Naar welke muziek luister jij op dit moment?

Joep

Zware baard
waarom denk je dat je ons verveeld? Alle soorten muziek komen voorbij en dus voor elk wat wils.
Vind het juist mooi om van alles en nog wat qua muziek langs te zien komen.
ik vind het juist heel leuk dat iedereen zijn voorkeur hier deelt.
In dat geval even wat ingehouden reggae geweld loslaten.
[DOUBLEPOST=1573667531][/DOUBLEPOST]
[DOUBLEPOST=1573665511][/DOUBLEPOST]Gebruiken jullie ook een speler voor windows zoals winamp of musicbee enz.....?
In volgorde heb ik deze spelers gebruikt:
Winamp
Mediamonkey
Itunes
Musicbee
Foobar2000
Gmusicbrowser
Best wel al wat spelers versleten eigenlijk :D
[DOUBLEPOST=1573667699][/DOUBLEPOST]Oh en VLC-player gebruik ik nog steeds voor losse nummers af te spelen die niet in de bibliotheek staan.
 

Renem

Volle Baard
Ik spotify tegenwoordig alles.

Kan het zo gek niet bedenken of ik vind het er. Dat varieert van een mafkees die bijv. metal covers maakt van kinderliedjes, het pink-panther thema en popijopi nummers tot het laatste album van de Amsterdam Sinfoniëtta (die gisteren een prachtige samenwerking hadden met Orkater in Utrecht).

Nu draai ik een "Life Sucks" playlist: dat vrolijkt me altijd weer op. :D

Vriendelijke groet, René
 

zenn

Zware baard
Gebruiken jullie ook een speler voor windows zoals winamp of musicbee enz.....?

Nope, gewoon de default windows media player. Maar gebruik eigenlijk meer YT, vind 'k gewoon gemakkelijker.

Ennuh @Yainderidoo, 'k heb ook Dreads gehad... 3 jaar lang. Maar dat was niet door Reggae, maar door de Metal. "Roots, bloody roots!" :D
Waren tot over m'n schouders lang, mis ze soms weleens, maar 'k heb super stijl haar dus was erg veel onderhoud. o_O


En natuurlijk 2 nederlandse bandjes; Dreadlock Pussy en Green Lizard. :);)



*In deze video, op precies 0:01 rechts in de hoek tegenover iemand met een wit overhemd en op 0:27 voor een gast in een rood tshirt in de pit, zie je iemand staan met donkerblonde dreads, dat was ik. :D:D:cool:
 
Laatst bewerkt:

Joep

Zware baard
Hier een paar van mijn favorieten covers. Sommige mensen houden hier niet van, ze vinden het niet origineel en daarom slecht. Ik vind dat onzin. In elk muziek genre worden covers gemaakt. Toegeven in reggae worden wel heel veel covers gemaakt. Dat is één van de dingen die ik leuk vind van reggae, ze coveren bijna alles, inclusief hun eigen muziek. Ik heb wel eens gehoord dat er nummers zijn die in wel meer dan 100 versies zijn uitgebracht in reggae. Of dat echt zo is weet ik niet, maar ik heb van sommige nummers wel tientallen uitvoeringen, heerlijk is dat.

Een oudje geproduceerd door mijn idool, Lee Perry. Watty Burnett - Rainy Night

Nog een mooie. Is dit reggae? Mmmm, misschien eerder ska of punk, wat maakt het ook uit, waarom overal een label aan hangen? Ik ben gek op de muziek van Ari Up, in dit geval met de Slits. I Heard It Through The Grapevine

Ik ken mensen die dit vervloeken. Hoe kan je zo'n juweel van een album in zijn geheel coveren? Nou het kan dus...en hoe! Geweldige cover van het hele album Dark Side Of The Moon. Toegeven, het origineel was al een meesterwerk, maar dit vind ik toch ook erg goed. Easy Star All-Stars - Speak to me Breathe

En alsof dat nog niet genoeg was, hebben ze er ook nog een dub album van uitgebracht.

Voor wie het leuk vinden, bijde albums staan voledig op YT:
Dub side of the Moon
Dubber side of the Moon

Als laatste nog een oudje instrumentaal uit Studio One. Ik ken het origineel van the Beatles. Ik weet niet of zij het nummer geschreven hebben, want die gasten coverde ook alles wat los en vast zat. Heel goed van ze dus :) (Y) Leuk om aan het begin van de clip nog even Clement "Coxsone" Dodd te zien, de oprichter van Studio One, waar het allemaal zo'n beetje begonnen is met de reggae. Jackie Mittoo - Darker Shade Of Black
[DOUBLEPOST=1573754190][/DOUBLEPOST]Oh ja, vergeet ik helemaal te zeggen. Misschien leuk als jullie ook een paar favorieten covers posten? :)> (Y)
 

Texman

Koning Baard
Oh dat wist ik niet eens, kan je nagaan. Ik spring bij voorbaat al in de verdediging, omdat ik in het verleden al vaak heb meegemaakt dat ik naar mijn idee goeie muziek laat horen en dat mensen bijna verontwaardigd hun neus ervoor ophalen, omdat het niet origineel zou zijn.
Muziek is vooral bedoeld om van te genieten en of de muziek nu origineel is of niet, is niet zo belangrijk. Er bestaan heel wat covers die beter zijn dan het origineel.
Bijna alles in de wereld van de klassieke muziek wordt zo goed mogelijk na gespeeld vanaf de bekende bladmuziek en er wordt ook nog eens heel wat geëxperimenteerd met uitvoering zus of uitvoering zo. De meeste componisten zijn er niet meer maar gelukkig nog wel hun muziek.
Dus niets aantrekken van die mensen die z.g.n. verontwaardigd zijn. Zij willen zichzelf alleen maar belangrijk voor doen en de aandacht op zich zelf vestigen.
Je komt ze overal tegen dus ga er met een wijde boog omheen en geniet van het geen je mooi vind.
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Dat komt, omdat de huidige luisteraar helemaal niets snapt van de muziek-industrie!

Net als welke industrie dan ook bestaan er vele disciplines en werkzaamheden, maar het publiek gaat er vanuit, dat het gehele proces door één persoon gedaan wordt.
De PC of tablet waar je dit op leest is ook niet van "idee tot uitvoering tot verkoop" tot je gekomen.

De muziek-industrie in zeer beknopte versie:

Een tekstschrijver verzint een liedje.
Een muziekschrijver verzint er een melodie bij.
Een muziekuitgeverij geeft dit uit op bladmuziek.
Een producer zoekt er een uitvoerend artiest voor.
Een artiest gaat het ten gehore brengen.
Een manager zoekt een platenmaatschappij.
Een geluidsstudio neemt het op.
Een platenmaatschappij brengt het uit.
Een plugger promoot het bij omroepen.
Een DJ gaat het draaien.
Een marketeer gaat reclame maken.
Een regisseur maakt een clip.
Een reclamebureau zoekt afzetmarkten.
Een publiek luistert…

In dit gehele proces van tekstschrijver tot muziekje in je koptelefoon of tijdens een speelfilm of reclame-boodschap zijn honderden mensen betrokken. Het is dus niet het romantische beeld van een muzikant, die met zijn gitaar een liedje tokkelt en geheel zelfstandig enige tijd later een stadion met fans vult, want dat is onmogelijk.

De cover is een normaal verschijnsel: de tekstschrijver en muziekschrijver creëeren een muziekje met tekst en daarna is het aan iedereen ter wereld om het uit te voeren (als je er maar voor betaald).
 

Gunter

Baard
0*bYsflwP9mOOrAlJX.jpg
 
Banner image
Top