Naar welke muziek luister jij op dit moment?

Texman

Koning Baard
Ik heb een zeer brede belangstelling voor muziek en het Nederlandstalige genre hoor hier ook bij.
Het herinnert mij aan een tijd dat wij thuis met z'n alle keken naar muziek programma's zoals "Op losse groeven" van de TROS.
Het was gezellig en heerlijk zorgeloos. En ook niet onbelangrijk was een stukje humor zoals bij de dit nummer.
 

Bolt

Zware baard

Andere tijden toen. Veel plezier gehad bij deze feesten in Berlijn. Van 1995 t/m 2010 heb ik ze meegemaakt. Samen met een groep vrienden op de Ameland truck.
Mijn muzieksmaak is inmiddels drastisch veranderd, maar waardeer dit nog steeds.
 

Texman

Koning Baard
Vind ik ook erg mooi @Texman
Mijn muzieksmaak is zeer divers.
Afgelopen weekend tickets gekocht voor een concert van de Golden Earing. Zolang het maar swingt, rockt en stevig is.
Golden Earing (Y)(Y)(Y) gaaf veel plezier :)
Deze heb ik recent ontdekt (Y)(Y)(Y) heerlijk nummer prachtige sound.

 

Texman

Koning Baard
Het doet me denken aan Sleepy Labeef!

Lekker nummer die gaat in mijn Spotify playlist (Y)(Y)(Y)
[DOUBLEPOST=1582707671][/DOUBLEPOST]

Doet mij dan weer denken aan de Hep Stars
Deze kon ik nog niet heb zojuist een hele goeie 2014 versie van het nummer gevonden op een verzamelplaat van de Hep Stars (50 Anniversary 1964-2014)
Benny van ABBA zat ook in de Hep Stars.
En mij doet het weer denken aan de Pretty Things en Q65
 

Bolt

Zware baard
Geweldig die oude nummers.
Is toch de bakermat van hedendaage rock.
Was mij niet opgevallen dat Benny van ABBA bij de Hep Stars speelde.
Q65 had ik nog nooit van gehoord.
Maar het nummer wel. Doet mij weer ergens aan denken :D
 
Laatst bewerkt:

Texman

Koning Baard
Geweldig die oude nummers.
Is toch de bakermat van hedendaage rock.
Was mij niet opgevallen dat Benny van ABBA bij de Hep Stars speelde.
Q65 had ik nog nooit van gehoord.
Maar het nummer wel. Doet mij weer ergens aan denken :D
De groep Q65 of Q'65 is een Haagse popgroep uit de jaren 60 van de twintigste eeuw. De groep stond bekend om zijn ruwe, bewust lelijke geluid. De naam van de groep werd vaak afgekort tot de 'Q', of 'Kjoe'.
[DOUBLEPOST=1582743075][/DOUBLEPOST]
Die "beat" zal wel een generatie-dingetje zijn! :D

Een van mijn favoriete beatploegen uit die tijd (Y)(Y)(Y)(Y)(Y)(Y)(Y):D
 

Texman

Koning Baard
Group 1850 is een Nederlandse psychedelische groep, voortgekomen uit de Haagse band The Klits. Ze bestond van 1966 tot 1976 en maakten in deze periode vijf elpee's. Het werk van Group 1850 bevat onder andere geluiden uit overstuurde versterkers, experimenten met vreemde klanken, meerstemmige zang, een Arabisch aandoende gitaarsolo van Daniel van Bergen (op Dream of the future), snel wisselende ritmes, tapeloops en andere trucs met bandrecorders (stemmen op verschillende snelheden), Gregoriaans aandoende koren en zang, blazers, etc. (bron: Wikipedia)

 
Banner image
Top