Nieuw hier

Kevaani

Stoppelbaard
@Texman , haha, nou valt wel mee hoor. Deze baard is een week of 9 denk ik.
Weet nog niet precies welke kant ik ermee op wil, heb gewoon besloten (samen met mn vrouw overigens) om niet meer te scheren en een baard te laten staan. Hiervoor heb ik eigenlijk altijd een stoppelbaard gehad.

Ik hoop hier op het forum informatie over verzorging, gereedschap en tips en trucks mbt zelf trimmen en bijhouden te vinden.

Nu was ik om de dag en doe ik er olie in. Ik heb een startersset van nivea, maar ben bereid te investeren in “het echte werk”.

Greetz
 

Texman

Koning Baard
@Texman , haha, nou valt wel mee hoor. Deze baard is een week of 9 denk ik.
Weet nog niet precies welke kant ik ermee op wil, heb gewoon besloten (samen met mn vrouw overigens) om niet meer te scheren en een baard te laten staan. Hiervoor heb ik eigenlijk altijd een stoppelbaard gehad.

Ik hoop hier op het forum informatie over verzorging, gereedschap en tips en trucks mbt zelf trimmen en bijhouden te vinden.

Nu was ik om de dag en doe ik er olie in. Ik heb een startersset van nivea, maar ben bereid te investeren in “het echte werk”.

Greetz
Voor negen weken vind ik het een superbaard dat gaat een geweldig exemplaar worden.
Leuk dat je vrouw je hierin steunt (Y)
Het lijkt mij een goed idee om te investeren in het "echte werk".
Het is niet zo moeilijk om je baard zelf bij te houden je moet er allen wat handigheid in krijgen.
Ik heb nooit anders gedaan. Wat je nodig hebt is een goede kappersschaar en klein schaartje voor je snor.
Voorts een baardtrimmer met tondeuse en een (wegwerp)scheermesje .
Op het internet zijn allerlei instructie filmpjes te vinden hoe je je baard het beste kan bijhouden.
Zie je het allemaal niet zo zitten ga dan naar een barbier.
Voor de verzorging heb je nodig baardshampoo, baardolie en baardbalsem.
Om mee te beginnen zijn de producten van Honest Amish een goede keuze.
Ga ook niet allerlei producten door elkaar gebruiken want daar kan je huidproblemen door krijgen.
Bij de webshop van "Mijn Baard" is alles te koop ook kan je ze gerust bellen voor vragen en/of advies.
Ik hoop dat ik je een je beetje enthousiast gemaakt heb.
Succes Texman :)>
 

Peter1971

Baard
@Texman , haha, nou valt wel mee hoor. Deze baard is een week of 9 denk ik.
Weet nog niet precies welke kant ik ermee op wil, heb gewoon besloten (samen met mn vrouw overigens) om niet meer te scheren en een baard te laten staan. Hiervoor heb ik eigenlijk altijd een stoppelbaard gehad.

Ik hoop hier op het forum informatie over verzorging, gereedschap en tips en trucks mbt zelf trimmen en bijhouden te vinden.

Nu was ik om de dag en doe ik er olie in. Ik heb een startersset van nivea, maar ben bereid te investeren in “het echte werk”.

Greetz

Welkom "Spartacus"...met het echte werk?bedoel je waarschijnlijk duurdere producten?...is niet altijd nodig vind ik persoonlijk " net wat goed voelt.."je moet ook geen Ferrari schokbrekers onder een fiat Panda laten monteren" .. de baardolie die ik gebruik, heb ik van l oreal deze vind ik persoonlijk beter dan de baardolie van het kruidvat...en ik gebruik de styling cream van hetzelfde merk, kost je niet de hoofdprijs + je baard hangt er fris bij.
m.b.t tricks en zelf bijhouden, laat het eerst groeien en kijk waar je haargrens zich bevind op natuurlijke wijze.
Na ongeveer 4 maanden kan je waarschijnlijk zien onder welke stylen je baard valt.... suc6 met kiezen.
 

Laurent1965

Zware baard
Ik gebruik ook L'Oréal producten, totaal geen last van jeuk, hangt er altijd keurig bij.
Ook nog regelmatig in de reclame bij Kruitvat en Etos, 2e gratis.
Heel tevreden, ofschoon mijn Barber het rommel vind..., begrijp niet goed waarom.
 
Banner image
Top