Mission impossible?

Sidney

Stoppelbaard
Goedenavond baardliefhebbers,

Ik ben 25 jaar oud en zat hier al een tijdje rond te neuzen. Helaas ben ik nog niet bepaald gezegend met een goede baardgroei (en als ik mijn vader achterna ga komt dat ook niet).
Zoals te zien op de foto's heb ik zowel op mijn linker als rechter wang kale plekken en is het niet echt dicht begroeid.
Eigenlijk zou ik een maand of drie niet moeten scheren, maar ik erger me zo aan die kale plekken dat ik telkens na zo ongeveer een week -nu dus- het scheermes alweer pak.
Omdat ik nogal vroeg grijs word maar de baardharen zwart blijven ben ik erg benieuwd hoe een baardje zou staan.

Hoewel het op dit moment waarschijnlijk amper te beoordelen is wil ik het toch vragen, denken jullie dat dit misschien toch nog iets zou kunnen worden naarmate de tijd verstrijkt of kan ik het beter over 5 of 10 jaar nog eens proberen?
 

Bijlagen

  • 20190408_184220.jpg
    20190408_184220.jpg
    635,3 KB · Weergaven: 306
  • 20190408_190024.jpg
    2,5 MB · Weergaven: 66

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
Als je blijft trimmen vrees ik dat je nooit zal weten wat het potentieel is qua baard.
Sommige haartjes komen er echt pas na enkele maanden door.
Enige manier is dus door de zure appel heen bijten en enkele maanden niet trimmen.
 

Weeble

Volle Baard
Zo te zien heb je alvast potentie voor een ringbaard en ik denk dat zo'n zwarte ringbaard je ook bad-ass zou staan!;)
 

Texman

Koning Baard
Ha @Sidney ,
Welkom op ons leuke forum.
Het is inderdaad jammer van de kale plekken want ik zie voor de rest een mooie gelijkmatige baardgroei.
Je kan wel een baard laten staan waarbij je niet eerst 3 maanden de boel moet laten groeien.
Je laat nu gelijk de je baard groeien maar je kiest voor een wat meer gestileerde baard.
Ik ben zo vrij geweest om jou foto te voorzien van een baard waarvan ik denk dat je daarmee kunt starten.
Van hieruit kan je je baard steeds verder uitbreiden als je baardgroei dat toe laat.
De kale plekken zullen een lange tijd nodig hebben om vol te groeien maar met deze methode is voor jou al een heel aardige baard mogelijk.
Het is dan geen volle baard maar wel een die je heel goed zal staan.
Succes :)>
20190408_184220a.jpg
 

Yainderidoo

Zware baard
Ha @Sidney ,
Welkom op ons leuke forum.
Het is inderdaad jammer van de kale plekken want ik zie voor de rest een mooie gelijkmatige baardgroei.
Je kan wel een baard laten staan waarbij je niet eerst 3 maanden de boel moet laten groeien.
Je laat nu gelijk de je baard groeien maar je kiest voor een wat meer gestileerde baard.
Ik ben zo vrij geweest om jou foto te voorzien van een baard waarvan ik denk dat je daarmee kunt starten.
Van hieruit kan je je baard steeds verder uitbreiden als je baardgroei dat toe laat.
De kale plekken zullen een lange tijd nodig hebben om vol te groeien maar met deze methode is voor jou al een heel aardige baard mogelijk.
Het is dan geen volle baard maar wel een die je heel goed zal staan.
Succes :)>
Bekijk bijlage 11671
Poeh hé....kunstenaar! Ziet er strak uit Texman! Welkom Sidney. Nou je ziet het...je val met je neus in de (shea) boter. Wat een forum....hahaha....tof. (Y)
 

Sidney

Stoppelbaard
Bedankt voor het warme welkom, alle reacties en natuurlijk voor de fotoshopskills van Texman!
Ik leg de scheermesje voorlopig nog maar even in de onderste lade zodat ik ze niet per ongeluk weer tegen kom

Hoewel het voor sommigen van jullie de naam 'baard ' misschien amper waard is, zou ik met iets als onderstaande al erg blij zijn!
Het feit dat de haren boven mijn mijn oren inmiddels bijna allemaal wit zijn en ik niet één witte baardhaar heb maakt het voor mij nog interessanter.
 

Bijlagen

  • enhanced-buzz-7051-1331226682-22-595x446.jpg
    enhanced-buzz-7051-1331226682-22-595x446.jpg
    45,8 KB · Weergaven: 93

Texman

Koning Baard
Ha ha, dit had ik wel verwacht:D:D:D:D@ProfessorMelchior
[DOUBLEPOST=1554820474][/DOUBLEPOST]
Bedankt voor het warme welkom, alle reacties en natuurlijk voor de fotoshopskills van Texman!
Ik leg de scheermesje voorlopig nog maar even in de onderste lade zodat ik ze niet per ongeluk weer tegen kom

Hoewel het voor sommigen van jullie de naam 'baard ' misschien amper waard is, zou ik met iets als onderstaande al erg blij zijn!
Het feit dat de haren boven mijn mijn oren inmiddels bijna allemaal wit zijn en ik niet één witte baardhaar heb maakt het voor mij nog interessanter.
Ha @Sidney ,
Laat het maar gewoon gebeuren, ga ervoor zou ik zeggen.
Texman :)>
 

Sidney

Stoppelbaard
Goedenavond, we zijn inmiddels weer even verder en eerlijk gezegd ben ik blij verrast met de voortgang!
Ik begin nu wel een beetje te twijfelen of ik het nog even z'n gang laat gaan of dat ik toch het scheermes pak voor het model dat Texman gefotoshopt heeft.
 

Bijlagen

  • 20190419_193311.jpg
    20190419_193311.jpg
    553,7 KB · Weergaven: 137

Texman

Koning Baard
Ha @Sidney ,
Nee, ga nog even door het is nog te vroeg om nu al het model te kiezen wat ik je aanraadde.
Die beslissing moet je pas nemen over een maand of twee want dan kan je pas zien of de kale plekken zich aan het op vullen zijn.
Groet Texman:)>
 
Hey Sidney geduld hebben en gewoon laten groeien .. zeker in de begin fase dat is 1 van de eerste lessen die ik hier geleerd en gelezen heb !
Succes verder met je baardreis ik ben er van overtuigd dat het iets kan worden met de nodige tijd !:)>
 

Sidney

Stoppelbaard
Goedemiddag,

Het is inmiddels 5 weken geleden dat ik hier voor het laatst was, en middels ben ik een kleine twee maanden onderweg. Hoewel ik tussendoor een keer op het punt heb gestaan het scheermes te pakken heb ik mij (gelukkig!) kunnen beheersen.
Wel heb ik de nek- en wanglijnen netjes bijgehouden om het niet al te rommelig te laten ogen.
Het gaat niet snel, maar het begint er zo langzamerhand steeds beter uit te zien al zeg ik het zelf!
 

Bijlagen

  • 20190527_140147.jpg
    20190527_140147.jpg
    2,1 MB · Weergaven: 86
Laatst bewerkt:

okt2018

Baard
Goedemiddag,

Het is inmiddels 5 weken geleden dat ik hier voor het laatst was, en middels ben ik een kleine twee maanden onderweg. Hoewel ik tussendoor een keer op het punt heb gestaan het scheermes te pakken heb ik mij (gelukkig!) kunnen beheersen.
Wel heb ik de nek- en wanglijnen netjes bijgehouden om het niet al te rommelig te laten ogen.
Het gaat niet snel, maar het begint er zo langzamerhand steeds beter uit te zien al zeg ik het zelf!

Mooie progressie zeg ga zo door!
Bij mij heeft het ook een hele tijd geduurd voordat de zijkanten goed door kwamen maar uiteindelijk is het gelukt. Door de donkere kleur bij jou komt het ook sneller tot zijn recht.
 

Texman

Koning Baard
Goedemiddag,

Het is inmiddels 5 weken geleden dat ik hier voor het laatst was, en middels ben ik een kleine twee maanden onderweg. Hoewel ik tussendoor een keer op het punt heb gestaan het scheermes te pakken heb ik mij (gelukkig!) kunnen beheersen.
Wel heb ik de nek- en wanglijnen netjes bijgehouden om het niet al te rommelig te laten ogen.
Het gaat niet snel, maar het begint er zo langzamerhand steeds beter uit te zien al zeg ik het zelf!
Ha @Sidney ,
Ik vind het mooi en tevens heel apart en niet geheel onbelangrijk, het staat je heel goed (Y)(Y)(Y)
Ga nog even door voordat je een definitief besluit neemt over het meest geschikte model voor je baard.
Succes Texman :)>
 
Banner image
Top