Neklijn

Otterguy

Stoppelbaard
Hallo bebaarde mannen! Dit is ongetwijfeld een topic die al heel vaak voorbij is gekomen, maar jullie willen me vast wel helpen.

Laat ik me eerst even voorstellen; ik ben Otterguy (echte naam Stephan ), 24 jaar oud en heb een ietwat patchy donkerblonde baard (vandaag helaas er af gehaald). Mijn doel is om een volle baard te laten groeien om mijn zwakke kaaklijn te verbergen, de focus van mijn kalende hoofd naar mijn baard te leiden en omdat ik een dikke baard gewoon van jongs af aan al vet vind!

Ondertussen weet ik hoe ik de neklijn moet zetten, maar na zo'n 1 à 2 maanden loop ik tegen een probleem aan. Het lijkt dan net of mijn baard een baard heeft. Dan ga ik twijfelen, probeer ik wat te trimmen en vern**k ik het (vandaag al de zoveelste keer). In de foto (random van internet) heb ik het "probleem" omcirkeld. Dit is hoe het er bij mij ook uit ziet, maar dan extremer. Het lijkt dan net alsof ik een dikke onderkin heb.. Ik ga nu mijn baard weer laten groeien, maar als ik op dit punt aan kom, moet ik het dan door laten groeien of juist dat stukje onder de kin inkorten zoals ik heb aangegeven met de rode lijn?20171124_201040.jpg
 

Glenn

Baard
Als je je neklijn wil aanpassen doe je dat het beste in baby stapjes totdat je vindt dat het goed is.
Maar ga je voor een lange baard dan zou ik persoonlijk niks doen de eerste 4 maanden.
En als je foutjes maakt is dat geen ramp...Groeit toch weer terug.
Gewoon proberen wat jij mooi vindt, niet wat iemand anders mooi lijkt.
Een baard shapen is iets persoonlijks, jij moet je er goed bij voelen.

Ohja welkom op dit reuze forum. (Y)
 
Laatst bewerkt:

Otterguy

Stoppelbaard
Opzich weet ik wel hoe ik de neklijn moet zetten (ik haal alleen die losse nekharen weg), alleen kom ik rond de 2e maand in de problemen bij de onderkin. Dan lijken mijn kin en onderkin ieder een eigen baard te hebben. Moet ik dan bij de onderkin wat bijknippen, of groeit dat vanzelf door naar één geheel?

Ik ben nu voor het eerst in jaren weer gladgeschoren, maar het bevalt me niks :(. Geen baard meer om mee te spelen, kouder op de fiets en een gek gezicht nu. Kan niet wachten tot het weer wat is aangegroeid! :)> Ik zal waarschijnlijk ook wel maandelijks foto's gaan plaatsen.
 

Texman

Koning Baard
Opzich weet ik wel hoe ik de neklijn moet zetten (ik haal alleen die losse nekharen weg), alleen kom ik rond de 2e maand in de problemen bij de onderkin. Dan lijken mijn kin en onderkin ieder een eigen baard te hebben. Moet ik dan bij de onderkin wat bijknippen, of groeit dat vanzelf door naar één geheel?

Beste Stephan,
Welkom op dit leuke forum.
Wat je aangeeft op de foto zou ik niet doen. Hooguit de onderkin wat korter maken dan de rest van je baard.
Je hoeft de haren van de neklijn niet tot op de huid weg te scheren. Ik zou de lengte van de haren aanpassen aan de lengte van de andere haren zodat ze niet uitsteken.
Doe het ook heel geleidelijk van je nek naar je kin dan wordt het mooi strak. Daarna laat je het weer een tijd groeien en herhaal de hele procedure met dit verschil dat je je baard zo lang mogelijk houd. Naar mate je baard langer wordt zal dit steeds minder een probleem zijn.
Voor de rest ben ik het met Glenn eens. Kijk ook goed rond op dit forum.Je vind veel waardevolle tips e.d.
Laat ook eens een foto van je baard zien dan kunnen we je een echt goed advies geven.
Veel succes:)>:)>(Y)
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Welkom op het forum!
Ik heb weinig advies, aangezien de voorgangers al een duidelijke handleiding gegeven hebben.
En......het is een halslijn........, want de nek zit aan de achterkant! ;)
 

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
Als je voor een "langere volle" baard gaat dan zou ik gewoon van die halslijn afblijven ;)
 

Kale666man

Baardaap
Ja cowboy,ik kwam er ook pas achter op dit forum want hield ook de neklijn aan.
Maar ja het ligt er natuurlijk aan wat voor soort baard je wilt.
Dus fijn dat jullie en vele anderen direct met advies klaarstaan,en wat je daarmee doet zijn er genoeg mogelijkhedeno_Oo_O(Y)
 
Banner image
Top