Na een maand weer eens een update

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Bedankt voor de tip. Ik zal de neklijn inderdaad nog iets lager scheren vanaf nu. Overigens ben ik qua lengte van het deel onder de kin tevreden. Ik streef wel naar iets meer dekking aan de zijkanten en ben voorlopig helemaal gestopt met scheren van de de wanglijn. En de snor laat ik helemaal ongemoeid. Die moet flink groeien ten opzichte van de rest in de hoop dat het litteken dat nu duidelijk zichtbaar is bedekt wordt door haren er naast. Uiteindelijk doel (en zonder verdere pretenties) streef ik naar een baard zoals King George van Engeland had.
Dat litteken geeft je een piraten-look en is totaal niet storend. Net als bij doorleefde dieren geven littekens je meer karakter.
Goed streven om King George als voorbeeld te nemen.
Of zijn neef tsaar Nicolaas II Romanov:

image.jpeg

Of zijn neef Kaiser Wilhelm II:

image.jpeg
 
  • Like
Reactions: Lei

Lei

Baard
Goed streven om King George als voorbeeld te nemen.
Of zijn neef tsaar Nicolaas II Romanov
Of zijn neef Kaiser Wilhelm II

Klopt, alledrie kleinkinderen van queen Victoria, goeie vrienden tot de Eerste Wereldoorlog. En alledrie fraaie baarden, hoewel George en Nicolaas hun baarden lieten staan vanaf hun vroege volwassenheid terwijl Wilhem voor de snor ging en pas een baard liet staan toen hij in ballingschap ging in Doorn.
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Inderdaad, maar ik vond de foto van der Kaiser met baard beter passen bij het onderwerp. Zo zie je maar hoe er met de geschiedenis geknoeid wordt, hahaha.
 
  • Like
Reactions: Lei

Lei

Baard
Het wordt tijd voor weer een paar mugshots. De baard is niet echt meer gegroeid omdat ik 'm bijhoudt met de schaar. Alleen de snor en de wanglijn laat ik volledig ongemoeid. Die snor groeit erg langzaam, maar toch merk ik dat er nog lengte bijkomt. De bovenkant van de wangen mag nog iets voller en de snor nog wat steviger, maar het begint steeds meer te lijken op het type baard dat ik wil hebben. Zeker niet ontevreden dus
. IMG_3142kl.JPG IMG_3163kl.JPGIMG_3178kl.JPGIMG_3182kl.JPG
 

Lei

Baard
Vanmiddag mijn eerste bezoek aan een echte barbier gebracht. De al eerder besproken Kings Barbers in Den Bosch. Hoofd en baard laten knippen en scheren. Die jongens zijn bijzonder professioneel. Uitermate klantvriendelijk en service gericht. Een feest om er te zijn. Ik heb van tevoren duidelijk besproken wat ik wilde. Zelfs foto's meegenomen van de stijl die ik voor ogen had. En daar heeft de barbier van dienst zich keurig aan gehouden.

Ik weet zeker dat velen van jullie vinden dat er veel te veel van af is geknipt, maar dat is mijn eigen verantwoordelijkheid. De enige restrictie die ik heb aangebracht is dat de wanglijn niet lager mocht, alleen wat losse haartjes scheren en de snor moest ook ongemoeid worden gelaten. Het doel is tenslotte een flinke handlebar die bij dit type baard hoort. Alleen de neklijn is iets te kort naar mijn zin, maar ook dat heeft zijn nut want ik had eerst een beetje het verschijnsel van een dubbele baard en nu is de baard weer super mooi spits en strak.

Mocht je het te kort vinden, geen nood, vanaf nu wordt het weer wat langer. :)>
 

Bijlagen

  • IMG_3266kl.JPG
    IMG_3266kl.JPG
    633,3 KB · Weergaven: 86
  • IMG_3277kl.JPG
    IMG_3277kl.JPG
    619,4 KB · Weergaven: 96

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
Wat anderen qua hoeveelheid knippen vinden is onbelangrijk zolang jij maar tevreden bent ;)

Bij mij is er laatst ook voor de 2de keer zo'n 8cm af gegaan.

Jouw resultaat is prima en netjes gedaan dus goeie baard (Y)
 
  • Like
Reactions: Lei
Banner image
Top