Nieuw forumlid, nieuwe baard

Hallo ervaren baardmannen,

Sinds een week lees en kijk ik mee op dit forum. Zoals vele mannen tegenwoordig heb ik de wens om een baard te laten staan.

De afgelopen maanden heb ik heel wat afgetrimt, ik dacht dat hierdoor mijn baard er netter uit zag en voller leek. Nu lees ik veel dat het belangrijk is om vooral een aantal maanden niet te trimmen en alles lekker te laten groeien.

Dus sinds begin december heb ik het overgrote gedeelte niet meer aangeraak met mijn trimmer. De wangen denk ik sinds kerst niet meer.

Wanneer ik de groei vergelijk met veel vrienden en leeftijdsgenoten (28) in mijn omgeving mag ik eigenlijk niet klagen. En toch ben ik wat onzeker over de potentie tot het verkrijgen van een mooie baard.

Vooral mijn nek/hals blijft achter. Daarnaast merk ik ook dat vooral mijn linkerwang minder bedeelt is. Vandaar dat ik dit altijd weghaalde met de trimmer. Dit resulteerde vaak in een nette maar dunne baard.

Aangezien ik sinds januari besloten heb dit echt serieus te nemen heb ik verschillende producten besteld. Te weten;

  • Baardolie
  • Baardbalsem
  • Kam
  • Borstel
  • Derma roller
Verzorging is als volgt de afgelopen twee weken:

  • Ochtend en avond inmasseren met olie.
  • Ochtend beetje baardbalsem om het netjes te borstelen.
  • 2x per week wassen met nivea beardwash. Verder sochtends en savonds met water.
  • 2x per week derma rollen.
Ik heb een aantal vragen:

  • Kijkend naar de foto's, zien jullie potentie tot een mooie baard? Wellicht dat een volledig volle baard er niet in zit maar passen andere stijlen heel goed bij me.
  • Qua verzorging, zijn er nog zaken die ik beter/anders kan doen?
  • Raden jullie aan om de lijnen te blijven scheren of de groei de vrije loop te gunnen voor een aantal maanden?
  • tot 2 jaar terug had ik nog nauwelijks baardgroei. Leeftijd heeft dus veel voor mij gedaan. Zal dit (nu 28) nog verder ontwikkelen met leeftijd?
Bij voorbaat dank voor jullie hulp en reacties.

Harige groet,

Jellybeard


20210112_115412.jpg 20210112_115305.jpg 20210112_115056.jpg 20210112_115159.jpg
 

Christian

Baard
Hallo ervaren baardmannen,

Sinds een week lees en kijk ik mee op dit forum. Zoals vele mannen tegenwoordig heb ik de wens om een baard te laten staan.

De afgelopen maanden heb ik heel wat afgetrimt, ik dacht dat hierdoor mijn baard er netter uit zag en voller leek. Nu lees ik veel dat het belangrijk is om vooral een aantal maanden niet te trimmen en alles lekker te laten groeien.

Dus sinds begin december heb ik het overgrote gedeelte niet meer aangeraak met mijn trimmer. De wangen denk ik sinds kerst niet meer.

Wanneer ik de groei vergelijk met veel vrienden en leeftijdsgenoten (28) in mijn omgeving mag ik eigenlijk niet klagen. En toch ben ik wat onzeker over de potentie tot het verkrijgen van een mooie baard.

Vooral mijn nek/hals blijft achter. Daarnaast merk ik ook dat vooral mijn linkerwang minder bedeelt is. Vandaar dat ik dit altijd weghaalde met de trimmer. Dit resulteerde vaak in een nette maar dunne baard.

Aangezien ik sinds januari besloten heb dit echt serieus te nemen heb ik verschillende producten besteld. Te weten;

  • Baardolie
  • Baardbalsem
  • Kam
  • Borstel
  • Derma roller
Verzorging is als volgt de afgelopen twee weken:

  • Ochtend en avond inmasseren met olie.
  • Ochtend beetje baardbalsem om het netjes te borstelen.
  • 2x per week wassen met nivea beardwash. Verder sochtends en savonds met water.
  • 2x per week derma rollen.
Ik heb een aantal vragen:

  • Kijkend naar de foto's, zien jullie potentie tot een mooie baard? Wellicht dat een volledig volle baard er niet in zit maar passen andere stijlen heel goed bij me.
  • Qua verzorging, zijn er nog zaken die ik beter/anders kan doen?
  • Raden jullie aan om de lijnen te blijven scheren of de groei de vrije loop te gunnen voor een aantal maanden?
  • tot 2 jaar terug had ik nog nauwelijks baardgroei. Leeftijd heeft dus veel voor mij gedaan. Zal dit (nu 28) nog verder ontwikkelen met leeftijd?
Bij voorbaat dank voor jullie hulp en reacties.

Harige groet,

Jellybeard


Bekijk bijlage 18240 Bekijk bijlage 18241 Bekijk bijlage 18242 Bekijk bijlage 18243

Verschil in wangen heeft vrijwel iedereen staar je ook niet blind op baardmodellen op internet.

Verzorging lijkt me prima, al heb ik geen ervaring met de nivea beardwash.

Potentie is er zeer zeker. Geduld is het sleutelwoord. Iedereen krijgt het moment dat het er wat onverzorgd uit gaat zien. Naarnate de haren langer worden zijn ze beter te temmen. Hier moet je gewoon even doorheen. Ik zou de haren op de wangen dan ook de kans geven te ontwikkelen. Door lengte overlappen ze elkaar en ziet het er voller uit.

Kleine toevoeging: het is uiteindelijk jouw baard en je doet wat je zelf mooi vindt. Mijn wangen groeien zo dun dat ik er ook voor kies om dat Kleine beetje weg te scheren.

Hoeveelheid en dikte van de baard zit in de genen. Sommigen hebben het nou eenmaal wat minder. Echter geef je aan dat er de laatste 2 jaar veel vooruitgang is geboekt dus dat geeft goede hoop. Ik ben bijna 29 en zie ook een duidelijk verschil met een jaar geleden.
 

Upsalot

Baard
Ik vind er op zich niks mis mee. En dat de ene kant dunner is dan de ander. Ja dat hebben er meer ook ik. Gewoon lekker door baarden.
 
Verschil in wangen heeft vrijwel iedereen staar je ook niet blind op baardmodellen op internet.

Verzorging lijkt me prima, al heb ik geen ervaring met de nivea beardwash.

Potentie is er zeer zeker. Geduld is het sleutelwoord. Iedereen krijgt het moment dat het er wat onverzorgd uit gaat zien. Naarnate de haren langer worden zijn ze beter te temmen. Hier moet je gewoon even doorheen. Ik zou de haren op de wangen dan ook de kans geven te ontwikkelen. Door lengte overlappen ze elkaar en ziet het er voller uit.

Kleine toevoeging: het is uiteindelijk jouw baard en je doet wat je zelf mooi vindt. Mijn wangen groeien zo dun dat ik er ook voor kies om dat Kleine beetje weg te scheren.

Hoeveelheid en dikte van de baard zit in de genen. Sommigen hebben het nou eenmaal wat minder. Echter geef je aan dat er de laatste 2 jaar veel vooruitgang is geboekt dus dat geeft goede hoop. Ik ben bijna 29 en zie ook een duidelijk verschil met een jaar geleden.

Hi Christian,

Bedankt voor je snelle reactie! Ik heb de hoop dat links inderdaad wat bijgroeit de komende maanden, we zullen het zien, de enige manier om erachter te komen is om er van af te blijven.

En dat is moeilijk want hoewel een schone zaak is geduld niet mijn sterkste punt (net als mijn linker wang).

Merk wel dat ik meteen blij ben dat ik de stap heb genomen om hier te posten. Het lezen van andere ervaringen, zien bij andere wat tijd doet voor een baard en het ontvangen van reacties is leuk!

Ik zal dan ook met enige regelmaat update fotos plaatsen.
 
Hoi Jellybeard. Welkom op het forum.
Wat leuk dat je ook voor de baard gaat ;-)
Na verloop van tijd groeien je wangen vanzelf wel dicht. Naar mate je haren langer worden, bedekt het later wel je “kale” plekken..Bij de één duurt het wat langer als bij de ander. Geef het gewoon de tijd. Succ6 alvast.
 

Texman

Koning Baard
Ha @Jellybeard ,
Welkom op ons leuke forum.
Maak je geen zorgen want voor de tijd dat je bezig bent heb je al een hele mooie baard (Y)(Y)(Y).
Veel mannen zijn als ze starten met het laten staan van hun baard erg kritisch en dat is nergens voor nodig.
Het laten groeien van een baard heeft tijd nodig en bij de meeste mannen is de baardgroei ook wat ongelijk.
Vandaar dat we hier ook aanbevelen om op zijn minst 3 maanden te laten groeien en dan te kijken wat het geworden.
Wat je wel mag doen is het strak houden van de lijnen van je baard waarbij je de hals zo laag als mogelijk houd.
Dat geldt ook voor de wangen maar dan zo hoog mogelijk. Ook mag je de rechterwang wat aanpassen aan de linkerwang.
Als je de boel schoon houd dan komt je baard ook beter tot zijn recht en hou je het langer vol. En naar anderen laat je zien dat je baard een serieuze en blijvende zaak is :).
Qua verzorging doe je het goed hoewel ik geen ervaring heb met Nivea beardwash.
Dus ga zo door en hou ons op de hoogte.
Groet Texman:)>
 
Ha @Jellybeard ,
Welkom op ons leuke forum.
Maak je geen zorgen want voor de tijd dat je bezig bent heb je al een hele mooie baard (Y)(Y)(Y).
Veel mannen zijn als ze starten met het laten staan van hun baard erg kritisch en dat is nergens voor nodig.
Het laten groeien van een baard heeft tijd nodig en bij de meeste mannen is de baardgroei ook wat ongelijk.
Vandaar dat we hier ook aanbevelen om op zijn minst 3 maanden te laten groeien en dan te kijken wat het geworden.
Wat je wel mag doen is het strak houden van de lijnen van je baard waarbij je de hals zo laag als mogelijk houd.
Dat geldt ook voor de wangen maar dan zo hoog mogelijk. Ook mag je de rechterwang wat aanpassen aan de linkerwang.
Als je de boel schoon houd dan komt je baard ook beter tot zijn recht en hou je het langer vol. En naar anderen laat je zien dat je baard een serieuze en blijvende zaak is :).
Qua verzorging doe je het goed hoewel ik geen ervaring heb met Nivea beardwash.
Dus ga zo door en hou ons op de hoogte.
Groet Texman:)>


Hi Texman,

Bedankt voor je uitgebreide reactie. De gekregen reacties van jou en de anderen geven mij zeker de motivatie om door te blijven gaan!

Vanavond staat dermarollen weer op het programma. Na dit rust te hebben gegeven voor een dag zal ik de lijnen bijwerken zoals je hebt aangegeven.

Nog even een vraag over het dermarollen. Kan ik mijn baard daarna beter wel of niet inmasseren met olie?

Dit aangezien je kleine gaatjes maakt in de huid en ik nergens echt een antwoord kan vinden of het uitmaakt wanneer daar olie in komt.

Ik ga jullie zeker op de hoogte houden!

Groet,

Jellybeard
 

Texman

Koning Baard
Ha @Jellybeard,
Als je de dermaroller hebt gebruikt kan je beter even die dag geen olie gebruiken.
Zoals je zelf zegt maakt de dermaroller kleine gaatjes in je huid en die kunnen verstopt raken door de olie.
Texman :)>
 

Texman

Koning Baard
Over het strak houden van je baard vond ik de volgende video.
Het gaat voornamelijk om het hoofdhaar maar in het midden van de video laat de kapper zien hoe je de baardlijnen strak zet en je hals en wangen schoon houd.
Mooier kan ik het zelf niet uitleggen.
 
Over het strak houden van je baard vond ik de volgende video.
Het gaat voornamelijk om het hoofdhaar maar in het midden van de video laat de kapper zien hoe je de baardlijnen strak zet en je hals en wangen schoon houd.
Mooier kan ik het zelf niet uitleggen.

Ha Texman,

Wat gaaf dat je dit deelt! Ik zal hem aan het einde van de werkdag eens even bekijken. En dan vanavond eens knutselen met de lijnen!

Groet,

Jellybeard
 
We zijn iets meer dan twee weken verder. Tijd dus voor een update:

Na een beetje geknipt te hebben in verband met een uitvaart 2 weken terug zie ik weinig vooruitgang, helaas.

2x per week derma rollen, 3x per week wassen met baardzeep, 2x daags met water, 2x daags met olie inmasseren zit de verzorging er wel lekker in.

De neklijn moet ik nog weghalen (kwestie van luiheid). De wangen bewust gelaten omdat ik aan beide kanten nieuwe haren zie ontstaan en dit nog even de tijd wil geven om een wat definitievere wanglijn te kiezen.

De onzekerheid begint toch wel te komen. Met name de linkerkant van de baard lijkt minder hard te groeien en wat meer last te hebben van "gaten". Wanneer ik dichterbij kijken zitten daar wel haren maar zijn deze vooral blond of soms al grijs. Met bepaald licht lijkt het dan erg kaal.

Vrouwlief zegt dat het allemaal wel meevalt maar toch al een aantal keer op t punt gestaan te scheren. Dit vervolgens niet gedaan dmv toepassing 24 uur regel.

Verder twee vragen:

- met enige regelmaat vallen er soms kleine haartjes uit gedurende de dag. Is dit normaal of doe ik iets fout? Zou ze t liefste per direct terug plakken.

- allicht nog te vroeg maar als jullie dit zo bekijken wat valt er dan van deze baard te maken uiteindelijk?

Groetjes en tot snel met een nieuwe update!

Edit: zie dat de fotos onduidelijk zijn. Cameravan de telefoon werkt niet mee.
 

Bijlagen

  • 20210201_165132.jpg
    20210201_165132.jpg
    487,1 KB · Weergaven: 88
  • 20210201_164904.jpg
    20210201_164904.jpg
    309,2 KB · Weergaven: 89
  • 20210201_164834.jpg
    20210201_164834.jpg
    906,6 KB · Weergaven: 89
Laatst bewerkt:
We zijn iets meer dan twee weken verder. Tijd dus voor een update:

Na een beetje geknipt te hebben in verband met een uitvaart 2 weken terug zie ik weinig vooruitgang, helaas.

2x per week derma rollen, 3x per week wassen met baardzeep, 2x daags met water, 2x daags met olie inmasseren zit de verzorging er wel lekker in.

De neklijn moet ik nog weghalen (kwestie van luiheid). De wangen bewust gelaten omdat ik aan beide kanten nieuwe haren zie ontstaan en dit nog even de tijd wil geven om een wat definitievere wanglijn te kiezen.

De onzekerheid begint toch wel te komen. Met name de linkerkant van de baard lijkt minder hard te groeien en wat meer last te hebben van "gaten". Wanneer ik dichterbij kijken zitten daar wel haren maar zijn deze vooral blond of soms al grijs. Met bepaald licht lijkt het dan erg kaal.

Vrouwlief zegt dat het allemaal wel meevalt maar toch al een aantal keer op t punt gestaan te scheren. Dit vervolgens niet gedaan dmv toepassing 24 uur regel.

Verder twee vragen:

- met enige regelmaat vallen er soms kleine haartjes uit gedurende de dag. Is dit normaal of doe ik iets fout? Zou ze t liefste per direct terug plakken.

- allicht nog te vroeg maar als jullie dit zo bekijken wat valt er dan van deze baard te maken uiteindelijk?

Groetjes en tot snel met een nieuwe update!

Edit: zie dat de fotos onduidelijk zijn. Cameravan de telefoon werkt niet mee.


Hierbij nog even wat duidelijkere fotos van de wangen.
 

Bijlagen

  • 20210202_101835.jpg
    20210202_101835.jpg
    1,7 MB · Weergaven: 72
  • 20210202_101807.jpg
    20210202_101807.jpg
    1 MB · Weergaven: 75

Christian

Baard
Dat er haartjes uitvallen is normaal. Ern haar heeft een bepaalde levensduur en over je hele lichaam vallen haren uit.
Doordat dit niet bij alle haren tegelijk is valt dit niet op.
Pluk je veel aan de baard? Dan hebben haren ook sneller de neiging om uit te vallen of te breken.
Voor het model moet je nog wat langer doorgroeien en dan de mogelijkheden bekijken.
 
Dat er haartjes uitvallen is normaal. Ern haar heeft een bepaalde levensduur en over je hele lichaam vallen haren uit.
Doordat dit niet bij alle haren tegelijk is valt dit niet op.
Pluk je veel aan de baard? Dan hebben haren ook sneller de neiging om uit te vallen of te breken.
Voor het model moet je nog wat langer doorgroeien en dan de mogelijkheden bekijken.

Er gaat wel eens met enige regelmaat een hand over/doorheen. Deze vervelende tik afleren dus. Thnx voor je reactie!
 
Laatst bewerkt:
Een vervroegde update. Thuiskapper op bezoek gehad. Hoewel ik er weer lekker kort gewiekt bijzit kon de beste man het niet laten om de baard bij te werken... expliciet benoemd dat ik hoge lijnen wilde (deze hadden hoger gekunt als ik mijn vorige fotos bekijk) en lengte enkel bij snor en kin gelijk getrokken mocht worden aangezien dat harder groeit.

Het resultaat zien jullie hieronder. Hoewel het netjes oogt baal ik wel van de hoeveelheid lengte die er af is... vooral de zwakte van de linkerkant is weer erg zichtbaar... de implant is daar dunner en lichter van kleur... hoewel er haar zit oogt het wat mij betreft echt kaal. Ik baal dus behoorlijk en de onzekerheid over het laten staan van de baard is weer flink toegenomen.

Zal het ooit bijtrekken die linkerkant of moet ik maar accepteren dat die kalere look links onderdeel uitmaakt van mijn baard?
 

Bijlagen

  • 20210210_130532.jpg
    20210210_130532.jpg
    2 MB · Weergaven: 81
  • 20210210_130555.jpg
    20210210_130555.jpg
    1,2 MB · Weergaven: 82

Ardjan

Baardaap
Maar... had je dan verwacht dat een kapper/barbier lengte aan je baard zou toevoegen...? :rolleyes::oops::eek:
Nou, dan moet je niet bij een barbier zijn! :D:cool:
Als je een barbier of kapper aan je baard laat knutselen, zal het namelijk altijd ten koste van de lengte gaan!
Niet te snel meer doen, zou ik zeggen! :cool:
Geef de baard de gelegenheid om "vol" te worden! :):)>
 
Maar... had je dan verwacht dat een kapper/barbier lengte aan je baard zou toevoegen...? :rolleyes::oops::eek:
Nou, dan moet je niet bij een barbier zijn! :D:cool:
Als je een barbier of kapper aan je baard laat knutselen, zal het namelijk altijd ten koste van de lengte gaan!
Niet te snel meer doen, zou ik zeggen! :cool:
Geef de baard de gelegenheid om "vol" te worden! :):)>

Ik had natuurlijk de verwachting dat hij de belijning (hoog) zou doen en de kin in zou korten gezien daar echt een cm tot anderhalf verschil in zat. Helaas toch te gretig geweest
 
Banner image
Top