Mondkapje met baard

Jeb

Baard
Tegenwoordig heb ik nadat ik klaar ben met de inkoop voor de week of even richting de bouwmarkt ofzo (waar ik best vaak ben)
Als ik dan eindelijk dat vervelende MONDKAPJE af kan doen dat de baard helemaal uit model zit. Je ziet er dan uit alsof superman even een rondje om de wereld gemaakt heeft met je.
Na meerdere producten toegevoegd of zelfs geminderd te hebben om een juiste verhouding te vinden tussen te stylen en te her-modelleren door de dag lukt me dit helaas nog niet.
Tevergeefs een kam in de jas en een grote in de auto, maar hij laat zich dan echt niet meer in model brengen.

Iemand tips of ervaringen mee of telfs een oplossing hiervoor.

Ik wilde nu niet met mijn waxje of balsem kam borstel en al dat dergelijke nu telkens meee gaan lopen sjouwen.

Meestal los ik het op door heel lang even door te kammen in de auto of er vaak als mogelijk een beetje water door heen te gooien, anders lukt t voor de meter niet.


In ieder geval bedankt voor het meedenken en ik hoor het graag
 

Texman

Koning Baard
Tegenwoordig heb ik nadat ik klaar ben met de inkoop voor de week of even richting de bouwmarkt ofzo (waar ik best vaak ben)
Als ik dan eindelijk dat vervelende MONDKAPJE af kan doen dat de baard helemaal uit model zit. Je ziet er dan uit alsof superman even een rondje om de wereld gemaakt heeft met je.
Na meerdere producten toegevoegd of zelfs geminderd te hebben om een juiste verhouding te vinden tussen te stylen en te her-modelleren door de dag lukt me dit helaas nog niet.
Tevergeefs een kam in de jas en een grote in de auto, maar hij laat zich dan echt niet meer in model brengen.

Iemand tips of ervaringen mee of telfs een oplossing hiervoor.

Ik wilde nu niet met mijn waxje of balsem kam borstel en al dat dergelijke nu telkens meee gaan lopen sjouwen.

Meestal los ik het op door heel lang even door te kammen in de auto of er vaak als mogelijk een beetje water door heen te gooien, anders lukt t voor de meter niet.


In ieder geval bedankt voor het meedenken en ik hoor het graag
Ik ken het probleem.
Als ik 's-morgens de deur uit moet naar een bestemming waar een mondkapje verplicht is doe ik niets aan mijn baard omdat dat verloren moeite is :eek:
Pas als ik thuis kom ga ik mijn baard verzorgen.
Dit mondkapje draag ik zo veel mogelijk de punt stop in mijn jas of onder mijn trui dan blijft hij goed zitten :)

20210127_153324.jpg
 

Jeb

Baard
Oha dat zijn in ieder geval gave monddoekjes.
Ik ben denk ik in de stress van het snelle schrijven vergeten te vermelden dat ik sinds enkele jaren in duitsland woon en hier zijn die FFP2 maskers een 'plicht'.
Verplicht anders kom ik er gewoon niet meer in en ben helaas ook al eens buiten de deur gezet.
Een lange tijd heb ik geprobeerd met die witte ipv die blauwe maskers gewoon mijn inkopen te doen. Dat werkt soms nu nog wel eens. Proberen blijf ik het zowiezo want die andere mondkapjes die zijn net even ietswat losser en dus blijft de baard ook in model zitten. (Dan vraag je je af waarom ik me eigenlijk heb laten inenting) (en boosteren)

Ik bedank me hartelijk voor de snelle reacties
Op zijn minst al een oplossing als ik inkopen ga doen in nederland
 

tijn

Zware baard
Oha dat zijn in ieder geval gave monddoekjes.
Ik ben denk ik in de stress van het snelle schrijven vergeten te vermelden dat ik sinds enkele jaren in duitsland woon en hier zijn die FFP2 maskers een 'plicht'.
Verplicht anders kom ik er gewoon niet meer in en ben helaas ook al eens buiten de deur gezet.
Een lange tijd heb ik geprobeerd met die witte ipv die blauwe maskers gewoon mijn inkopen te doen. Dat werkt soms nu nog wel eens. Proberen blijf ik het zowiezo want die andere mondkapjes die zijn net even ietswat losser en dus blijft de baard ook in model zitten. (Dan vraag je je af waarom ik me eigenlijk heb laten inenting) (en boosteren)

Ik bedank me hartelijk voor de snelle reacties
Op zijn minst al een oplossing als ik inkopen ga doen in nederland
Ja het blijft een probleem die ondingen. Hier in Mallorca mag je met een mondkap van Exalibur ( en mijn baard), gelukig bij a overal naar binnen. Echter in Italie ( waar mn meisie woont) moet je ook zo n onding als een fpp2 masker op. Hopenlijk gaat daar snel verandering in komen want het is idd mooi drama
 

Jeb

Baard
Ja het blijft een probleem die ondingen. Hier in Mallorca mag je met een mondkap van Exalibur ( en mijn baard), gelukig bij a overal naar binnen. Echter in Italie ( waar mn meisie woont) moet je ook zo n onding als een fpp2 masker op. Hopenlijk gaat daar snel verandering in komen want het is idd mooi drama

Ja het word er de eerste tijd indd. Niet heeel veel mooier op, maar de versoepelingen staan ook hier voor de deur, dus ik druk je de duimen en hopen we maar dat er snel een verbod op de kapjes komt ;)
[DOUBLEPOST=1646348744][/DOUBLEPOST]
Jawel, morgen geen kapjes meer op :)>(Y)
Ja ik wacht er ook op, hier in Duitsland gaan de fpp2 maskers niet meer verplicht zijn, maar toch moeten we hier nog met die dokters kapjes rondlopen. Althans in de winkel dan..

Ook ik hoop dat daar snel een verandering in komt, want hier praat er al eentje dat we vooral tijdens de zomermaanden met een fpp2 masker rond moeten blijven lopen, wat natuurlijk nergens op slaat.
 

Geert77

Baard
Tegenwoordig heb ik nadat ik klaar ben met de inkoop voor de week of even richting de bouwmarkt ofzo (waar ik best vaak ben)
Als ik dan eindelijk dat vervelende MONDKAPJE af kan doen dat de baard helemaal uit model zit. Je ziet er dan uit alsof superman even een rondje om de wereld gemaakt heeft met je.
Na meerdere producten toegevoegd of zelfs geminderd te hebben om een juiste verhouding te vinden tussen te stylen en te her-modelleren door de dag lukt me dit helaas nog niet.
Tevergeefs een kam in de jas en een grote in de auto, maar hij laat zich dan echt niet meer in model brengen.

Iemand tips of ervaringen mee of telfs een oplossing hiervoor.

Ik wilde nu niet met mijn waxje of balsem kam borstel en al dat dergelijke nu telkens meee gaan lopen sjouwen.

Meestal los ik het op door heel lang even door te kammen in de auto of er vaak als mogelijk een beetje water door heen te gooien, anders lukt t voor de meter niet.


In ieder geval bedankt voor het meedenken en ik hoor het graag
Dat probleem ken ik. Ik werk namelijk in de pharmacie en moet altijd een baardnetje en daarboven nog eens een modmasker drager. Na mijn werk ziet mijn baard er echt niet uit. Meer of minder wax helpt inderdaad niet. Ik denk dat daar niet veel aan te doen is buiten de baard goed uitkammen en goed borstelen om nadien terug te restylen.
 
Banner image
Top