New member

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Ziet er al beter uit en inderdaad: de linker- en rechterhelft van de snor groeien niet gelijk. Van een baard trouwens ook niet, maar dat valt minder op.
 

JanWillem

Baard
Hallo baardmannen.

Ik ben even een tijdje off geweest, drukte in huis qua verbouw en drukte op de zaak ivm vakanties dus regelmatig overwerken.
Intussen ben ik 4 maand verder met de baard reis.
Na ca. 3 maanden bij de barbier geweest en de baard in vorm laten brengen, ik vond het nadien wat teveel afgehaald en had het gevoel een maand in groei achteruit te zijn gegaan.
Inmiddels dus een maand verder en leek mij een update wel gepast.
Vreemd eigenlijk, op het moment dat je hier aan begint heb je een bepaald idee hoe lang, vol en model je de baard graag wil hebben.
Ik merk dat tijdens de baard reis heen en de baard steeds voller en langer wordt dat het begin idee nogal wisselt.
Je gaat er anders tegen aan kijken en ziet plots andere mogelijkheden qua lengte en model.
Je weet inmiddels hoeveel tijd er in gaat steken om tot een lengte en volheid te komen en wordt voorzichtig met bijwerken.
Ben er dan ook nog niet uit wat het mooiste is of beste bij mij past.
Ene kant denk ik de baard mag best wat uitgedund en ingekort worden zodat je een strak, fris hip baardje hebt, aan de andere kant lijkt mij deze lengte en volheid ook best Okay.
Tja wellicht experimenten, enige nadeel is natuurlijk zoals eerder gezegd, is het je te kort en bevalt het je niet dan duurt het uiteraard weer een tijdje voordat je weer terug bent op de lengte van voorheen.
Wat is jullie ervaringen hier in, zijn er meer mannen die wisselen van lengte vb. zomers korter en meer uitgedund en winters langer en voller?
 

Bijlagen

  • 9FA94EA8-1CFD-4436-9A95-2084452FD7B8.jpeg
    9FA94EA8-1CFD-4436-9A95-2084452FD7B8.jpeg
    131,5 KB · Weergaven: 98
  • 311B6C16-729E-45D6-8520-39C60882087B.jpeg
    311B6C16-729E-45D6-8520-39C60882087B.jpeg
    149,4 KB · Weergaven: 107
  • 8881341E-3B06-45E8-9F33-B0E9649845B4.jpeg
    8881341E-3B06-45E8-9F33-B0E9649845B4.jpeg
    144,1 KB · Weergaven: 110
  • 76F7F0EE-D2F6-4603-B1A9-47240AB8B928.jpeg
    76F7F0EE-D2F6-4603-B1A9-47240AB8B928.jpeg
    128,9 KB · Weergaven: 83

RCM

Baardaap
Tja, kort of lang.... persoonlijk zou ik je adviseren niet in te korten of uit te dunnen. Voor dit model is je lengte perfect zo. Het is een ander verhaal als je voor een lange baard wil gaan, want dan zou je de halslijn een stuk moet laten zakken. Twijfel is dus niet nodig want die baard staat je fantastisch. :)>(Y)
 

Texman

Koning Baard
Ha @JanWillem ,
Mijn hele leven heb ik mijn baard kort gedragen op ongeveer jouw huidige lengte. De laatste twee jaar draag ik het duidelijk langer.
En dat bevalt mij prima maar het vraagt wel wat meer onderhoud. Recent heb ik ook wat moeten inkorten omdat het zo onregelmatig was uit gegroeid dat er geen goed model meer in te krijgen was. Maar nu laat ik het weer verder uitgroeien.
Ik heb nooit van model gewisseld tijdens zomer en winter omdat het wat mij betreft niets uitmaakt.
Ik vind je baard zoals die nu is jou perfect staan. Als je een korte baard wil is dit jouw lengte. Korter dan dit zo ik niet doen.
Als je toch een lange baard wil moet je heb verder laten uitgroeien. Je kan dat gerust 3 maanden zijn gang laten gaan. Mocht je het niets vinden dan kan je altijd terugvallen op het kortere model. En mocht het je wel bevallen dan kan je gewoon doorgaan.
Als je baard langer laat groeien betekend dit niet dat er niets aan mag doen. Een klein beetje bijwerken van de onregelmatigheden mag altijd en daar hoef je niet voor naar een barbier. Het enige wat je hiervoor nodig hebt is een schaar.
Een baard laten staan is een zeer persoonlijk iets en dat geldt ook voor de lengte. Het moet je een goed gevoel geven en iets toevoegen aan je persoonlijkheid. Iedereen zal voor zichzelf moeten bepalen hoe ver je daarin gaat. Het is ook iets wat bij de baardreis hoort. Op het moment dat je je een echte baardman gaat voelen zit je goed.
Het is echter niet te voorkomen dat het soms met vallen en opstaan gepaard gaat.
Ik zou zeggen twijfel niet en ga gewoon door want je bent goed bezig.
Succes Texman:)>
 

JanWillem

Baard
Tja, kort of lang.... persoonlijk zou ik je adviseren niet in te korten of uit te dunnen. Voor dit model is je lengte perfect zo. Het is een ander verhaal als je voor een lange baard wil gaan, want dan zou je de halslijn een stuk moet laten zakken. Twijfel is dus niet nodig want die baard staat je fantastisch. :)>(Y)

Bedankt RCM,
Twijfel over wel of geen baard heb ik niet, persoonlijk vindt ik het super.
Uiteraard heb je wel eens van die dagen dat je denkt het mes er in, maar pas de 24 uurs regel toe en de volgende dag blij dat je het niet hebt gedaan.
Een goede tip voor een ieder, hou die regel aan en voorkom een enorme teleurstelling.
Een hele lange baard zal ik wellicht niet doen, werktechnisch niet handig.
Twijfel was meer wil korter zoals je heel veel tegen komt als je Pinterest af struint.
[DOUBLEPOST=1529859469][/DOUBLEPOST]
De baardreis kent vele wegen. Het is aan jou om de route te kiezen;)
Baard ziet er verder prima uit zo!(Y)

Thanks Weeble!
[DOUBLEPOST=1529860722][/DOUBLEPOST]
Ha @JanWillem ,
Mijn hele leven heb ik mijn baard kort gedragen op ongeveer jouw huidige lengte. De laatste twee jaar draag ik het duidelijk langer.
En dat bevalt mij prima maar het vraagt wel wat meer onderhoud. Recent heb ik ook wat moeten inkorten omdat het zo onregelmatig was uit gegroeid dat er geen goed model meer in te krijgen was. Maar nu laat ik het weer verder uitgroeien.
Ik heb nooit van model gewisseld tijdens zomer en winter omdat het wat mij betreft niets uitmaakt.
Ik vind je baard zoals die nu is jou perfect staan. Als je een korte baard wil is dit jouw lengte. Korter dan dit zo ik niet doen.
Als je toch een lange baard wil moet je heb verder laten uitgroeien. Je kan dat gerust 3 maanden zijn gang laten gaan. Mocht je het niets vinden dan kan je altijd terugvallen op het kortere model. En mocht het je wel bevallen dan kan je gewoon doorgaan.
Als je baard langer laat groeien betekend dit niet dat er niets aan mag doen. Een klein beetje bijwerken van de onregelmatigheden mag altijd en daar hoef je niet voor naar een barbier. Het enige wat je hiervoor nodig hebt is een schaar.
Een baard laten staan is een zeer persoonlijk iets en dat geldt ook voor de lengte. Het moet je een goed gevoel geven en iets toevoegen aan je persoonlijkheid. Iedereen zal voor zichzelf moeten bepalen hoe ver je daarin gaat. Het is ook iets wat bij de baardreis hoort. Op het moment dat je je een echte baardman gaat voelen zit je goed.
Het is echter niet te voorkomen dat het soms met vallen en opstaan gepaard gaat.
Ik zou zeggen twijfel niet en ga gewoon door want je bent goed bezig.
Succes Texman:)>

Hallo Texman,
Ben nu ook wel tevreden met de lengte, qua volheid tja je houd altijd wensen.
Wangen zouden wel voller mogen maar wellicht komt dat nog langzaam aan.
Ook onder de mond hoeken, zitten alwel kleine haartjes maar die gaan niet zo snel.
Zomer, Winter model kan maar zul je in de herfst alweer moeten beginnen met uitgroeien. Haha.
Nee het was meer dat je op pinterest zit te kijken en dan kom je modellen tegen wat je wel aanspreekt.
Uiteraard is het een ieder zijn keuze maar zoals ik al zei je weet inmiddels hoeveel tijd er mee gepaard voordat je een bepaalde lengte hebt en wordt je wel iets voorzichtiger met afhalen.
Zonder een ieder te beledigen noem ik het lange volle een soort van houthakkers baard en het kortere wat meer hip, fris, Wallstreet achtig.
Nogmaals zijn puur even benamingen om het onderscheid aan te geven.
Voeg even een foto toe van een idee model wat mij ook wel aanspreekt.
Zoals je kunt zien stuk korter en uitgedund op de kin.
We horen.
 

Bijlagen

  • 0558AB7C-DD2F-4C35-9DFA-B94936CD4B46.jpeg
    0558AB7C-DD2F-4C35-9DFA-B94936CD4B46.jpeg
    324,5 KB · Weergaven: 45
  • Like
Reactions: RCM

Texman

Koning Baard
Ha @JanWillem ,
De man op de foto heeft een hele mooie baard. Zelf heb ik het ook zo jaren gedragen.
Het zal jou ook prima staan. Haalbaar is het zeker.
En wat de volheid e.d. betreft kan het nog een heel stuk bijkomen.
Succes Texman:)>
 

JanWillem

Baard
Gaat goed; prima baard hoor @JanWillem (Y)

Gek eigenlijk; dat we de baard van een ander vaak hoger achten dan onze eigen baard.:rolleyes: :D:eek:

Haha, je hebt gelijk ardjan.
Bij jezelf ben je het meest kritisch en zie je de dingen die je liever anders ziet.
Een ander ziet dat vaak niet, en eigenlijk zou je moeten denken dat hoe jij naar andere baarden kijkt die zelfde mannen dat weer bij jou en wellicht dezelfde gedachten hebben, tja cirkeltje rond.
Maar ging mij meer om eens naar diverse modellen te zien.
Op deze manier doe je toch weer ideeën op.
 
Banner image
Top