Naar welke muziek luister jij op dit moment?

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Ik ben zelf waarschijnlijk even verkeerd van een intensieve tijdreis terug gekomen en mijn opmerking c.q. vraag slaat inderdaad nergens op @Daaf .Sorry. :oops:

Het is me nu duidelijk, dat deze Townsend wel degelijk een gitaar kan bespelen. (Y)
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
De nieuwste single van Eric Clapton zal waarschijnlijk niet lang via YouTube te bekijken en beluisteren zijn, want het kan natuurlijk niet zo zijn, dat een artiest zijn mening uit of commentaar heeft op een door overheden uitgevoerd algemeen beleid.

Bob Dylan, Boudewijn de Groot, Armand, etc. werden “protestzangers” genoemd, maar die zijn in onze huidige maatschappij ongewenst.

 

Daaf

Baard
Ik ben zelf waarschijnlijk even verkeerd van een intensieve tijdreis terug gekomen en mijn opmerking c.q. vraag slaat inderdaad nergens op @Daaf .Sorry. :oops:

Het is me nu duidelijk, dat deze Townsend wel degelijk een gitaar kan bespelen. (Y)
Ik ben blij dat ik het nog even heb nagevraagd :D
[DOUBLEPOST=1630312301][/DOUBLEPOST]
De nieuwste single van Eric Clapton

Ik snap de relevantie door het onderwerp, maar niet het beste werk van de door mij gewaardeerde Clapton.
 

Texman

Koning Baard
De nieuwste single van Eric Clapton zal waarschijnlijk niet lang via YouTube te bekijken en beluisteren zijn, want het kan natuurlijk niet zo zijn, dat een artiest zijn mening uit of commentaar heeft op een door overheden uitgevoerd algemeen beleid.

Bob Dylan, Boudewijn de Groot, Armand, etc. werden “protestzangers” genoemd, maar die zijn in onze huidige maatschappij ongewenst.

Ik vind Clapton geweldig en heb bijna al zijn werk maar als je wil protesteren maak dan niet zo'n slap nummer met een slechte video :eek:
 

K9Beard

Baard
Ik vind Clapton geweldig en heb bijna al zijn werk maar als je wil protesteren maak dan niet zo'n slap nummer met een slechte video :eek:
Mee eens: niet z'n sterkste track. Langs de andere kant: 'Maybe it proves the point?'
Misschien heeft de shot 'm inderdaad parten gespeeld.
Of had hij daardoor last van CBBDD (Chronic Bad Beard Day Disorder)...
;)

Zelf vind ik 't nogal een opgaaf voor artiesten: je zal je talent maar op muziek hebben, wordt ook nog van je verwacht dat je visueel sterke staaltjes levert.

Voorbeeld van een baggerclip — zo van: d'r moet nog iets bij — maar een scherpe zienswijze van onze eigen Stef Bos:
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Het nummer van Clapton is inderdaad niet meeslepend @Texman en @GoT2Beard maar de clip verwijst naar de briljante animatie In Shadow, die een zeer indringend beeld geeft op onze maatschappij en degenen, die op de achtergrond oftewel in de schaduw de bevolking op vele wijzes manipuleren.
Voor de liefhebbers van synth-music eveneens aan te raden.


De clip van Stef Bos vind ik niet zo slecht en laat toch duidelijk het immens saaie en spuuglelijke Nederland zien. Paden van stelcomplaat, bomen en struiken netjes op rij, keurige hekjes, kaarsrechte slootjes en wagens met fantasieloze modellen. Het geeft de middelmatige geest der Nederlanders weer, die kritiekloos meegaan in ieder waanidee, dat hun wordt voorgehouden.
Precies wat in de liedtekst gezongen wordt.

Nederlanders gaan graag op vakantie naar gebieden, waar grappige, gekleurde voertuigen rijden, woeste bergbeken stromen, uitgestrekte woeste wouden groeien, de verf op de raamluiken en muren van woningen een prachtig patina heeft gekregen, de bevolking felgekleurde kleding draagt en grappige hoedjes, de straten van natuursteen zijn en de monumentale gebouwen versierd zijn met sierlijke ornamenten om daarna snel weer naar Nederland te gaan om tussen de beton- en glasbouw braaf mee te marcheren, zoals voorgeschreven is en vooral geen eigen mening of identiteit uit te dragen.
Zoals Stef Bos zingt: Iemand moet het doen!
 

Daaf

Baard
Het is dit jaar 50 jaar geleden dat het album "L.A. Woman" van the Doors werd uitgebracht...

<laat dat maar eens inzinken, poeh>

Voor mij een tijdloos album, die ik nog wekelijks draai. Ter gelegenheid van het 50 jarig jubileum gaat er "50th aniversary edition" uitgebracht worden, waar ik naar uitkijk. Er is nu een demo versie vrijgegeven van Riders on the Storm. Van echt prachtige kwaliteit, wat een mooie mix en iets rauwer dan het origineel.

 

Daaf

Baard
Ik herken flarden Riverside, maar moet toch erg wennen aan deze muziek. Net zoals het Lunatic Soul project van de zanger/bassist. Voor mij zit de kracht van de heren in het collectief van hun vieren in Riverside.
 

Texman

Koning Baard
[DOUBLEPOST=1631546347][/DOUBLEPOST]
[DOUBLEPOST=1631546581][/DOUBLEPOST]
[DOUBLEPOST=1631546954][/DOUBLEPOST]
 

stefke

Baard
Als "abba-fan" was ik benieuwd naar de nieuwe muziek die er zat aan te komen. En eindelijk is ie er dan. Mijn grote vraag was : hoe klinkt abba in het jaar 2021 ?
Ze hebben me wederom aangenaam verrast. Ook na al die jaren blijft hun sound overeind. De stemmen zijn iets dieper geworden. Maar dat is natuurlijk het proces van de ouderdom. En ik voel mij er weer fantastisch bij.
 
Banner image
Top