Muziek app voor tijdens het sporten

Boof72

Volle Baard
Tijdens het sporten heb ik graag muziek in m'n oren.
Momenteel gebruik ik de betaalde versie van Spotify. Dit is alleen van de werkgever en wordt soms in kantoor ineens gebruikt op het Sonos systeem door collega's. Hierdoor valt de muziek bij mij uit tijdens het sporten. Heeeeel irritant :mad:
Hebben jullie een goed alternatief voor op de telefoon?
Liefst gratis uiteraard als volbloed Hollander :D
 

Nib85

Volle Baard
SoundCloud misschien wat?
Anders toch zelf een betaald Spotify abonnement nemen, ook handig voor de rest van de familie.

Ik gebruik het zelf al sinds 2010, jaren gebruikt icm de Logitech squeezebox touch. Was echt een gouden combinatie, helaas werkt Spotify niet meer op de squeezebox (zonder omwegen).

Als ik niet “gewoon” radio (of cd/plaat) luister heb ik vrijwel altijd Spotify aan staan, thuis, op de fiets, in de auto, tijdens sporten - afijn je begrijpt het....
 

Gunter

Baard
Google play music, vergelijkbaar aanbad als spotify, zelfde prijs, maar je kan je eigen muziek uploaden (max 50.000 nummers) en die dan ook op ieder apparaat afspelen. Wat ik een groot voordeel vind t.o.v. spotify met een niet mainstream muzieksmaak en/of steeds meer artiesten die er voor kiezen niet hun muziek via streaming services, of hun eigen service aan te bieden.

Gratis, nope, dat niet. Dan zou ik voor podcasts gaan die je van te voren download of de eerder al genoemde internet radioboxen.

@Nib85 Ik had ook een squeezebox touch, met nog een squeezebox radio op mijn nachtkastje als wekker en mogelijkheid om muziek te luisteren via internet radio of de touch. Dat was inderdaad heel goed, maar ik snap wel dat de cloud opslag het uiteindelijk won van de USB/HDD in de touch. Mijn eerste stapjes ook in multiroom audio.
 

Texman

Koning Baard
Oh, een steekwagen!
Zo'n auto met een zwaard als versnellingspook.

Bekijk bijlage 13727
Ik heb een Ipod Nano (zo'n lekker klein dingetje) met daarop een groot aantal nummers. Die neem ik altijd mee naar de fitness. Een telefoon vind ik veel te groot en ik wil tijdens het sporen niet gestoord worden. Ik draag dan een gewone "over ear" koptelefoon. Die valt niet van mijn hoofd en geeft een geweldig geluid.
Via de cardio apparaten hebben we ook toegang tot YouTube. Even de stekker van de koptelefoon aansluiten en genieten maar.
De smartfoon verslaving is trouwens ook keihard toegeslagen. Vooral de jonge mensen zijn meer met hun telefoon bezig dan dat ze aan het trainen zijn.
Soms blijven ze hierdoor heel lang op een apparaat zitten terwijl ze niet aan het trainen zijn. Maar niet als ik er ben want ik spreek ze daar gewoon op aan.
 

Boof72

Volle Baard
Ok ben er nog niet helemaal uit merk ik wel.
Loop wat betreft dit geloof ik redelijk achter.

Zie diverse app's voorbij komen met abonnementen en als ik eerlijk ben gebruik ik de muziek echt alleen in de sportschool. Dus 2x per week , meer niet.
En om daar nou 120 euro per jaar voor neer te gaan l;eggen ?!?!
Het nadeel ook is dat het 4G ontvangst in de sportschool niet (goed) werkt en na de verbouwing van de zaal ook het wifi ontvangst waardeloos is.

Als ik dan een losse mp3 speler of iets dergelijks neem, hoe download ik dan muziek?
Want lees dat er behoorlijk wat virussen worden binnen gehaald door muziek te downloaden, en om nu via de officiële weg voor ieder nummer 1,30 neer te gaan leggen wordt ook erg kostbaar.
En omdat ik een behoorlijke ruime muziek smaak heb, ( van Jan Smit tot Black Sabbath ) zouden dit nog al wat nummers moeten worden.
Dus weet niet zo goed wat nu een goede oplossing is.
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
De oplossing van @Cowboy lijkt me prima. Downloaden, overzetten op een card en sporten maar.
Virus-besmetting kun je nooit echt voorkomen, maar als je via een Apple/Mac kunt downloaden is het bijna uitgesloten.
 

zenn

Zware baard
Gewoon als one-man-band gaan en voor je eigen muziek zorgen... :p

Btw een trucje om mp3's te scoren; youtube naar mp3 converter (ff zelf googlen). Voeg de url in, geluid van het filmpje wordt omgezet naar mp3 en opslaan.
Of je zou het zelf kunnen doen met Audacity (audio software); recording starten en het geluid opslaan. Of je kan altijd nog cd's omzetten.
 

LuckyBasterd

Volle Baard
Ik heb een Garmin Smartwatch (forerunner 645 music).... Zo'n fijn ding!
Hierop kan je de spotify app installeren en muziek naar downloaden en dan blauwetand-oortjes aan koppelen.
Geen telefoon noodzakelijk, waterdicht en geen draad.. ideaal....

Maar het kan ook met de telefoon hoor..
Wat ik altijd doe is op de telefoon de playlist downloaden.
Hij staat dan op je telefoon en dan kun je onder de instellingen van spotify deze "offline" zetten.
De downloads zijn dan een maand te gebruiken want dan moet je weer een keer verbinden..
Zo doen mijn vrouw en ik het ook als we beide willen luisteren :)
 

Boof72

Volle Baard
Vandaag inderdaad de offline modus maar aangezet.
Werkte goed en geen last van uit vallen.
Zag namelijk dat een rare collega had bedacht om alvast in de kerststemming te komen en kerstliedjes aan het draaien was via Spotify. :confused::confused: helemaal koekwaus noemen ze dat geloof ik .
 
Banner image
Top