Nibs stoppelsgroei

Nib85

Volle Baard
Voor en na de barbier.

De baard werd fors, groots en fors (voor mijn doen).
Vorige keer barbier (5 weken geleden) alleen even laten “punten” en het ronde er iets af laten knippen.
Deze keer (gisteren) iets ingrijpender laten bijwerken.
Behoorlijk veel van de zijkanten afgekomen, even wennen als ik er nu door heen kroel met mn handen.

Resultaat vind ik zelf erg geslaagd, mijn ooit beoogde doel “korte volle baard” zoals ik voor ogen had heb ik behaald.

Ik denk dat dit mijn “eindbaard”/vaste model is.

(Even klikken voor grotere foto)
47199E12-E67A-4CF1-AF88-8DC006BEFACE.jpeg
 

Texman

Koning Baard
Ha @Nib85 ,
Ik kan niet anders zeggen dan dat je een schitterende baard hebt gekregen zowel voor als na de barbier ziet het er perfect uit.
Fijn dat je er content mee bent en dat je je doel hebt bereikt. Het blijft erg leuk om het allemaal vanaf het begin mee te maken.
Jouw baard is een succes story.
Geniet ervan Texman:)>
(ps. niet wegblijven hoor want jou ervaring en adviezen zijn weer van belang voor andere starters;))
 

Nib85

Volle Baard
Dank heren!
Ik voel me gevleid.
Voor de barbier was ik ook dik tevreden, maar was net TE fors/vol voor mij. Hele dag door werk om hem fatsoenlijk in het gareel te houden. En na iedere douchebeurt föhnen begon ik ook zat van te worden...

@Texman , ik blijf hier gewoon rondhangen. Daar is het veel te leuk voor hier.
En daarbij...je weet maar nooit wat er met de baard gaat gebeuren. Misschien laat ik hem ooit wel doorgroeien of trim ik hem er helemaal af en begin dan opnieuw, dan moet ik dat toch ook kunnen delen. ;)
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Op 21 december 2016 voorspelde ik al, dat het een héél mooie baard kon worden en dat doel heb je zeer zeker volbracht.
Fantastisch, daar mag je trots op zijn! :)>(Y)
Ik ben het met je eens, dat de laatste, nettere versie het best bij je past.
…En natuurlijk blijf je, want je hoort bij de inventaris.:D
 

Nib85

Volle Baard
Aan de hand van https://baardforum.nl/threads/de-snor-van-steve.3269/ mijn snor poosje laten groeien.

Zie onderstaande quote:

Ik heb hetzelfde, een kaal filtrum.
Persoonlijk had ik hem liever vol gehad. Je kan niet alles hebben, maar daarentegen is mijn baard wel behoorlijk vol/dik en groeit het als een malle (inclusief snor, die ik overigens altijd vrij kort hou).

Had toevallig in de planning de snor morgen even bij te knippen (week of 2-3 niet gedaan), maar ik zal hem ook nog paar weekjes de vrije groei geven kijken hoe dat lijkt.

Bij deze het eindresultaat:
84D8575B-265C-4CE7-AA4C-8DF039C7208B.jpeg
0CCDDDF5-210F-4785-A8AF-76A5428FBC57.jpeg

Vandaag dus weer kortgewiekt.
Ik vond het niet bepaald mooi bij mezelf en ik werd knettersgek van dat ding. Respect voor alle baard- en snormannen die met een grote snor kunnen functioneren zonder er hinder van te ondervinden. (Y)

Ps baard niet goed gestyled, vanmiddag lekker met de kids in het zwembad gelegen.
Voor de oplettende kijker: mijn baard is iets korter/smaller weer. Specifiek om gevraagd bij de barbier. Zal dezelfde fout niet weer maken. ;)
 

Texman

Koning Baard
Ha @Nib85 ,
Op zich ziet je baard en ook je snor er heel goed uit (Y)(Y)(Y)
Ik kan mij voorstellen dat je niet zo tevreden bent met de snorharen die voortduren over je lip groeien.
Je kan voor een andere snor vorm kiezen waarbij je het deel van je snor direct boven je lip inkort zodat ze er niet meer overheen vallen.
De delen van je snor die naast je mond vallen kan je dan opzij kammen.
Ik doe dat zelf al jaren het is wat minder mooi maar je ben wel van de ergernis af.
Groet Texman:)>
 

Nib85

Volle Baard
Dinsdag “moet” ik weer heen.

Ik zit er al een poosje aan te denken m’n baard weer een stukje in te korten, erger me weer aan alle slagen en krullen.
Rechtsonder zoals ik het eind mei had, andere 3 zijn van vandaag.
Aan de andere kant, een korte baard is ook relatief onderhoudsgevoelig en moet ik tussendoor zelf bijwerken...En bij spijt duurt het weer zo lange tijd voor het aangegroeid is (en heb hem nu niet voor niets weer langer...).
Ik heb nog even om er over na te denken... :)>
 

Bijlagen

  • 3BC99FD1-3A11-4895-B119-CEE4CB89815E.jpeg
    3BC99FD1-3A11-4895-B119-CEE4CB89815E.jpeg
    121,5 KB · Weergaven: 96

Bolt

Zware baard
Dinsdag “moet” ik weer heen.

Ik zit er al een poosje aan te denken m’n baard weer een stukje in te korten, erger me weer aan alle slagen en krullen.
Rechtsonder zoals ik het eind mei had, andere 3 zijn van vandaag.
Aan de andere kant, een korte baard is ook relatief onderhoudsgevoelig en moet ik tussendoor zelf bijwerken...En bij spijt duurt het weer zo lange tijd voor het aangegroeid is (en heb hem nu niet voor niets weer langer...).
Ik heb nog even om er over na te denken... :)>

Vind de Baard erg mooi nu
Zou er echt niets aan doen :)>(Y)
Maarja ik kan je niet tegenhouden natuurlijk...
 
L

LeatherBeardEd

Guest
Dinsdag “moet” ik weer heen.

Ik zit er al een poosje aan te denken m’n baard weer een stukje in te korten, erger me weer aan alle slagen en krullen.
Rechtsonder zoals ik het eind mei had, andere 3 zijn van vandaag.
Aan de andere kant, een korte baard is ook relatief onderhoudsgevoelig en moet ik tussendoor zelf bijwerken...En bij spijt duurt het weer zo lange tijd voor het aangegroeid is (en heb hem nu niet voor niets weer langer...).
Ik heb nog even om er over na te denken... :)>

Ik zou er echt niks af laten halen, staat je geweldig. Maar doe was je gevoel je ingeeft.
 
Banner image
Top