorgen om het optimale uit je baardgroei te halen.
 

Bjorn

Baard
Hallo baardmannen, ik ben 2 weken verder, dekking blijft, zoals bij meerdere, een twijfelpunt. Er zitten best wat plekken in mijn baard die niet goed dicht groeien. Tevens ben ik op t punt aangekomen dat mijn vrouw t niet meer mooi vind, dat was de vorige keer ook al. Dat blijft natuurlijk lastig.

Vraag aan jullie, nu al betere lijnen zetten?
 

Bijlagen

  • 20230206_090514.jpg
    20230206_090514.jpg
    586 KB · Weergaven: 145
  • 20230206_090550.jpg
    20230206_090550.jpg
    580,2 KB · Weergaven: 151
  • 20230206_090559.jpg
    20230206_090559.jpg
    551,5 KB · Weergaven: 146
  • 20230206_090607.jpg
    20230206_090607.jpg
    567,8 KB · Weergaven: 137

Mischaa

Baard
Hallo baardmannen, ik ben 2 weken verder, dekking blijft, zoals bij meerdere, een twijfelpunt. Er zitten best wat plekken in mijn baard die niet goed dicht groeien. Tevens ben ik op t punt aangekomen dat mijn vrouw t niet meer mooi vind, dat was de vorige keer ook al. Dat blijft natuurlijk lastig.

Vraag aan jullie, nu al betere lijnen zetten?

Hoi Bjorn, ziet er goed uit! De dekking is echt prima, je moet alleen even door een lastige fase. Het zetten van een nette halslijn maakt het net even wat netter en zou ik zeker doen. Wat betreft de vrouw, die went er vanzelf wel aan :)>
 

Texman

Koning Baard
Hallo baardmannen, ik ben 2 weken verder, dekking blijft, zoals bij meerdere, een twijfelpunt. Er zitten best wat plekken in mijn baard die niet goed dicht groeien. Tevens ben ik op t punt aangekomen dat mijn vrouw t niet meer mooi vind, dat was de vorige keer ook al. Dat blijft natuurlijk lastig.

Vraag aan jullie, nu al betere lijnen zetten?
Ha @Bjorn ,
Je een mooie vordering gemaakt met je baard, als je het wat slordig vind worden mag je de lijnen wel iets strakker zetten.
Hou de halslijn zo laag mogelijk en de wanglijnen zo hoog mogelijk.
Mocht je het moeilijk vinden om dit zelf te doen ga dan naar een barbier.
Je vrouw heeft wat meer tijd nodig om te wennen aan je veranderende uiterlijk.
Ik heb al vaak gehoord dat als een man zijn baard er dan maar weer afhaalde de vrouw dat ook niets vond.:)
Succes Texman :)>
 

Bjorn

Baard
Hoi Bjorn, ziet er goed uit! De dekking is echt prima, je moet alleen even door een lastige fase. Het zetten van een nette halslijn maakt het net even wat netter en zou ik zeker doen. Wat betreft de vrouw, die went er vanzelf wel aan :)>

Als ik jouw baardreis bekijk dan geeft dat moed, ziet er bij jou echt goed uit en je begon ook met niet de meest ideale dekking. Ik heb twee flinke plekken waar echt niks groeit en die zitten net waar je wat meer wilt hebben. Maar ik ga door. Wat betreft de vrouw die vond t de vorige keer na 4 maanden nog steeds niks dus vrees dat ze er niet aan gaat wennen. Best jammer.
 

Macx

Baardaap
Hoi Bjorn, Ik heb je laatste foto's gezien, en je front is echt heel mooi, het staat je fantastisch man! de wangen zijn eigenlijk ook mooi hoor, op het eerste gezicht is het gewoon goed gedekt, je zou de lijnen wat strak kunnen laten maken dan ziet het er nog een stuk beter uit, en hopelijk zal je vrouw het dan wel leuker gaan vinden.
De wang lijn zit hoog genoeg om hem mooi in één lijn schuin naar de snor te trimmen. Ik hoop dat je door zet dan zal het alleen nog maar mooier worden.
Heel veel plezier en succes met je verdere baardreis, en hou ons op de hoogte.(Y)(Y)(Y)
 

Mischaa

Baard
Als ik jouw baardreis bekijk dan geeft dat moed, ziet er bij jou echt goed uit en je begon ook met niet de meest ideale dekking. Ik heb twee flinke plekken waar echt niks groeit en die zitten net waar je wat meer wilt hebben. Maar ik ga door. Wat betreft de vrouw die vond t de vorige keer na 4 maanden nog steeds niks dus vrees dat ze er niet aan gaat wennen. Best jammer.

Ha leuk om te horen, dankjewel! Wanneer de baard wat langer wordt/meer model in de baard komt vallen de minder bedeelde plekken gewoonweg ook niet zo op. Komt goed!
 

Bjorn

Baard
Ik zie door de balsems en olieen de baard niet meer. Ik wil qat bestellen voor de verzorging maar ik weet niet wat lekker ruikt of fijn is. Zijn er ook proef pakketen te krijgen?
 

Macx

Baardaap
Ik zie door de balsems en olieen de baard niet meer. Ik wil qat bestellen voor de verzorging maar ik weet niet wat lekker ruikt of fijn is. Zijn er ook proef pakketen te krijgen?

Bij Superfurry.nl kun je veel samples bestellen en je krijgt er nog aardig wat andere spullen gratis bijgeleverd
Hier is de link
Superfurry
 

Macx

Baardaap
Ik vind gewoon argan olie een hele fijne
Goedemorgen Mischa, gebruik je arganolie puur?, arganolie is olie die meestal wordt toegevoegd bij een draagolie zoals jojobaolie, om het puur te gebruiken is een dure liefhebberij, ik zou deze dan mixen met andere oliën.
 

Macx

Baardaap
Bij Superfurry.nl kun je veel samples bestellen en je krijgt er nog aardig wat andere spullen gratis bijgeleverd
Hier is de link
Superfurry
Je kunt ook zelf olie mixen. Ik bestel mijn olien om zelf baardolie te maken bij naturalheroes.nl
Om een geurtje aan te brengen gebruik je etherische olie, er zijn heel veel geuren om je eigen baardolie helemaal naar jou zin te maken. Er zijn volgens mij ook recepten te vinden op deze webshop site van

naturalheroes.nl
 

Mischaa

Baard
Ha Mac! Ik gebruik het inderdaad puur, vaak voor mijn gezicht en dan pak ik de baard meteen mee. Ik moet zeggen dat ik dit niet dagelijks doe. Ik heb het idee dat ik behoorlijk wat huid vetten heb en mijn baard met baardolieën erg vet wordt
 

Macx

Baardaap
Als je bij de arganolie (wat een draagolie is) een paar druppels etherische olie toevoegt dan wordt de olie nog beter opgenomen door je huid en je hebt gelijk ook een geurtje toegevoegd.
 
Banner image
Top