Nieuw en eerste baard

Raister1982

Stoppelbaard
hallo Allemaal,

Via dit berichtje mijzelf maar even kort voorstellen en wellicht gelijk al een mening vragen en wat tips/tricks :).

Ik ben Raimond, 34 jaar en omdat ik eigenlijk nooit echt zin had om mij te scheren ( 1 keer in het midden vd week), dacht ik laat ik mijn baard eens wat langer de tijd geven zich te ontwikkelen. Inmiddels ben ik zo'n 3 weken ver. Bijgaand een aantal foto's ( niet de meest fraaie haha)
Nog wel een paar vraagjes:
- ik heb niet direct irritatie of jeuk aan mijn baard. Maar ik heb het idee dat hij een beetje "leeft" hij beweegt mee wanneer je je mond beweegt of het gezicht. Klopt dit? blijft dit? of gaat dit op den duur minder worden. Daarnaast worden ze in de loop vd dag harder lijkt het wel en gaan ze bij mijn kin "op hopen" lijkt het.
- ik heb geen idee of de vorm van de baard bij mijn hoofd past. daarnaast de vraag zijn de contouren ( halslijn en wangen) goed geschoren?
- ik wil niet voor een full beard gaan, maar zoals hij nu is, misschien wel iets dichter. hoeft niet te lang te worden namelijk.

Graag jullie mening

Thanks! Raimond

beard 3.jpg beard 1.jpg beard 2.jpg
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Welkom op het forum.
Ook al wil je in beginsel niet voor een full beard, dan zou ik het maar goed overdenken, want je hebt de potentie voor een mega-baard. Volle dichtheid, goede kleur en prima groeisnelheid. Het zou zonde zijn de baard steeds bij te trimmen, want tientallen anderen zijn jaloers op een baardgroei als de jouwe.
Het model, wang- en neklijn heb je keurig gedaan en dat 'leven'-gevoel gaat gewoon worden. Op een gegeven moment ben je je alleen bewust van je baard als je in een spiegelend vlak kijkt.
 

Raister1982

Stoppelbaard
Bedankt voor het welkom!

Ik ben nog een rookie op dit gebied, dus sorry als ik verkeerde opmerking heb gemaakt omtrent de volle baard. Ik moet namelijk zelf nog erg wennen aan het gezicht en mijn omgeving ook :)

Maar bedankt voor het compliment ProffesorMelchior(Y)
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Moet je iedereen en jezelf over enkele maanden eens een foto van je met geschoren kin en wangen laten zien, dan schieten de meesten in de lach. :)
 
Banner image
Top