Neklijn

Goed?

  • Ja

    Votes: 5 100,0%
  • Nee

    Votes: 0 0,0%

  • Total voters
    5

Sfbram

Stoppelbaard
Dag heren!

Ik heb de afgelopen dagen wat informatie op gedaan via internet en natuurlijk dit forum. Want ja, ook ik ga mijn baard maar eens laten staan ;). Nu heb ik zelf geprobeerd mijn neklijn te onderhouden. Ik heb hem nu 2 1/2 week staan, en mijn nek begon echt heel lelijk te worden.
Maaar ik kan het zelf niet echt beoordelen of het gelukt is...
Ik zie sowieso al wat plekjes die stukken beter hadden gekund, maar is het zo slecht dat ik beter alles eraf kan doen en opnieuw kan beginnen om het vervolgens door een barbier te laten doen?
Of zeggen jullie het is acceptabel?

Alvast bedank!

20160519_163946.jpg 20160519_163859.jpg 20160519_163833.jpg
 
Laatst bewerkt:

Jeepie

Baard
Gewoon lekker laten groeien! Eerste maanden niks aan doen, daarna een keertje kijken welke stijl je je baard gaat geven
 

Arjay

Baardaap
Oerbaard
Ben ik met Jeepie eens.. Maar als je het mij vraagt zit ie prima..
Ik zou sowieso niet hoger gaan zitten. Zag gisteren weer één voorbij lopen met een playmobilbaard. Duizend maal zonde! :confused:
 

Sfbram

Stoppelbaard
Dankjewel voor de reacties jongens!
Kan ik hem vanaf nu een paar maanden niet meer bijhouden bij de nek/hals? Gaat dat er niet raar uit zien door lengteverschil? Of is dat ook gewoon even doorbijten, geduld hebben en het komt wel goed.
 

Sfbram

Stoppelbaard
Dat is mooi om te horen RonM en ProfessorMelchior, ga ik morgen toch nog een beetje met een gerust hart de straat op ;).

Ja nu lijkt het even snel te gaan. Maar ik heb al eens eerder de poging gedaan tot een baard. Toen was ik tot 4 weken gekomen, maar ik kan me nog herinneren dat die 4 weken er hetzelfde uitzagen als nu 2 1/2 week. Dus hopen dat deze snelheid nog een beetje aanhoudt!
 

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
Ligt er natuurlijk aan wat je "einddoel" is maar als je voor "lang" gaat kan je de neklijn nu gewoon laten voor wat ze is.
Is inderdaad even doorbijten maar nadien zie je daar toch niks meer van ;)

Momenteel vind ik het behoorlijk staan al zou ik zoals mijn collega's zeggen niet hoger gaan dan dit :)>
 

Sfbram

Stoppelbaard
Ligt er natuurlijk aan wat je "einddoel" is maar als je voor "lang" gaat kan je de neklijn nu gewoon laten voor wat ze is.
Is inderdaad even doorbijten maar nadien zie je daar toch niks meer van ;)

Momenteel vind ik het behoorlijk staan al zou ik zoals mijn collega's zeggen niet hoger gaan dan dit :)>

blBedankt voor de tip!
Het is toch wel mijn doel om een goeie lamge baard te laten groeien. (Als mijn haren dat toe gaan laten.)
Endus zal ik de neklijn niet meer bij gaan houden en gewoon even doorbijten.
En dan hopen dat het er nog een beetje verzorgd uit blijft zien ;).
 

GlennBG

Volle Baard
Neklijn bij jou lijkt goed te zitten..blijft tricky toch..
Ik heb de barbier die van mij laten bepalen toen en vervolgens een jaar of zo zelf bijgehouden.
Nu ga ik voor echt lang en vol, dan moet je de neklijn laten voor wat hij..
Dat kost mij moeite want jeuk en lichtelijke huidirritatie.
Maar we zetten door en ik laat t nu groeien.
 

rudolf

Baard
Neklijn zit goed, maar gebruik de volgende keer een scherp mes dan heb je niet van die rode uitslag in je nek. Na het scheren aluin en talkpoeder tegen de geïrriteerde huis is ook een optie.

Verder mee eens met de rest lekker laten groeien, ik vind je wanglijn best mooi hoog.
 

rudolf

Baard
Ja dat kan, er zijn natuurlijk mensen die er niet tegen Aluin kunnen.
Mocht dit het geval zijn met schoonwater spoelen en de Talkpoeder er op,er is speciale poeder op de markt maar zwitsal voldoet ook en goedkoper. (Wat goed is voor rode babybillen is ook goed voor de razorburn ).
 

Sfbram

Stoppelbaard
Ik heb mijn neklijn alleen met de trimmer bijgewerkt(0,5mm), niet geschoren dus.
Maar ik zal de aluin en talkpoeder zeker een keer proberen, ik neem aan dat ik dat ook na het trimmen kan gebruiken?
 

Arjay

Baardaap
Oerbaard
Zo deed ik het ook altijd. Dan heb je niets nodig hoor.. En ik vind de roodheid eigenlijk wel meevallen. Met een scheermes zal dat veel erger zijn.
 

Sfbram

Stoppelbaard
Zo deed ik het ook altijd. Dan heb je niets nodig hoor.. En ik vind de roodheid eigenlijk wel meevallen. Met een scheermes zal dat veel erger zijn.

Ja ik scheer me al jaren niet meer.
Altijd rood daarna ingegroeide haartjes,
Daarna kwamen er honderden hele kleine puistjes. Terwijl ik altijd(naar mijn weten) goede producten gebruikten oa gilette en nivea men.
Dus trimmen was voor mij de oplossing. Iniedergeval geen last meer van ingegroeide haartjes.
 
Hallo Sfbram,

Gezien de haargroei richting op je hals, heb ik een sterk vermoeden dat je voorheen met Gillette (cartridge mesje?) meteen tegen de haargroei richting in schoor.
Daar had ik vroeger zelf ook last van en sinds ik klassiek ben gaan scheren, waar de vuistregel geldt; eerst met de haargroei richting mee, dan schuin en vervolgens eventueel tegen de haargroei richting in. Nadien dus eigenlijk nooit meer last heb gehad van huid irritatie.

En het heeft mij reuze geholpen met het volledig overstappen op krabber en open scheermes. Want die Gillette cartridge mesjes waren bij mij na 3 scheerbeurten eigenlijk wel rijp voor het prullenbak omdat ze te snel bot werden.

Misschien kan ik het volledig mis hebben betreft je scheer-methode. Ik hoor graag wat jou stappen zijn tijdens het scheren.

Btw, je halslijn ziet er naar mijn weten goed uit! Keep on beardin :)>
 

Sfbram

Stoppelbaard
Hallo Sfbram,

Gezien de haargroei richting op je hals, heb ik een sterk vermoeden dat je voorheen met Gillette (cartridge mesje?) meteen tegen de haargroei richting in schoor.
Daar had ik vroeger zelf ook last van en sinds ik klassiek ben gaan scheren, waar de vuistregel geldt; eerst met de haargroei richting mee, dan schuin en vervolgens eventueel tegen de haargroei richting in. Nadien dus eigenlijk nooit meer last heb gehad van huid irritatie.

En het heeft mij reuze geholpen met het volledig overstappen op krabber en open scheermes. Want die Gillette cartridge mesjes waren bij mij na 3 scheerbeurten eigenlijk wel rijp voor het prullenbak omdat ze te snel bot werden.

Misschien kan ik het volledig mis hebben betreft je scheer-methode. Ik hoor graag wat jou stappen zijn tijdens het scheren.

Btw, je halslijn ziet er naar mijn weten goed uit! Keep on beardin :)>

Het waren inderdaad gilette cardridge mesjes, mach 3 als ik me niet vergis.
Maar ik ging wel met de richting mee, af en toe daarna nog een keer tegen de richting in maar dat gaf me nog een grotere uitslag en daar werd ik helemaal niet gelukkig van.

Nu is mijn methode de trimmer, nooit ergens last van en de kleine stoppeltjes die ik er aan over hield had ik verder ook geen problemen mee.
Een open scheermes heb ik nog nooit geprobeerd maar ik denk niet dat dat voor mij weggelegd is:D.
 
Banner image
Top