... moeilijke keuze, nieuwe balm / wax

LuckyBasterd

Volle Baard
Gisteren een flinke bestelling gemaakt... Kon het toch niet laten, en de potjes zijn bijna op! :)

Kijk Mr Bear Woodland is en blijft de favoriet, maar die is nu niet besteld..
Toch even van het pad afgeweken om te kijken wat er nog meer is....

Wilde al langer Bossman conditioner & olie proberen... Maar uit veiligheid de geurloze.
Eerst de structuur testen, dan een geurtje. Dit doen we wel met de balm...
Daarbij kunnen we (denk ik) altijd de olie/conditioner combineren met iets anders, omdat het nagenoeg geurloos is.

Dan de balms
Die van beardbrand heb ik altijd al willen proberen, omdat de snorrenwax TOP is de balm en een nieuwe snorrenwax besteld.
De olie vond ik (nu nog) te duur, maar OOIT komt deze...
Dan ook de Balm Magic Scent.. Dat is wat ik hierboven bedoelde.. We kunnen combineren

Daarbij ook nog even bij Dendres wederom mijn zeep gekocht.. Voor nog geen €5 hahaha... Nice en fijn spul!
Daarom 1 bekende en twee nieuwe geuren er bij.. De Kamille had ik al en ruikt naar "gewone zeep" en de puur is echt wat te zanderig...
MAAR het spul zelf is top! Heb zelfs mijn andrelonnetjes nu niet meer.. Full body met Aleppo! Maar je hebt dan wel een conditioner nodig voor de baard..
Althans dat zegt men.. Goh, laat ik deze net besteld hebben :)

Zie hier de lijst.... Wederom benieuwd

Mijnbaard
=========

Bossman:
- Beard Conditioner Naked (geurloos)
- Jelly Beard Oil - Naked (geurloos)
- Relaxing Beard Balm - Magic Scent

Beardbrand:
- Snorwax Tree Ranger
- Styling Balm Tree Ranger

Bonus, omdat ik al kammen genoeg heb:
- Citrus Snorwax - MijnBaard


Dendres
=======

- Olijfzeep met Aloe Vera, deze is lekker!
- Olijfzeep met Honing
- Olijfzeep met lavendel
 

LuckyBasterd

Volle Baard
Jaahhh!!!! We hebben prijs :)

Ik ben benieuwd, deze ochtend al de Bossman gecontroleerd en geprobeerd.. MAN wat is die Magic lekker!

Bekijk bijlage 10922

Al enige tijd geleden een mooi pakketje gescoord.. De nieuwe is nu net ook binnen, maar een beloofde review zou nog komen, dus bij deze… Ik neem de review van snorwax en balsem van BeardBrand samen (1) omdat dit en geheel is. Dit zal ik ook doen met de Jelly en Fortify (2)… De Magic is “gegeurd” dus die doe ik los (3), net als de snorwax van mijn baard (4)…. Zal kijken of ik ze los kan posten :)
 

LuckyBasterd

Volle Baard
REVIEW (1):

Beschrijving
Soort: Baardbalsem (Styling) & Mustache Wax
Merk: Beardbrand
Keuze: Tree Ranger
Hoeveelheid: 100 ml / 4.25 g
Hold: ++
Geur: eucalyptus, cederhout en dennen, maar lijkt synthetisch ofzo.. Vreemd….
Geurtijd: - (Paar uur, 's avonds soms nog heeeeel ver weg)
Resultaat: ++ (Modeleren en gaan! Heel de dag..)
Verkenners: ++ (Euh… welke verkenners)
(In)kammen: +/- (Inkammen lastig, en trekt snel te hard aan de baard)
Glans: - (mat)


Ingrediënten (beardbrand.com)

Styling Balm:
Water, Lanolin Wax, PVP, Cetearyl Alcohol, Ceteareth-25, PEG-8 Beeswax, Tribehenin, Dipentaerythrityl Hexacaprylate/Hexacaprate, Tridecyl Trimellitate, Glycereth-26, PEG-40 Hydrogenated Castor Oil, Fragrance, Tridecyl Stearate, Neopentyl Glycol Dicaprylate/Dicaprate, Acrylates/C10-30 Alkyl Acrylate Crosspolymer, Polyquaternium-72, Phenoxyethanol, Caprylyl Glycol, Ethylhexylglycerin, Hexylene Glycol, Tetrasodium EDTA, and Sodium Hydroxide

Mustache Wax:
Cera Flava (Beeswax), Lanolin, Simmondsia Chinensis (Jojoba) Oil, and Fragrance


Mijn gebruik
01. "Badderen" zodat de huid/haar "zacht" wordt
02. Om de dag alleen spoelen met warm water of wassen met Olijfzeep (Dendres) /
03. Na afdrogen geurloze baardolie Bossman BeardOil aanbrengen op de licht vochtige baard
04. Lichtjes modeleren en in laten trekken
05. Open het potje Tree Ranger
06. Ruik even aan de; voor mijn gevoel; synthetische geur.......
07. Neem met je vinger ongeveer een erwt van het geleiachtige witte mengsel.
08. Wit wrijven tussen de handen, waardoor het lijkt of je plakkerige handcreme hebt.
09. Aanbrengen op de baard met handpalmen en vingers, want inwrijven gaat niet echt.
10. Neem de handige stick en schraap met de nagel er iets af of gebruik het als een “lippenbalsem” op de snor.
11. Modeleer de baard met de handen, borstel, snorkam EN FOHN maar ben voorzichtig want dit gaat stroef!
12. Zit hij in model, dan is geen omkijken meer naar, hooguit een keer “opduwen”.


Overall

Zoals te lezen heb ik mijn twijfels over de geur en het aanbrengen, MAAR de hold die is subliem! De geur is vreemd en voor mijn gevoel synthetisch. Kan de genoemde geuren er niet echt uit halen zoals BeardBrand zelf zegt.
Heb al vaker naar BeardBrand zitten kijken, en dan nu ook geprobeerd. Eerlijk gezegd weet ik niet of ik hem nogmaals zou nemen op basis van de geur. Durf dan ook niet zo een “andere geur” te kopen.

Het aanbrengen vergt een beetje handigheid en gevoel en een fohn hierbij is geen overbodige luxe.
Echter is de stick ZEER ideaal ook voor onderweg (schone handen) en eenmaal de baard in model dan is er geen omkijken meer naar….


Conclusie
Al met al.. Redelijk content, alleen met een grote maar! Een aanrader als je een springerige baard hebt!
Maar houdt er rekening me dat BeardBrand stopt met de levering vanuit Amerika (Volgens andere posts van de baardmannen).



REVIEW (2):

Beschrijving
Soort: Jelly Beard Oil & Fortify Conditioner
Merk: Bossman
Keuze: Naked Scent
Hoeveelheid: 120 ml / 120 ml
Hold: -
Geur: Nagenoeg geurloos
Geurtijd: - (Er zit wel een geur aan maar is als nat zand, wat muffig, maar vlug weg!)
Resultaat: ++ ( “onderhoud van de baard”)
Verkenners: - (Het is een onderhoudsbeurt, geen styling!)
(In)kammen: ++ (Smoooootthhhhh)
Glans: ++

Ingrediënten (bossmandbrand.com)

Jelly Beard Oil:
Soy Bean Oil, Beeswax, Castor Seed Oil, Sunflower Seed Oil, Avocado Oil, Shea Butter, Cocoa Seed Butter, Tocopherol, Essential Oil Scent.

Fortify Conditioner:
Water, Soybean Oil, Octyl Palmitate, Stearalkonium Chloride, Castor Seed Oil, Cetearyl Alcohol, Betaine, Sunflower Seed Oil, Glycerin, Coconut Oil, Shea Butter, Polysorbate 80, Mango Butter, Cocoa Butter, Argan Oil, Avocado Oil, Aloe Leaf Juice, Hydrolyzed Soy Protein, Panthenol, Rosemary Leaf Extract,Jojoba Esters, Behentrimonium Chloride, Tocopheryl Acetate, Phenoxyethanol, Caprylyl Glycol.


Mijn gebruik
01. "Badderen" zodat de huid/haar "zacht" wordt
02. Om de dag alleen spoelen met warm water of wassen met Olijfzeep (Dendres)
03. Na afdrogen geurloze baardolie Bossman BeardOil aanbrengen op de licht vochtige baard
04. Lichtjes modeleren en in laten trekken
05. Doe nu “een hold” naar keuze in de baard of juist helemaal niks…… En geniet van de zachte baard!


Overall
Op basis van onderhoud en geur zeg ik een prima… Het is beide geurloos, nou ja bijna dan.
Het voordeel is dat je na deze 2 dingen een hold naar keuze er nog in zou kunnen doen en dat staat mij zeer aan. Echter weet ik niet of ik de conditioner nogmaals zou nemen omdat ik het in het verleden met de Andrelon van mij vrouw deed en geeft naar mijn idee het zelfde resultaat.. Goed vaak wassen is natuurlijk niet altijd goed! Wel wordt de baard er enorm zacht van en behoorlijk goed te kammen. Dus dat zit wel snor….


Conclusie
Tijdens een douchebeurt geen overbodige luxe. De baard voelt er goed en zacht door. Alleen koop ik de conditioner niet meer omdat ik nu Mr Bear heb dan wel overstap op het Andrelonnetje. Voor de olie, een ideale redelijk geurloze variant die altijd makkelijk is voor er bij. Daarbij ook in een zeer makkelijke fles!



REVIEW (3):

Beschrijving
Soort: Relaxing Beard Balm
Merk: Bossman
Keuze: Magic
Hoeveelheid: 60 ml
Hold: -
Geur: Zoete sandahout- en Vanille oliën die de Bergamont, patchouli en wierook
Geurtijd: ++ (Wrijf er maar is door heen in de avond)
Resultaat: ++/-- ( “onderhoud van de baard” is ++, Styling is --)
Verkenners: - (Het is een onderhoudsbeurt, geen styling!)
(In)kammen: ++ (Smoooootthhhhh)
Glans: ++


Ingrediënten (bossmanbrand.com)
Coconut Oil, Soybean Oil, Beeswax, Behentrimonium Methosulfate, Sunflower Seed Oil, Shea Butter, Lanolin, Mango Seed Butter, Cocoa Seed Butter, Tocopherol, Tocopheryl Acetate, Cetyl, Stearyl, Cetearyl Alcohol


Mijn gebruik
01. "Badderen" zodat de huid/haar "zacht" wordt
02. Om de dag alleen spoelen met warm water of wassen met Olijfzeep (Dendres) & Bossma
03. Na afdrogen geurloze baardolie Bossman BeardOil aanbrengen op de licht vochtige baard
04. Lichtjes modeleren en in laten trekken
05. Open het potje van het hemelse witte goud!
06. Ruik even aan de GEWELDIGE geur.......
07. Schraap met je vinger iets meer dan een erwt van het witte mengsel.
08. Wrijven tussen de handen, en het wordt hele dunne geurende “gel”.
09. Aanbrengen IN de baard met handpalmen en vingers, want inwrijven is een eitje.
10. Modeleer de baard met de handen, borstel, snorkam EN FOHN!
11. Zit hij in model, als het lukt, dan regelmatig controleren…


Overall
Op basis van onderhoud en geur zeg ik een dikke duim!! Dan zeg ik doen!
De structuur is super zacht en het inbrengen gaat zeer makkelijk. Soms lijkt het wat vettig maar dan heb je te veel gebruikt.. Dus het is even zoeken naar de juiste hoeveelheid.

Als je de Bossman gebruikt en dan met name een paar dagen achter elkaar.. Nou dan heb je een heerlijke zachte flos aan je kin hangen…..

Het enige nadeel is de styling, dit is wat lastiger maar dat weet je als je deze koopt.... Het is onderhoud van de motor zeg maar ook di moet je af en toe vertroetelen. Meestal gebruik ik hem dan ook in de periode na mijn bezoek aan de barbier dan zijn de springerige weg en zit er van zichzelf al heel wat model in…


Conclusie
Ik zeg, als je wilt relaxen op een dag dat je het huis niet uit hoeft of een grondige onderhoudsbeurt wilt zeg ik zeker doen! Overdag kan ook, maar een harde wind of een baard die eigenlijk een bezoekje aan de barbier nodig heeft dan is het minder. Je mist de echte hold… Overall, blijft deze (of zijn broertjes) er zeker! Het is een goede toevoeging voor mijn vertrouwde Mr Bear.



REVIEW (4):

Beschrijving
Soort: Mustache Wax
Merk: MijnBaard
Keuze: Citrus
Hoeveelheid: 15 ml
Hold: +/- (Na verloop, valt de snor uiteen)
Geur: Citroen-, sinaasappel- en een klein snufje kaneelolie (Citronellakaars-achtig)
Geurtijd: + (Half dagje)
Resultaat: +/- (Geen hele dag)
Verkenners: +/- (Geen hele dag)
(In)kammen: +/- (Makkelijk, wel wat korrelig)
Glans: - (Mat)


Ingrediënten (mijnbaard.nl)
Zie “Geur”


Mijn gebruik
01. "Badderen" zodat de huid/haar "zacht" wordt
02. Om de dag alleen spoelen met warm water of wassen met Olijfzeep (Dendres) & Bossman Conditioner
03. Na afdrogen geurloze baardolie Bossman BeardOil aanbrengen op de licht vochtige baard
04. Lichtjes modeleren en in laten trekken
05. Open het potje van de citronellakaars
06. Ruik even aan het antimuggen spul.......
07. Schraap met je vinger iets meer dan een erwt van het KORRELIGE witte mengsel.
08. Wrijven tussen de handen, en het wordt na flink wrijven wel zachter, maar blijft soms korrelig.
09. Aanbrengen IN de snor met handpalmen en vingers, want inwrijven is een eitje.
10. Modeleer de baard met de handen, borstel, snorkam EN FOHN!
11. Zit hij in model, als het lukt, dan valt hij in de loop van de dag weer uiteen…


Overall
Op basis van de geur zeg ik een no-go! Heb het gevoel dat ik een citronella kaars ben… Heb in ieder geval geen last van muggen op mijn bovenlip…
Het aanbrengen gaat wat lastiger omdat het te korrelig is, maar heb je een fohn dan lukt het wel.
Een ander nadeel is de styling, en een fohn; om de korrels te verzachten; is een pre voor mij.


Conclusie

Simpel gezegd, een echte no-go.. Heb hem proberen te slijten aan mijn collega maar die had hetzelfde oordeel. Was gelukkig en klein gratis potje dus die is nu gratis in de prullenbak beland.
 

LuckyBasterd

Volle Baard
Ow het nieuwe spulleke is deze keer heel veilig Mr Bear. (Balm, Wax, Snor EN Wash)
Alles ken ik al maar op de Wash na.... Ow en de Hongaarse Snorrenwax omdat de BeardBrand er uit gaat in nederland zoekende naar een ideale stick voor op zak.. Uit ervaring makkelijker dan een rond potje in je broekzak....


Deze 2 reviews volgen ook nog wel een keer :)
 

Yainderidoo

Zware baard
Ik ben benieuwd, deze ochtend al de Bossman gecontroleerd en geprobeerd.. MAN wat is die Magic lekker!
Mede door jou reviews....heb ik ook zo'n blikje gekocht. Bossman Relaxing Beard Balm. Die Magic is verrrrrrrrukkelijk ! Je weet ik ben gek op de Old Money geur.....maar deze vind ik op gelijke hoogte staan (voor mij dan ;) ) Heerlijk product en smeert makkelijk. Ik vind wel dat de geur wat te gauw af neemt. Als je op de website van Bossman kijkt hebben ze van die mooie aanbiedingen....3 voor $ 35...bij mijnbaard.nl ben je toch al gauw bijna € 60,- kwijt. Maar ja....die verzendkosten :confused::eek::rolleyes: (ÁLS ze het tenminste hier heen zouden versturen?)
https://bossmanbrand.com/collection.../products/relaxing-beard-balm-3-pack-original
Old money en Magic gedeeld 1 en Old Hippie Musk 3.
 

LuckyBasterd

Volle Baard
Mede door jou reviews....heb ik ook zo'n blikje gekocht. Bossman Relaxing Beard Balm. Die Magic is verrrrrrrrukkelijk ! Je weet ik ben gek op de Old Money geur.....maar deze vind ik op gelijke hoogte staan (voor mij dan ;) ) Heerlijk product en smeert makkelijk. Ik vind wel dat de geur wat te gauw af neemt. Als je op de website van Bossman kijkt hebben ze van die mooie aanbiedingen....3 voor $ 35...bij mijnbaard.nl ben je toch al gauw bijna € 60,- kwijt. Maar ja....die verzendkosten :confused::eek::rolleyes: (ÁLS ze het tenminste hier heen zouden versturen?)
https://bossmanbrand.com/collection.../products/relaxing-beard-balm-3-pack-original
Old money en Magic gedeeld 1 en Old Hippie Musk 3.
Hoe is die geur van Old Money? Heb zitten twijfelen maar vind die potjes altijd zo duur en zonde als ik het "niet" gebruik omdat het niet lekker is
 

Yainderidoo

Zware baard
Hoe is die geur van Old Money?
De geur van Old money is moeilijk uit te leggen. Ik kan zeggen dat als je van de "magic" geur houdt.....dan vind je vast ook "Old Money" lekker. Zoetig....heel in de verte meen ik iets mandarijnachtigs te ruiken....en iets van bourbon....het is niet een overheersende geur....en blijft redelijk lang hangen...halve dag moet kunnen. Ik moet er wel bij vertellen dat Beardbrand zich heeft terug getrokken uit europa en waarschijnlijk nergens meer te krijgen is. Onlangs nog een paar stukjes Old Money zeep gekregen voor mijn verjaardag.
Hier is nog een peperdure set te krijgen! Net als "Magic" van Bossman, is "Old Money" voor mij een winnaar. Blijft zoals altijd een kwestie van smaak!
 
Banner image
Top