Naar welke muziek luister jij op dit moment?

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Wat staat er nou op de achtergrond op de muur in de clip van de Black Pumas @RBBP . :confused:
Het hoort toch XL te zijn? :D

Grappig om te vernemen, dat ieder toch een andere smaak heeft @stefke . Gelukkig maar, anders zou alles eenheidsworst wezen.
Persoonlijk vind ik geen enkel muziekje of band uit de jaren '80 en '90 de moeite waard.
In mijn puberteit had ik al een grote afkeer van de slappe deuntjes van George McCrae of Tavares, als ik in het weekend naar de disco ging. Iedereen stond daar op schoenen met plateau-zolen op de dansvloer te schuifelen en dan moest je de discjockey tientallen keren verzoeken een single van The Darts, Matchbox of Hank Mizell (jawel, the Jungle Rock) te draaien, zodat je met je vrienden de meisjes kon laten geloven, dat ze heel even terecht gekomen waren in toen populaire films, als "Grease", "American Graffity" en "The Wanderers" of in een serie als "Happy Days".
 

Yainderidoo

Zware baard
We want more, we want more.....yeeeeehaaaaaaw...:D:D:D

@Yainderidoo "Ha.....deze ouwe discoganger heeft ook nog op die dingen gestaan.....met zo'n soulbroek met wijde pijpen."
Hier bedoelde ik mijzelf natuurlijk....:cool:
[DOUBLEPOST=1629485267][/DOUBLEPOST]P R A C H T I G ! ! !

 
Laatst bewerkt:

Texman

Koning Baard
We want more, we want more.....yeeeeehaaaaaaw...:D:D:D

@Yainderidoo "Ha.....deze ouwe discoganger heeft ook nog op die dingen gestaan.....met zo'n soulbroek met wijde pijpen."
Hier bedoelde ik mijzelf natuurlijk....:cool:
[DOUBLEPOST=1629485267][/DOUBLEPOST]P R A C H T I G ! ! !

Heerlijk zo'n show (Y)(Y)(Y)
[DOUBLEPOST=1629563686][/DOUBLEPOST]
Ow Shit, toen was zelfs mijn vader nog jong :eek:
[DOUBLEPOST=1629529193][/DOUBLEPOST]Even rustig wakker worden met een goeie bak koffie.
Wat een week weer.

Het was een erg leuke tijd en de mensen van mijn generatie hebben er van genoten ;)(Y).
 

Texman

Koning Baard
Je hoeft natuurlijk niet van alles te houden dat heb ik ook.
Maar door de tijd heen ben ik steeds meer gaan waarderen.
Er is nu ook veel muziek die ik leuk vind (Y).
Sinds Spotify is er ook zoveel te ontdekken dat is ook heel leuk.
Ook speel ik al mijn Itunes bestanden en eigen Mp3 bestanden af met Spotify (Y)(Y)(Y).
 

RBBP

Baard
Je hoeft natuurlijk niet van alles te houden dat heb ik ook.
Maar door de tijd heen ben ik steeds meer gaan waarderen.
Er is nu ook veel muziek die ik leuk vind (Y).
Sinds Spotify is er ook zoveel te ontdekken dat is ook heel leuk.
Ook speel ik al mijn Itunes bestanden en eigen Mp3 bestanden af met Spotify (Y)(Y)(Y).

Ja mee eens.
Zelf heb ik ook een redelijk uitgebreide muziek smaak.
Elke stemming heeft zijn eigen genre.

Spotify en Deezer zijn echt uitkomsten ja.
Ik stream door het hele huis mijn muziek, heb overal bluetooth spealers voor muziek bij het klussen.
Wifi speakers in de kamers.
Ben dr dol op.

Zo ben ik ook een hoop tegengekomen met Shazam.
Je hoort eens en track in een film of serie en je "Shazamt" hem.
Vervolgens luister je meer van de band/zanger en er gaat weer een nieuwe wereld open.
[DOUBLEPOST=1629622234][/DOUBLEPOST]Ik ben ook echt een sucker voor covers.
Heb een playlist vol met nummers waar je eigenlijk gewoon af moet blijven, maar verrassend uitpakken als je ze zit te luisteren.
Hieronder een style waar ik dol op ben... lekker layback
 

Texman

Koning Baard
Wat ik zelf ook erg leuk vind is hedendaagse symfo- en progrock.
Vooral de groepen die zich hebben laten inspireren door de grote namen uit de jaren 70 en 80 zonder deze te kopiëren.
Leuke voorbeelden zijn Procupine Tree, RPWL en Riverside.
Shazam ken ik niet maar ga ik een keer proberen.

Dit is heel iets anders maar dat vindt ik ook erg goed (Y)(Y)(Y)

 
Laatst bewerkt:

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Ik kende hem sinds mijn 11e jaar en we hebben een lading leuke momenten beleefd. Ik ga hem heel erg missen.

Charlie was een zeer humorvolle man met gekke streken. Hij had een hekel aan popmuziek, was helemaal niet gecharmeerd van the Rolling Stones en zeker niet van Jagger, verzamelde klassieke wagens, waarbij hij dan kleding liet maken, maar had zelf geen rijbewijs, dus liet zich rondrijden en amuseerde zich met tekenen na zijn opleiding aan de kunstacademie.
Hij wist, dat hij er uitzag als een stijf spook en geen rock-artiest was, die gillende meiden achter zich aankreeg. Hij is altijd getrouwd geweest met een en dezelfde fantastische vrouw, waarmee hij in zijn 16e eeuwse optrekje verbleef.

Hij kwam altijd met grappige opmerkingen uit de hoek en Jazz was zijn grote passie. Nachtenlang platen draaien en over Jazz babbelen, afgewisseld met culturele uitstapjes en diepgaande conversaties over beeldende kunst hebben van hem een zeer dierbare herinnering voor mij gemaakt.

We wisten beiden al een tijdje, dat we afscheid moesten gaan nemen, maar na meer dan een halve eeuw pret komt het toch snoeihard aan.

Charlie was een aimabele man!

 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Iemand moet me toch even uitleggen, waarom Devin Townsend constant met een gitaar om zijn nek rondloopt. Ik ken zijn hit ‘Miss You Nights’ uit 1974 en zijn werk met the Alan Parsons Project, maar hij speelt gitaar, als een tienjarige, die vier lessen gehad heeft.
Ik verneem het graag.;)

Over gitaristen gesproken: Jimmy Vaughan kende ik, omdat ik weleens met The Fabulous Thunderbirds, waarbij hij de gitarist was, in dezelfde routing van festivals zat. Beiden vonden we Rock’n’Roll leuk en konden tegen elkaar klagen, dat Fender Telecasters zware gitaren waren, die je schouder doorzaagden.

Jimmy’s jongere broertje Stevie Ray heb ik slechts enkele keren kort ontmoet. Een timide, haast verlegen, zeer vriendelijk manneke…totdat hij Fender Stratocaster #1 omhing!
Hij speelde geen gitaar, maar die gitaar werd een lichaamsdeel van hem. Hele dikke snaren, die hoog afgesteld stonden deerden hem totaal niet en zijn handen waren zo sterk, dat hij ooit per ongeluk de hals van een geleende zeer dure gitaar brak.

We zaten een keer over bekendheid en de hele heisa eromheen te praten en toen knipoogde hij en fluisterde tegen me: ‘We weten allebei toch, hoe hard het slapen is op een biljart?’. Het verbaasde me hoe gewoon hij was gebleven.

De clip toont geen moment van een optreden, maar een relaxte soundcheck. Het laat zien hoe hij speelde.

Voor de mannen, die het gemist hebben: hij kwam om in 1990 toen de helicopter, die hem zou vervoeren na een optreden in dichte mist tegen een bergwand vloog. Hij was nog net geen 35 jaar.

Stevie Ray Vaughan was geen gitarist
hij was een natuurfenomeen.

 

Daaf

Baard
Iemand moet me toch even uitleggen, waarom Devin Townsend constant met een gitaar om zijn nek rondloopt. Ik ken zijn hit ‘Miss You Nights’ uit 1974 en zijn werk met the Alan Parsons Project, maar hij speelt gitaar, als een tienjarige, die vier lessen gehad heeft.
Ik verneem het graag.;)

Ik snap werkelijk helemaal niks van deze opmerking... Hebben we het wel over dezelfde? Ook de knipoog brengt mij in verwarring.

De Devin Townsend van de video boven jouw bericht is de Canadees geboren in 1972. Dave Townsend speelt inderdaad op Miss you nights.

Misschien is het dezelfde persoon en kent hij het geheim van tijdreizen.

Devis speelt overigens met een open C-stemming, waardoor het er anders uitziet dan het klinkt (voor mij)

 
Banner image
Top