Moet baardwax duur zijn?

beardmasterfrank

Stoppelbaard
Dag, ben nu bezig met tweede serieuze, volle baard. Gebruik baardshampoo 2x per week (verder spoelen), baardolie elke dag en verder een stevige borstel om met name baard naar beneden te borstelen. Naar beneden is namelijk mijn doel. Nu wil ik baardwax gaan gebruiken om het verder te stylen/sturen. Mijn vraag is of baardwax daadwerkelijk duur moet zijn (20-30 euro voor 60 ml) of doe je heel lang met een potje of zijn er goedkopere opties die prima werken?
 

beardmasterfrank

Stoppelbaard
FYI: avatar is huidige baard, sinds 23 november dus een goede maand. Ik zal mijn vorige maximale resultaat nog posten. Die was 10 maanden toen ik hem er afhaalde.
 
Nee, baardwax/ -balsem hoeft niet duur te wezen. Het is ook een stukje marketing en naamsbekendheid wat zo'n product draagt.
Een ingredientenlijst is al voldoende om te weten wat er allemaal voor soeps je baard in gaat.
En zou het dan ook eventueel zelf kunnen maken en naargelang je ervaring/ preferenties mixen. Dit heeft het enige nadeel dat je de afzonderlijke ingredienten aan moet schaffen en vervolgens moet gaan testen.

Sommige kunnen al goed uit de voeten met een dotje Kokosvet, welke je gewoon bij bijvoorbeeld in een supermarkt kan halen.
Of gewoon een simpel flesje Jojoba-olie van de Tuinen. Het is puur een kwestie wat je zelf wilt. Neem je genoegen met een simpel potje zonder blitse etiket oid of wil je de hoofdprijs betalen voor het 'limited edition' zoals de Booze and Baccy van Capt. Fawcett. Een middenweg bestaat natuurlijk ook zoals het huisspul van Mijnbaard.nl

En terzijde... gezien jou baard gaat het zeker weten wel een Baard (met den HOOFDLETTER) worden!
Succes!
 

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
Net als voor de meeste verzorgingsproducten zoals olie, balsem, kam en borstel kan je eigenlijk bij wax zo gek ver gaan als je wilt qua prijs.

Er zit uiteraard een hoop marketing achter en ook de goedkopere soorten doen wat je er van verwacht.
Iedereen heeft zo zijn favoriet qua geur, hold en gebruiksgemak.

Zelf maken is uiteraard het goedkoopste. Er zijn hier wel een paar topics over zowel olie als wax/balsem die tips geven over hoe je er zelf mee aan de slag kunt ;)

Succes ermee :)>
 

Almer

Baard
Maar om terug te komen op je vraag of je er lang mee kan, in mijn ervaring wel. Maar dat is voor olie ook zo, je gebruikt heel snel teveel.
Is allemaal trial en error dit soort dingen, net wat voor jou werkt eigenlijk!
 

beardmasterfrank

Stoppelbaard
baard.jpg Mijn vorige baard, bijna een jaar geleden. Een nieuw jaar, een nieuwe baard. Misschien wel langer en met wat aangepaste verzorging. Zit nu te twijfelen over balsem/balm omdat dat iets minder sterk dan wax is. Ook lijkt het me leuk om zelf olie te maken, dus daar ga ik in ieder geval mee experimenteren. Verder heb ik inmiddels al een borstel, misschien nog een kam...
 

maximum

Zware baard
Hoi..Ik zou eerst effe checken of wax jou ding is in kleine verpakking..Bij mij was het namelijk niet zo;)Behalve snorrewax dan(Y)Hier alleen olie:)Nog een tipje misschien maar nat haar is prima te stylen met fohn en borstel..En probeer eens eerst onder de kin omhoog borstelen en daarna de flanken en bovenzijde omlaag;)Beard up:)>
 

beardmasterfrank

Stoppelbaard
Klopt, daar zit mijn twijfel ook. Wax wordt het nog even niet, eerst wil ik balm/balsem proberen om te zien of ik daar blij van word. De snor is bij mij wel iets waar ik meer controle over wil krijgen zonder te veel er af te moeten halen. Als ik het goed begrijp, gebruik jij geen kam bij je dagelijkse routine? Alleen een borstel, ook niet voor onderweg?
 

maximum

Zware baard
Klopt, daar zit mijn twijfel ook. Wax wordt het nog even niet, eerst wil ik balm/balsem proberen om te zien of ik daar blij van word. De snor is bij mij wel iets waar ik meer controle over wil krijgen zonder te veel er af te moeten halen. Als ik het goed begrijp, gebruik jij geen kam bij je dagelijkse routine? Alleen een borstel, ook niet voor onderweg?

Met snorrewax is hij prima onder controle te houden:)Id alleen 2 borstels(Y)..1 om te ontwarren en 1 om te polijsten;)De laatste is er 1 van varkenshaar(Y)Onderweg heb ik niks nodig want hij blijft altijd prima in model:D..Beard up:)>
 

beardmasterfrank

Stoppelbaard
Ok, snorrenwax. Zal er eens naar kijken. Een borstel met varkenshaar gebruik ik ook. Misschien dat ik nog een kam toevoeg als ik balsem ga gebruiken.
 

Ontw3rper

Baard
Snorrewax, DGS beter dan GBS geeft mij geen voldoende hold. Inmiddels aan het experimenteren oa. groene reuzel pommade geeft voor mij een langere hold.

Zie net het onderwerp: baardwax.. beetje afgeweken
 

maximum

Zware baard
Snorrewax, DGS beter dan GBS geeft mij geen voldoende hold. Inmiddels aan het experimenteren oa. groene reuzel pommade geeft voor mij een langere hold.

Zie net het onderwerp: baardwax.. beetje afgeweken

De topicstarter wilde graag zijn snor onder controle krijgen posten hij in dit topic;)
Apart nieuw topic ervoor starten is ook weer wat he:pBeard up:):)>
 

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
Bedankt Hans (Y)


Soms laten we ons al eens te ver gaan met het afkorten van merken waarbij we uit het oog verliezen dat niet iedereen vertrouwd is met héél dat gamma aan producten ;)
 
Banner image
Top