Natuurwandelingen en EDC/zakmessen

  • Topicstarter BrotherBeard75
  • Startdatum
B

BrotherBeard75

Guest
Ik probeer wekelijks enkele malen te gaan wandelen in de natuur.
Het geeft je zuurstof en energie, zowel lichamelijk als geestelijk.
De rust, de stilte...kortom, ik geniet er ten volle van!

Een andere passie van mij zijn zakmessen en EDC stuf.
Zijn er hier ook mensen die hier van houden?

Ik ben benieuwd om foto's te zien van jullie EDC die ook daadwerkelijk word gedragen en gebruikt bij jullie natuur uitstapjes!

Hier alvast mijn eerste Sfeerfoto voor jullie...met een opinel no7 en een heerlijk broodje
Enjoy!
61d311d944ddef7bc6c036bbea3bd1d3.jpg
 
P

Pellie

Guest
Oke, ik heb geen idee wat EDC is haha, dus aan ieder die dit wel weet, is dit mss een leuk topic. Enjoy!
 
B

BrotherBeard75

Guest
De afkorting EDC staat voor: EveryDayCarry. Engels voor ‘iedere dag dragen’.
Daar hoort bij mij zeker een zakmes bij, maar heeft een ruimere betekenis, het is ook bvb wat er aan je sleutelhanger hangt.

Een zaklampje, prybar, multitools alsook wat je steeds in je jas of tas bij je hebt.

Dat kan heel minimalistisch zijn, zoals bvb enkel gsm, miniportefeuille en een zakmes.

Voor andere is het een hele opzet van dingen die roteren.
bvb zakmes in combinatie van een multitool.
Een eventuele organiser om je dingen die je als EDC hebt, gesorteerd bij je te hebben enz...

En dit, in mijn geval vooral in functie met benodigdheden ivm natuuruitstappen, hiking of camping.

Hieronder een voorbeeld van èèn organiser van Maxpedition, die ik geregeld draag.
c92b2684ebb850e6ad81c6c2970f51e7.jpg
b4a5f9b64dcdadf5c73d8dbf11ebd2a5.jpg
 
B

BrotherBeard75

Guest
Ik ben alvast benieuwd naar eventuele posts hier van anderen die miss ook dezelfde passie hebben
 

Daaf

Baard
Ik zie steeds meer EDC voorbij komen op internet. Eén hele bekende baard is daar ook mee bezig, en hangt ook het minimalisme aan. Ik volg zijn kanaal en krijg de aan dit onderwerp gerelateerde filmpjes dus ook mee. Ik vind de afweging heel mooi daarin.

De filosofie achter EDC waardeer ik. Eén ding vraag ik mij af na het lezen van jouw berichten. In wat voor soort natuur wandel je als je dit bij je hebt? Is dat in NL bijvoorbeeld?
Ik wandel ook graag, zeker in de prachtige natuur van NL. Ik heb dan naar mijn mening geen aansteker, mes of zaklamp (als voorbeeld naar de door jouw geplaatste EDC's) nodig. Wat betekend het voor jou dat je deze EDC's dan graag bij je wilt hebben?

Ik heb overigens wel GPS nodig, bij voorkeur een opgeladen Garmin horloge en een opgeladen smartphone. Omdat mijn richtingsgevoel niet zo goed is dat ik dacht, voorkomt dat voor mij een hoop problemen.
 
B

BrotherBeard75

Guest
Ik woon in een bosrijke omgeving en wandel veel in mijn eigen omgeving.
Ook verkennen we geregeld andere plaatsen om fijn te genieten van de natuur.

En het mooie aan je EDC is, dat het voor iedereen een andere betekenis heeft.
Het hangt af van wat je gaat doen, en in welke omstandigheden.

Wat voor de ene werkt, werkt dan weer niet voor de andere, en andersom.

Wanneer jij bvb vind dat je geen zakmes nodig hebt, dan draag je het gewoon toch niet bij je. Het zou enkel alleen maar extra belast vormen dan.

En sommige dingen draag je gewoon bij je, omdat je het graag wil .

In mijn geval is een zakmes het onmisbare item dat er altijd bij hoort. ( Geen zwaard of aanvalswapen ).

En wat mijn gevoel van richting betreft, is de android app " komoot", mijn beste vriend .

Maar zoals gezegd, hoop ik hier enkele sfeerbeelden te zien van wat jullie graag bij jullie dragen, en liefst in een natuur setting.
 

Daaf

Baard
En sommige dingen draag je gewoon bij je, omdat je het graag wil .

In mijn geval is een zakmes het onmisbare item dat er altijd bij hoort. ( Geen zwaard of aanvalswapen ).

Ik snap het nu wat beter. Jij bent in ieder geval beter voorbereidt als het even niet gaat zoals het zou moeten. Dank je voor de uitleg.

Maar zoals gezegd, hoop ik hier enkele sfeerbeelden te zien van wat jullie graag bij jullie dragen, en liefst in een natuur setting.

Tja, meer dan een waterzak, regenjas en powerbar in mijn rugtas naast de genoemde Garmin om mijn pols draag ik dus niet bij mij. Ik ben benieuwd wat anderen nog meer bij zich dragen.
 

Nib85

Volle Baard
Tja, meer dan een waterzak, regenjas en powerbar in mijn rugtas naast de genoemde Garmin om mijn pols draag ik dus niet bij mij. Ik ben benieuwd wat anderen nog meer bij zich dragen.

Hier ook wandelliefhebber, tenzij het te hard regent...
Overvallen worden door een buitje vind ik geen probleem, weggaan met regen heb ik geen zin in.

Garmin om mn pols, pet (of bij erg koud muts) op het hoofd, mes in de “buus” en koffie in de rugzak. (Y)
 

Giant

Zware baard
Hier ook wandelliefhebber, tenzij het te hard regent...
Overvallen worden door een buitje vind ik geen probleem, weggaan met regen heb ik geen zin in.

Garmin om mn pols, pet (of bij erg koud muts) op het hoofd, mes in de “buus” en koffie in de rugzak. (Y)
Ben ook een lange afstands wandelaar. Ik trek mij van regen niets meer aan. Tenzij het een wolkbreuk is, dan wacht ik even met vertrek. Met een regenbui heeft de natuur ook wel iets moois.
En over zakmessen gesproken. Ik heb dan (meestal) mijn Buck110 bij mij. Op mijn werk (kantoor) heb ik de Buck55 in mijn zak.
 
B

BrotherBeard75

Guest
Haaa..toch nog een wandelaar hier .
Bij mij net hetzelfde, een buitje gaat nog, maar geen stortregen want dan is de lol eraf.

De Buck 110 is natuurlijk een betrouwbare klassieker.
Heb je ook nog andere zakmessen of Multitools?


Miss kan je wel eens een sfeerfoto maken van de rugzak en je EDC, wanneer je ergens een break neemt?
 

Boof72

Volle Baard
Hier dus een fietser sinds afgelopen jaar.
En zie dat er toch wel wat dingen in de rugzak verdwijnen die altijd mee gaat.
Op de fiets 2 bidons van 750 ml water, en sinds 2 weken een Garmin Edge Explorer voor de navigatie en registratie.
In de rugtas 2 binnenbanden. 1 voor de mtb en 1 voor de racefiets, een multitool speciaal voor fietsen, handpompje en co2 patronen met pompkop, bandenplakdoosje, trayrip en rolletje isolatietape, en een missinglink om de ketting te repareren mocht deze breken. En in deze tijd de fiets regenjas. Gelukkig tot nu toe allemaal nog niet nodig gehad onderweg, maar hoop op deze manier toch altijd wel weer thuis te kunnen komen. :cool:
 
B

BrotherBeard75

Guest
Ik moet wel FF vermelden dat wanneer ik hier een foto plaats, deze hier wel een stuk waziger word. Terwijl deze op mijn gsm toch wel redelijk scherp was. Strange...
 
Banner image
Top