Nek haren worden erg dik en krullen

Boof72

Volle Baard
Even een vraag aan de kenners.

Mijn baard in de nek wordt erg dik en verstikkend.
Doodat er nu wat lengte in de haren komt krullen ze weer terug naar de huid.
Hierdoor wordt het in de nek een behoorlijk dik pak.
Voor mijn gevoel is het een beetje "verstikkend" en komt er geen lucht meer bij.
De kin en wangen gaan goed.
En hoe meer wax ik erin smeer hoemeer ik het gevoel krijg dat het afgesloten wordt onder mijn kin/nek.

Tevens begint mijn vrouw commentaar te leveren op de baard.
Je lijkt wel 20 jaar ouder beweerd ze :D

Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen? :(
 

Andreas

Baard
Misschien kun je eens proberen om onder je kin alleen olie te gebruiken en de wax op de bovenkant.

Bovendien worden mannen alleen maar knapper als ze ouder worden toch? ;)
 

Arjay

Baardaap
Oerbaard
Ik snap niet precies welke haren je bedoelt, maar volgens mij kun je dan beter de haren wegscheren.
In de nek hoort niet perse bij de baard.
Mijn baard gaat, als ik de hals niet scheer, gewoon over in mijn borst haar. :confused:
 

Boof72

Volle Baard
Misschien kun je eens proberen om onder je kin alleen olie te gebruiken en de wax op de bovenkant.

Bovendien worden mannen alleen maar knapper als ze ouder worden toch? ;)
Dat zal ik eens proberen, en ik vindt dat het voor voruwen ook zo is ! ( tot een bepaalde hoogte uiterdaard ;))

Ik snap niet precies welke haren je bedoelt, maar volgens mij kun je dan beter de haren wegscheren.
In de nek hoort niet perse bij de baard.
Mijn baard gaat, als ik de hals niet scheer, gewoon over in mijn borst haar. :confused:

De haren die aan de onderkant zitten.
Vanaf de kaak naar beneden.
Tot aan de neklijk zeg maar. ( dus het wordt niets afscheren! )
 

maximum

Zware baard
Geduld hebben;)Heb ik ook een periode gehad maar uiteindelijk doet de zwaartekracht zijn werk(Y)Beard up:):):)>
 
Ook de baard kent een lastige periode in de groei. Net als het kweken van een lange dos haar op je hoofd, kent het periodes dat het te lang is om netjes te modelleren en weer te kort is voor een langer coupe.
Zelfde verhaal ook met de handlebar snor. Te kort voor een handle-tje maar weer te lang voor, om van een comfortabele snor te genieten.

Zit niets anders op dan doorzetten en de tijd zijn werk te laten doen.
 

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
Zoals de wijze baarden hierboven al vermeld hebben is het een fase waar je helaas door zal moeten.

Succes (Y)
 

Boof72

Volle Baard
Gisteren de haren op gelijke lengte gemaakt met de tondeuse.
Op 21 mm gebeurde er niets en op 18mm een heel klein beetje op alleen de langste haren.
Dus weer erg tevreden op het moment.

Hierna alleen olie gebruik en geen wax meer.
Moet zeggen dat het een stuk beter voelt.
 

Arjay

Baardaap
Oerbaard
Wax is misschien ook beter om te gebruiken bij een wat langere lengte.
Bij 18mm is eigenlijk alleen olie en balsem fijn..
 
Banner image
Top