nieuw in baardland (neklijn)

DVY

Stoppelbaard
Hoi iedereen ,
Ik heb een vraagje ivm de neklijn van mijn baard , ik ben sinds begin december mijn baard aan het laten groeien.
Na enkele weken vond mijn vriendin het er onverzorgt uitzien en ben ik daarop naar een Turkse barbier geweest .
Totaal onervaren heb ik gevraagd om mijn baard netjes aftelijnen.
Nu was mijn vraag of de neklijn niet wat hoog is ? de baardgroei op mijn wangen heeft hij helaas ook weggeschoren en de snor is hij met de tondeuse overgegaan.
Mijn baard voelt ook niet zacht aan , ik gebruik baardolie van Azbane...
Denk dat ik nog even geduld zal moeten hebben :D

upload_2019-1-16_6-38-41.pngupload_2019-1-16_6-38-57.pngupload_2019-1-16_6-39-19.png
 

Knulletje

Zware baard
Neklijn kan prima! 't is net wat je mooi vindt.. De richtlijn is 2 vingers boven "de appel". 't is van belang zeer duidelijk aan te geven wat je ideeën zijn en wat je wel en niet wilt. Het is mij ook wel eens overkomen dat ik weg ga met een model terwijl ik iets anders in gedachten had.
 

Boudi

Baard
Kan goed zo, maar als ik jou was zou ik gewoon een langere tijd weg blijven van alle barbiers en eigen scheermiddelen. Gewoon 3, 4 maanden laten groeien, even wild mag best (is maar korte periode). Als je de wangen en de hals licht bijhoudt, dan blijft het er redelijk verzorgd uitzien. Ook niet te dicht op de spiegel gaan staan als je twijfelt... neem 1, 2 meter afstand en je baard ziet er heel anders uit. Anderen staan meestal ook niet zo dicht bij je.

Succes en veel plezier op je baardreis!
 

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
Op zich denk ik dat de HALS-lijn wel ok is (nek is achter je hoofd en ziet er ook goed uit hoor :cool:).

beetje meer lengte met de maanden die komen zullen ook zorgen voor een zachtere baard :)>
 

Texman

Koning Baard
Ha @DVY ,
Het probleem zit in het feit dat je vraagt of de barbier je baard wat wil bijwerken.
Dan gaat hij er waarschijnlijk van uit dat je baard die kort is ook kort moet blijven.
Ik vind wel dat de barbier je baard prima verzorgt heeft. En je loopt ook niet voor schut.(Y)
De volgende keer moet je dus gewoon zeggen dat je bezig bent met het laten groeien van een volle en wat langere baard.
En dat je de halslijn zo laag mogelijk wil hebben en dat zelfde geld ook voor je wangen.
Daarnaast mag je ook gerust zeggen wat je beslist niet wil en dat zou ik ook doen.
De barbier ziet je graag terug komen dus die heeft belang bij een tevreden klant.
Succes Texman:)>
 

Texman

Koning Baard
Je hebt een prachtige baard en een enorme vooruitgang geboekt "top"(Y)(Y)(Y)(Y)
Doorgaan en genieten is mijn advies;)
 
  • Like
Reactions: DVY

DVY

Stoppelbaard
Wauwie wat een mooi exemplaar.
Goed bezig!!!
Hoe lang ben je nu onderweg?
hoi, ik ben in december 2018 begonnen, heb al wel een slechte ervaring gehad bij de barbier die er wat hard inging met de tondeuse... dus kalmpjes aan groeien
 
Banner image
Top