Naar welke muziek luister jij op dit moment?

Joep

Zware baard
Goeie grutten....toen die meid er aan kwam lopen had ik dat niet verwacht....jakkes....gauw weer uit gedaan :confused::eek::eek:
;)
[DOUBLEPOST=1592424325][/DOUBLEPOST]Net hiervoor van dit concert genoten:


Are You Shpongled ?
Mogen we weer electronic? Ik kan dit wel waarderen. Heb je deze al eens gehoord @Yainderidoo ? Snel, voordat @ProfessorMelchior wakker wordt :p

[DOUBLEPOST=1592482697][/DOUBLEPOST]
Ik heb overal wel een Reggae oplossing voor, wat dacht je van deze schorre stem:

 

Yainderidoo

Zware baard
@zenn Nee.....meer jakkes. :confused::eek::rolleyes:
Oke als het dan toch moet....ik maak 1 uitzondering....vooruit dan maar en dat is niemand minder dan:
[DOUBLEPOST=1592504746][/DOUBLEPOST]
Heb je deze al eens gehoord @Yainderidoo ? Snel, voordat @ProfessorMelchior wakker wordt
Nope....nooit van gehoord en hahahahahahahahaha...ik hoop ze ook nooit weer te horen :p:p:p:p:p
Jajaja....die Yainderidoo is verrekte KREKT met z'n muziek..:cool: Bob Weir die je hierboven ergens had....die vond ik wel leuk....die harpiste trouwens ook.:eek::D
Waar moet de Prof wakker van worden?
 
Laatst bewerkt:

Joep

Zware baard
@zenn Nee.....meer jakkes. :confused::eek::rolleyes:
Oke als het dan toch moet....ik maak 1 uitzondering....vooruit dan maar en dat is niemand minder dan:
[DOUBLEPOST=1592504746][/DOUBLEPOST]
Nope....nooit van gehoord en hahahahahahahahaha...ik hoop ze ook nooit weer te horen :p:p:p:p:p
Jajaja....die Yainderidoo is verrekte KREKT met z'n muziek..:cool: Bob Weir die je hierboven ergens had....die vond ik wel leuk....die harpiste trouwens ook.:eek::D
Waar moet de Prof wakker van worden?
Hahaha, je bent wel heel kieskeurig qua muziek. Ik dacht die past wel in het rijtje. Geeft niet hoor, gelijk heb je, je bent in ieder geval geen hokjes mens, daar zijn er al genoeg van :D

Nou, als de prof doorheeft dat we weer allerlei "nep muziek" aan het posten zijn, dan...... Oh Oh.

ps.
"nep muziek" is in dit geval muziek die (voor een groot deel) uit een computer komt rollen. Ik kan het wel waarderen, maar niet iedereen heb ik vernomen.
 

Yainderidoo

Zware baard
Oh well... 'K luister veels teveel dingen door elkaar. :D:D
Dat heb ik ook :p:eek: NU luister ik bijvoorbeeld (tijdens het eten koken) graag naar dit:


Wel eens vaker iets van gepost volgens mij. Die ouwe Dance bands van rond 1930 zijn prachtig. Heb ik ik een gigantische collectie van(Y)....krakende 78 toeren platen.....
[DOUBLEPOST=1592584278][/DOUBLEPOST]
Nou, als de prof doorheeft dat we weer allerlei "nep muziek" aan het posten zijn, dan...... Oh Oh.
"k Ben benieuwd wat hij er van vind. ;)
 

Joep

Zware baard
Dat heb ik ook :p:eek: NU luister ik bijvoorbeeld (tijdens het eten koken) graag naar dit:


Wel eens vaker iets van gepost volgens mij. Die ouwe Dance bands van rond 1930 zijn prachtig. Heb ik ik een gigantische collectie van(Y)....krakende 78 toeren platen.....
[DOUBLEPOST=1592584278][/DOUBLEPOST]
"k Ben benieuwd wat hij er van vind. ;)
Ik had al gegeten, dus net te laat. Ik had flink geknoeid met vis in mijn baard en snor, dus dat stonk, meteen onder de douche en daarna lekker hangen op de bank. Ik heb heerlijk liggen genieten met mijn ogen dicht van dit stuk muziek. Ik heb eigenlijk niet zoveel van deze muziek in mijn verzameling, moet ik misschien wat aan gaan doen, want het is prachtig.
 

Yainderidoo

Zware baard
Ik heb eigenlijk niet zoveel van deze muziek in mijn verzameling, moet ik misschien wat aan gaan doen, want het is prachtig.
Meen je dat nou? :)
Ik heb hier een pagina waar ik het meeste in mijn verzameling vandaan heb. De mp3's die je daar LEGAAL kunt downloaden zijn misschien niet van topkwaliteit....maar omdat het allemaal opnames zijn van 78 toeren platen maakt dat niet veel uit. (althans dat vind ik) er zit toch vaak al een of andere kraak in. Prachtig!
http://www.mgthomas.co.uk/Soundfiles/British Dance/British-Dance-Soundfiles.htm Die Britse bands heb ik allemaal gedownload. Er is ook nog een gedeelte met amerikaanse die ik moet plunderen. :cool:(http://www.mgthomas.co.uk/Soundfiles/Soundfiles-Index.htm)
Dat opzetten van die platen heeft/had toch wel wat. Mijn oudste zoon heeft weer een pick-up en veel vinyl platen. Ik begin er zelf niet meer aan.....de mp3's zijn voldoende voor het laatste stuk van mijn leventje. Ik houd steeds meer van simpel en eenvoudig....
Groet allemaal...
Yain
;)
 

zenn

Zware baard
Nostalgie naar de begin jaren '90 van m'n jeugd...

de geur van patat mayo, zilte zee, kranten inkt en sigarettenrook...
spijkerjacks, sportwagens, zonnebrillen en helden op tv...
geen internet, geen mobieltjes, 2020 was ver weg in de toekomst...

 

Joep

Zware baard
Meen je dat nou? :)
Ik heb hier een pagina waar ik het meeste in mijn verzameling vandaan heb. De mp3's die je daar LEGAAL kunt downloaden zijn misschien niet van topkwaliteit....maar omdat het allemaal opnames zijn van 78 toeren platen maakt dat niet veel uit. (althans dat vind ik) er zit toch vaak al een of andere kraak in. Prachtig!
http://www.mgthomas.co.uk/Soundfiles/British Dance/British-Dance-Soundfiles.htm Die Britse bands heb ik allemaal gedownload. Er is ook nog een gedeelte met amerikaanse die ik moet plunderen. :cool:(http://www.mgthomas.co.uk/Soundfiles/Soundfiles-Index.htm)
Dat opzetten van die platen heeft/had toch wel wat. Mijn oudste zoon heeft weer een pick-up en veel vinyl platen. Ik begin er zelf niet meer aan.....de mp3's zijn voldoende voor het laatste stuk van mijn leventje. Ik houd steeds meer van simpel en eenvoudig....
Groet allemaal...
Yain
;)
Bedankt voor de link @Yainderidoo !!! (Y)
Hier ga ik nog veel plezier aan beleven.

Ik heb zelf al mijn platen weggedaan. Ik had er geen zin meer in, ben te gemakzuchtig daarvoor, maar ik ben het met je eens dat het wel wat heeft om een plaat op te zetten. Inmiddels heb ik bijna alle platen die ik had digitaal op mijn computer staan en daar ben ik heel content mee.
 

Texman

Koning Baard
Ik heb alles nog inclusief singeltjes, draaien doe ik ook nog wel eens als ik er zin in heb.
Sommige LP's klinken trouwens heel wat beter dan CD's en Mp3 klinken helemaal nergens naar die zijn alleen geschikt voor een achtergrondje.
De meeste muziek beluister ik echter van achter de computer daar heb ik ook een goede kleine installatie aan gekoppeld.
 

Joep

Zware baard
Mp3 klinken helemaal nergens naar die zijn alleen geschikt voor een achtergrondje.
Dat licht geheel aan de bitrate die gebruik is. Ik heb MP3's met een bitrate van 128kbit/s (en nog lager ook) en die klinken inderdaad niet best, maar vanaf 256kbit/s hoor ik het verschil (bijna) niet met het origineel en nog hoger kan je echt niet meer horen. Er zit wel een behoorlijk verschil tussen platen en CD's, dat komt omdat een plaat een groter dynamisch bereik heeft en dat hoor je. Ik heb ook een boel MP3's die van plaat zijn opgenomen en niet van CD, die zijn dan ook beter. Nog beter is het als je lossless compressie gebruikt, bijvoorbeeld FLAC ipv MP3. Ik hoor het verschil niet tussen FLAC en een goede MP3, maar als je de muziek naderhand nog wil bewerken of opnieuw wil comprimeren, dan ben je veel beter af met lossless.
 

Texman

Koning Baard
Ha Joep,
Ik ga mijn eens wat beter oriënteren op dit gebied.
Ik heb bijna mijn hele CD collectie overgezet naar MP3 128kbit/s dus daar valt nog wel wat werkt te verzetten.
 

Joep

Zware baard
Ha Joep,
Ik ga mijn eens wat beter oriënteren op dit gebied.
Ik heb bijna mijn hele CD collectie overgezet naar MP3 128kbit/s dus daar valt nog wel wat werkt te verzetten.
Er is veel over te vinden op het internet. Wanneer ik zelf mijn muziek comprimeer, dan gebruik ik meestal MP3 320kbps of nog vaker een variabele bitrate, MP3 VBR V0.
Alles hangt natuurlijk ook af van je geluidskaart die in je computer zit (of de MP3 speler die je gebruikt). Nou zijn de meeste geluidskaarten tegenwoordig wel goed genoeg. Waar ik altijd last van had is dat door de geschakelde voeding die in mijn computer zit er een spannings-verschil (met rimpel) ontstaat tussen de computer en de versterker dat zich dan weer vertaalt in harde brommen. Vaak helpt het iets als je de stekker omdraait van je versterker of computer, maar daar is het probleem meestal niet helemaal mee weg. Ideaal is het als je een versterker hebt met een optische input, dan is het probleem opgelost. Ik heb dat niet en heb daarom een losse DA-converter (digitaal naar analoog converter) aangeschaft, waardoor het probleem ook opgelost is. Ook hierbij geld weer dat de kwaliteit van de DA-converter van groot belang is om een mooi geluid uit je versterker te krijgen. Gelukkig kost dat allemaal de wereld niet meer tegenwoordig.
 

Joep

Zware baard
Goeie herinneringen aan dit album en met name dit nummer. Ik ken zowel Vangelis fans als Yes fans die dit vervloeken. Het was één van mijn eerste bandjes die ik als kleine jongen had, dat maakt wel verschil natuurlijk.

 
Banner image
Top