New member

JanWillem

Baard
Ieuw, het seizoen van het gras trimmen is er binnenkort terug! Laat die baard maar groeien, zien we er alweer iets mannelijker uit achter die grasmachine :eek:.
Haha, klopt helemaal.
Wellicht is trimmen niet de juiste woord keuze geweest.
Ivm werk is enig verzorgde aanblik gewaardeerd, dus dat bedoelde ik meer.
Tips en advies zoals van Texman zijn natuurlijk zeer welkom.
[DOUBLEPOST=1520702563][/DOUBLEPOST]
Welkom! Enne van die trimmer afblijven he:mad:
Dank je.
[DOUBLEPOST=1520704138][/DOUBLEPOST]
Ha Jan Willem,
Trimmen liever de eerste 3 maanden niet doen want trimmen betekend dat je je hele baard korter maakt en daar schiet je niets mee op.
Het is begrijpelijk dat je er voor je werk verzorgd uit moet zien en dat hoeft ook geen probleem te zijn.
Dus een beetje bijwerken mag. Ik denk dan aan het schoonhouden van de nek en halslijn en de wangen boven de baard.
Betekend ook dat je al in een vroeg stadium een zeker vorm in je baard aanbrengt. Van daaruit kan je kijken hoe je baardgroei zich ontwikkeld en de vorm en grote van de baard naar believen verder laten doorgroeien. Dus trimmen liever niet maar netjes houden in jou geval wel.
Vind je het moeilijk dan kan je altijd nog een bezoek aan een barbier overwegen. Op zich ook een erg leuke beleving.
Succes Texman:)>
Hallo Texman, trimmen was wellicht niet de juiste woord keuze.
Bijwerken, onderhouden is de betere benaming.
Nek, hals en wangen hou ik bij met een scheermes de kin haren worden best wel fors vandaar het woord trimmen naar boven kwam omdat de wangen iets minder snel groeien, vol ogen, maar de kin juist wel dus oogt wat ongelijk mede ook natuurlijk door de blonde haarkleur op de wangen dat die wat minder opvallen.
Gewoon zo laten of andere ideeën, tips advies welkom.
Ondertussen wel met een baardolie begonnen.
Ik lees veel over baardwax en baardbalsem praten we dan over het zelfde product met andere benaming of is er verschil.
 

Texman

Koning Baard
Nee ik zou niets aan de kin doen. Het is juist mooi dat de baard hier wat langer is.
Dit is trouwens bij de meeste mannen zo dat de voorkant van de baard wat langer en sneller uitgroeit.
Baardwax en baardbalsem zijn niet het zelfde.
Baardwax is een wat harder product en bedoeld om de vorm van je baard te fixeren en de haren goed op zijn plaats te houden. Ideaal voor een wat moeilijke onwillige baard.
Baardbalsem is zachter en fungeert meer als een haarconditioner. Ook ideaal als je je baard wil stylen met een föhn.
Bij het gebruik van baardbalsem is het gebruik van baardolie ook niet echt nodig omdat je de baardbalsum ook een beetje in je huid mag masseren.
Bij een korte baard zoals nu bij jou is baardolie voldoende om je baard zacht en soepel te houden. Naarmate je baard langer wordt kan je overstappen naar baardbalsem.
Bij nog meer lengte is wellicht baardwax de beste optie.
Succes Texman:)>
 

JanWillem

Baard
Volgens mij kun je die baard prima hebben. (Y)

Vriendelijke groet, René
Dank René.
Het is nu ruim 2 weken en de baard wordt voller.
Met de wangen moet ik nog even een stevig gesprekje hebben , groei lijkt daar wat langzamer te gaan.
[DOUBLEPOST=1520772499][/DOUBLEPOST]
Hey, welkom hier.
Je voorbeeld foto ga jij met gemak redden denk ik.
Veel plezier met je baardavontuur.
Hé Jelle, dank gezien mijn indruk van de groei lijkt mij ook, nooit eerder een baard gehad dus tijd zal het leren.
[DOUBLEPOST=1520772784][/DOUBLEPOST]
Welkom Jan Willem, dat gaat wel goed komen met jou baard, ziet er al goed uit (Y):)>
Hallo Dijkie, Thanks voor je positieve commentaar, ruim 2 weken nu.
Eerst maar naar een maand groei toe en dan maar nieuwe pics ter evaluatie op het forum.
 

JanWillem

Baard
Hallo baardmannen, ff een update

Vandaag eerste werkdag gehad na 2 weken vrij te zijn geweest.
Morgen 2,5 week geleden voor het laast geschoren dus toch met lichte positieve gespannenheid naar de zaak, je bent toch stiekum nieuwsgierig naar de reacties van de collega’s, van gladgeschoren naar snor en wat baard.
En wat denk je......niets!
Na een klein gesprekje tijdens de koffiepauze met 1 collega kwam dan toch het hoge woord eruit.
Hij vond de “baard” mooi staan en dat ik het prima kon hebben.
Kijk dat is natuurlijk leuk commentaar.
Nog ca. 1,5 week en dan evaluatie van 4 weken incl. nieuwe foto’s.
Gr.
 

JanWillem

Baard
Hallo mede baardmannen.
We zijn inmiddels 6 weken bezig met de baard.
Ik begon hier op het forum met een 2 weken oude baard, we zijn nu 4 weken verder en tijd voor de update foto’s.
De wangen groeien idd minder snel dan de hals en de kin.
Toen de baard 4 weken oud was ben ik naar een barbier geweest om het iets te fatsoeneren, naar mijn mening niet naar wens dus besloten nu iig naar de 8 weken te gaan en een andere barbier te zoeken.
De reacties zijn in het algemeen positief, sommigen zeggen liever maar niets en een enkele vindt het helemaal niks, tja dat mag uiteraard, ieder zijn mening.
Excuus voor de rommel op de achtergrond van de foto’s we zijn inmiddels 3 weken bezig met verbouw in huis, veel werk maar geeft ook weer afleiding om niet de hele tijd in de spiegel te kijken of er wat bijgegroeid is.
 

Bijlagen

  • 038DDD13-6776-4F96-BCCF-4B1A03B46931.jpeg
    038DDD13-6776-4F96-BCCF-4B1A03B46931.jpeg
    150,4 KB · Weergaven: 116
  • 1B6EBEE4-25AF-4646-B062-C529BA4B5ABF.jpeg
    1B6EBEE4-25AF-4646-B062-C529BA4B5ABF.jpeg
    144,7 KB · Weergaven: 104
  • D2765AC3-6D25-41AF-BC9D-5F04BE56FC0A.jpeg
    D2765AC3-6D25-41AF-BC9D-5F04BE56FC0A.jpeg
    174,2 KB · Weergaven: 106
  • 9CD876D9-7183-480A-8FC0-BF0BA38D67C6.jpeg
    9CD876D9-7183-480A-8FC0-BF0BA38D67C6.jpeg
    163,6 KB · Weergaven: 99
Laatst bewerkt:

Texman

Koning Baard
Ha @JanWillem,
Ik vindt het resultaat van 6 weken groeien heel mooi en veel belovend.(Y)(Y)
Ook fijn dat je niet te veel negatieve reacties op je werk hoeft te incasseren.;)
Ga zo door,
Texman:)>
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Je zou een zeer mooie baard kunnen kweken, als je de kaakhoeken ook liet groeien, want nu heb je gewoon je bakkebaarden aan elkaar laten groeien met een snor als brug erboven. ;)
En lees vooral veel op het Baardforum, zodat je dat barbierbezoek eens uit je systeem kan halen.:rolleyes:

.......had ik niet toevallig afgelopen week het vergelijk gemaakt met iemand, die gras in zijn tuin inzaait en dan enkele dagen later gaat spitten om te kijken of het al goed groeit?..........:D
 

JanWillem

Baard
Thanks all.
Je hebt gelijk prof. Melchior.
We zijn nu 5 dagen verder tov de laatste foto’s.
Heb even nieuwe gemaakt, knap lastig om een goede selfie te maken ene keer te laag dan weer te hoog
Maar goed je ziet idd wat verschil als de kaaklijn al iets doorloopt.
Lijkt me wel dat je de neklijn en onderkant snor wat bij kan werken.
Snor haren gaan nu over de lip, irritant met eten.
Dus dat was meer het idee om het door een prof. barbier te laten doen, en ik heb zo een idee naar welke baard stijl ik toe wil zoals ik als allereerste vb foto heb geplaatst.
Ik begrijp als je vroegtijdig de lijnen erin zet je dan niet naar een lange baard gaat maar dat sluit dan weer bij mijn eerste vb foto aan welke stijl ik heen wil.
Wangen moeten nu voller groeien zodat je dan kunt bepalen hoe hoog de wang lijn kan gaan worden.
Eerste nog maar even rustig doorgaan.
Hebben meer mannen dat de ene kant van de snor iets voller (sneller) groeit dan de andere kant?
Ik hoor het wel weer van jullie.
 

Bijlagen

  • 16F92469-546F-4451-A790-7007F9CD3A98.jpeg
    16F92469-546F-4451-A790-7007F9CD3A98.jpeg
    154,3 KB · Weergaven: 85
  • 4DF65E58-E7D0-4E69-ACF1-8822A427501B.jpeg
    4DF65E58-E7D0-4E69-ACF1-8822A427501B.jpeg
    153,6 KB · Weergaven: 83
  • 3FF0B021-692C-4FC7-B722-7E90B528D334.jpeg
    3FF0B021-692C-4FC7-B722-7E90B528D334.jpeg
    140,8 KB · Weergaven: 86
  • 4137D9FB-F804-4F37-B8B0-CE75D328B9AB.jpeg
    4137D9FB-F804-4F37-B8B0-CE75D328B9AB.jpeg
    152,2 KB · Weergaven: 79

Texman

Koning Baard
Ha @JanWillem ,
Ja Ik heb dat ook en denk dat veel mannen dat hebben.
Gewoon rekening mee houden als je je snor bij gaat werken dan zie je op den duur het verschil niet meer.
Texman:)>
 
Banner image
Top