Naar welke muziek luister jij op dit moment?

Texman

Koning Baard
Oei, dit is voor mij een beetje te heftig en te somber.
Lees je toevallig ook het tijdschrift iO pages (tijdschrit over progressieve rockmuziek)
Er staan heel recensies in van nieuwe uitgaven en nog veel meer.
Ik ben hier al heel lang op geabonneerd.
https://www.iopages.nl
 

Spinaker

Stoppelbaard
Oei, dit is voor mij een beetje te heftig en te somber.
Lees je toevallig ook het tijdschrift iO pages (tijdschrit over progressieve rockmuziek)
Er staan heel recensies in van nieuwe uitgaven en nog veel meer.
Ik ben hier al heel lang op geabonneerd.
https://www.iopages.nl
Jazeker lees ik dat, Ik luister niet alleen Opeth maar ook een tool fan, Jimi Hendrix, David Bowie,
We hebben hier een behoorlijk volle platenkast :)
 

Texman

Koning Baard
Ik heb ook een behoorlijk platencollectie maar daar luister ik niet zo heel vaak meer naar.
Ik ben een groot liefhebber van symfonische en progrock zowel van de oude generatie als de bands van nu.
Daarnaast hou ik ook van Eric Clapton, Doobie Brothers, The Doors, Little Feat en nog veel meer bands uit de jaren 60, 70.
Ook de gouwe ouwe muziek uit de jaren 50,60 vind ik ook leuk zoals The Everly Brothers, Fats Domino en Conny Francis.
Ben al een hele tijd lid van Spotify vind ik ook geweldig om daar lekker rond te neuzen.
Het enige wat ik niet meer doe is het kopen van CD e.d.
 
Laatst bewerkt:

Spinaker

Stoppelbaard
Ik heb ook een behoorlijk platencollectie maar daar luister ik niet zo heel vaak meer naar.
Ik ben een groot liefhebber van symfonische en progrock zowel van de oude generatie als de bands van nu.
Daarnaast hou ik ook van Eric Clapton, Doobie Brothers, The Doors, Little Feat en nog veel meer bands uit de jaren 60, 70.
Ook de gouwe ouwe muziek uit de jaren 50,60 vind ik ook leuk zoals The Everly Brothers, Fats Domino en Conny Francis.
Ben al een hele tijd lid van Spotify vind ik ook geweldig om daar lekker rond te neuzen.
Het enige wat ik niet meer doe is het kopen van CD e.d.

Wij kopen ook geen cd's meer, streamen doen we ook via spotify, maar echt luisteren doen we vanaf vinyl, Muziek luisteren blijft een leuke hobby, en het is allemaal een kwestie van smaak, en slechte muziek bestaat niet.
 

Raaf80

Baard
Must have old skool death metal met oud Bolt Thrower drummer in line up naast andere DM grootheden. Samen met een lekker zwaar biertje. Even in mn eigen bubbel in een tijd met kids 24/7 thuis:)
 

Bijlagen

  • 21B3009D-FBBF-4BF4-8737-3F28B544C4D3.jpeg
    21B3009D-FBBF-4BF4-8737-3F28B544C4D3.jpeg
    2,4 MB · Weergaven: 7

Yainderidoo

Zware baard
Als acteur kan ik Steve Martin wel waarderen (bv.: Planes, Trains & Automobiles met de onvergetelijke John Candy ! ! !) maar wat te denken van dit heerlijke stukje Tiny Desk concert:

 

Nib85

Volle Baard
Wij kopen ook geen cd's meer, streamen doen we ook via spotify, maar echt luisteren doen we vanaf vinyl, Muziek luisteren blijft een leuke hobby, en het is allemaal een kwestie van smaak, en slechte muziek bestaat niet.

Hier ook spotify gebruiker (van het eerste uur vanaf dat het in Nederland mogelijk was).
Ideaal om nieuwe muziek te ontdekken, achtergrondmuziek of voor in de auto.

Serieus luisteren doe ik ook vanaf vinyl en soms zet ik nog een cd op, maar eigenlijk stream ik de laatste jaren alles in hoge kwaliteit. Ik heb veel muziek op harddisk staan welke ik vanaf mijn netwerk kan benaderen, maar nog liever stream ik alles via Qobuz (soort spotify maar dan voor Hi-Res Audio). Eerder ook wel Tidal gebruikt, maar persoonlijk vind ik Qobuz nog wat lekkerder klinken.

Waar spelen jullie de muziek mee af?
Ik heb hier wel een vrij serieuze stereo set staan, genieten!
Ik zal binnenkort wel even een fotootje van mijn set posten + wat het is.
 

Texman

Koning Baard
Ik heb net de nieuwe Io pages doorgenomen en heel veel nieuwe muziek beluisterd en er is een ding dat me opvalt dat veel muziek somber is.
En daarom maar weer even de Alpenzusjes.
 

Spinaker

Stoppelbaard
Hier ook spotify gebruiker (van het eerste uur vanaf dat het in Nederland mogelijk was).
Ideaal om nieuwe muziek te ontdekken, achtergrondmuziek of voor in de auto.

Serieus luisteren doe ik ook vanaf vinyl en soms zet ik nog een cd op, maar eigenlijk stream ik de laatste jaren alles in hoge kwaliteit. Ik heb veel muziek op harddisk staan welke ik vanaf mijn netwerk kan benaderen, maar nog liever stream ik alles via Qobuz (soort spotify maar dan voor Hi-Res Audio). Eerder ook wel Tidal gebruikt, maar persoonlijk vind ik Qobuz nog wat lekkerder klinken.

Waar spelen jullie de muziek mee af?
Ik heb hier wel een vrij serieuze stereo set staan, genieten!
Ik zal binnenkort wel even een fotootje van mijn set posten + wat het is.

Wij draaien met een marantz versterker, Pro-Ject PerspeX Anniversary met een ortofon quintet black element, en B&W CM10 S2 speakers, dit alles op een Spectral meubel.

Ben benieuwd naar jou set
 
Banner image
Top