Mischa’s Baardgroei Progress Topic

Macx

Baardaap
Jou baard ziet er goed uit.
Ik zelf heb ook een krullende baard.
Met de föhn en een borstel krijg ik die strakker .
Maar dat hoeft niet altijd ,een krul baard vind ik ook mooi

Krulbaarden zijn fantastisch man! Ik hoop dat ie van mij echt flink gaat krullen.
[DOUBLEPOST=1642357547][/DOUBLEPOST]
Dank jullie wel @Giant @Texman @Fox @Baardprutser

Ik ga inderdaad gewoon op deze koers verder en nog niks vanaf halen.

Nu ik de foto's bekijk ben ik vooral erg tevreden dat je mijn kin niet zo erg meer erdoorheen ziet. Echt gaaf om te zien dat zulke dingen uiteindelijk gewoon opgelost door het langer te laten groeien!

Jij gaat echt een heel mooie baard krijgen Mischa, ongetwijfeld wordt het een tovenaarsbaard.
 

Macx

Baardaap
Hoi Mischa, zo te zien gaat het voortreffelijk met je baard en ik weet dat je graag een tovenaarsbaard zou willen hebben, nou dat zou best eens kunnen gaan lukken, ik vind het nu al heel mooi staan het staat je perfect, je hebt een mooie vriendelijke uitstraling en ik zie dat je er nu al gelukkiger van wordt.
 
Laatst bewerkt:

Mischa

Baard
Na wat aandringen van mijn lieftallige moeder ben ik toch voor de bijl gegaan en heb ik een impulsief bezoek gebracht aan Barbier Rogier in Utrecht op weg naar huis van mijn werk.

Op de foto's van een paar geleden zag het er goed uit, maar na een dag op kantoor en wat frummelen met de baard kon ik zelf ook wel zien dat het een beetje onverzorgd begon te worden. Daarom toch besloten om het na ongeveer 3 maanden groeien toch eens bij te laten werken.

Met veel spanning heb ik nu de foto's geupload en vergeleken en ik moet zeggen dat ik best tevreden ben met het resultaat. Ik ben zeker een maand groei verloren, maar daarentegen zit er nu wel een model in en steken er niet zo veel haren meer uit naar alle kanten op. Ook begon het bovenop de wangen ook echt naar de zijkanten uit te groeien dus daar moest iets aan gedaan worden.

Het is nooit fijn om te zien dat het korter is geworden maar ik denk dat het in dit geval toch een juiste beslissing was. Ik heb de barbier op het hart gedrukt om er zo weinig mogelijk af te halen maar dat het wel verzorgd moest worden en ik denk dat hij het wel goed heeft aangepakt. Aan de snor is niets gedaan.

383CEC65-2AC3-4540-8435-6DC4FB2ADB87.jpeg D1E2155B-1EF7-4D78-A058-D00B38F3C5D1.jpeg 52070F36-A85E-4975-B6E6-A48FDB6FB12C.jpeg
[DOUBLEPOST=1645644325][/DOUBLEPOST]Hier een voorbeeldje na een dag op kantoor:
27139BF7-9468-467A-967D-8AA2CCBD09A7.jpeg

Dus ik denk dat het een juiste beslissing was, alhoewel het altijd zeer doet. Maar ik denk dat ik nu een mooie basis heb om de komende maanden weer door op te groeien.

Toen ik aan deze baardreis begon kreeg ik het advies om er 3 maanden niet aan te zitten.

Hoe vaak laten jullie hem meestal bijtrimmen, als de eerste 3 maanden groei achter de rug zijn?
 
Laatst bewerkt:

Texman

Koning Baard
Na wat aandringen van mijn lieftallige moeder ben ik toch voor de bijl gegaan en heb ik een impulsief bezoek gebracht aan Barbier Rogier in Utrecht op weg naar huis van mijn werk.

Op de foto's van een paar geleden zag het er goed uit, maar na een dag op kantoor en wat frummelen met de baard kon ik zelf ook wel zien dat het een beetje onverzorgd begon te worden. Daarom toch besloten om het na ongeveer 3 maanden groeien toch eens bij te laten werken.

Met veel spanning heb ik nu de foto's geupload en vergeleken en ik moet zeggen dat ik best tevreden ben met het resultaat. Ik ben zeker een maand groei verloren, maar daarentegen zit er nu wel een model in en steken er niet zo veel haren meer uit naar alle kanten op. Ook begon het bovenop de wangen ook echt naar de zijkanten uit te groeien dus daar moest iets aan gedaan worden.

Het is nooit fijn om te zien dat het korter is geworden maar ik denk dat het in dit geval toch een juiste beslissing was. Ik heb de barbier op het hart gedrukt om er zo weinig mogelijk af te halen maar dat het wel verzorgd moest worden en ik denk dat hij het wel goed heeft aangepakt. Aan de snor is niets gedaan.

Bekijk bijlage 21274 Bekijk bijlage 21275 Bekijk bijlage 21276
[DOUBLEPOST=1645644325][/DOUBLEPOST]Hier een voorbeeldje na een dag op kantoor:
Bekijk bijlage 21277

Dus ik denk dat het een juiste beslissing was, alhoewel het altijd zeer doet. Maar ik denk dat ik nu een mooie basis heb om de komende maanden weer door op te groeien.

Toen ik aan deze baardreis begon kreeg ik het advies om er 3 maanden niet aan te zitten.

Hoe vaak laten jullie hem meestal bijtrimmen, als de eerste 3 maanden groei achter de rug zijn?
Ha @Mischa ,
Het onderhoud van je baard is prima gelukt het ziet er goed uit en er is niet teveel van af gehaald (Y)(Y)(Y).
De barbier heeft het goed gedaan dus daar kan je de volgende keer weer heen ;).
Ik werk zelf mijn baard 1x per maand bij en naar een barbier ga ik nooit.
Wat jou baard betreft zou ik om de twee maanden naar de barbier gaan en daartussen zelf een klein beetje bij te werken.
Succes Texman :)>
 

Knulletje

Zware baard
Na wat aandringen van mijn lieftallige moeder ben ik toch voor de bijl gegaan en heb ik een impulsief bezoek gebracht aan Barbier Rogier in Utrecht op weg naar huis van mijn werk.

Op de foto's van een paar geleden zag het er goed uit, maar na een dag op kantoor en wat frummelen met de baard kon ik zelf ook wel zien dat het een beetje onverzorgd begon te worden. Daarom toch besloten om het na ongeveer 3 maanden groeien toch eens bij te laten werken.

Met veel spanning heb ik nu de foto's geupload en vergeleken en ik moet zeggen dat ik best tevreden ben met het resultaat. Ik ben zeker een maand groei verloren, maar daarentegen zit er nu wel een model in en steken er niet zo veel haren meer uit naar alle kanten op. Ook begon het bovenop de wangen ook echt naar de zijkanten uit te groeien dus daar moest iets aan gedaan worden.

Het is nooit fijn om te zien dat het korter is geworden maar ik denk dat het in dit geval toch een juiste beslissing was. Ik heb de barbier op het hart gedrukt om er zo weinig mogelijk af te halen maar dat het wel verzorgd moest worden en ik denk dat hij het wel goed heeft aangepakt. Aan de snor is niets gedaan.

Bekijk bijlage 21274 Bekijk bijlage 21275 Bekijk bijlage 21276
[DOUBLEPOST=1645644325][/DOUBLEPOST]Hier een voorbeeldje na een dag op kantoor:
Bekijk bijlage 21277

Dus ik denk dat het een juiste beslissing was, alhoewel het altijd zeer doet. Maar ik denk dat ik nu een mooie basis heb om de komende maanden weer door op te groeien.

Toen ik aan deze baardreis begon kreeg ik het advies om er 3 maanden niet aan te zitten.

Hoe vaak laten jullie hem meestal bijtrimmen, als de eerste 3 maanden groei achter de rug zijn?
Hallo Mischa, de barbier heeft mooi werk afgeleverd. Een mooie en verzorgde baard is het resultaat. Hoe en wanneer een barbier te bezoeken is persoonlijk en ik stel in ieder geval zo lang mogelijk uit. Ik wil veel lengte in een zo kort mogelijk tijds bestek. Dan is het handig niet 'te' snel te gaan of zelfs helemaal niet. Maar wat je zegt; als het voor jou idee onverzorgd begint te tonen dan ga je wat sneller. Zo ging het bij mij ook. Je hebt een mooie baard dus je kunt weer even verder sparen. Succes!
 

Mischa

Baard
Bedankt voor de leuke reacties @Giant, @Macx, @Knulletje , @mischaap en @Texman

Ik ben blij dat jullie het resultaat ook goed vonden, ik steun natuurlijk op de expertise van de pro's. Ik ben inderdaad van plan om het in het vervolg gewoon zoveel mogelijk zelf te doen. Dat wil zeggen: zo weinig mogelijk, en er zo weinig mogelijk vanaf. Maar het wel netjes proberen te houden.

Daar ga ik me nu wat in verdiepen, wat ik nodig heb en hoe het moet.

Ik heb nu een goede basis en die kan ik gaan onderhouden. Ik ben ook benieuwd hoe de snor gaat uitpakken.
Hij krult nu naar binnen toe en ik ben nieuwsgierig naar wat er gaat gebeuren als er nog een centimeter bij komt. Misschien kan ik hem dan naar buiten toe stylen.
 

Mischa

Baard
Hier weer een update. Mijn baardreis begint nu leuke vormen aan te nemen, omdat ik ook mijn eigen baard begin te leren kennen en meer over baardverzorging begin te ontdekken.

Deze week heb ik veel filmpjes gekeken over het trimmen van de baard, omdat ik het in het vervolg zelf wil doen. Zo heb ik altijd de controle over het model en hoeveel er vanaf gaat.

Ook al was ik vrij positief in mijn vorige bericht, heb ik er toch best wat spijt van gehad dat ik naar de barbier was gegaan. Toen ik wat aan het onderzoeken was op YouTube, dacht ik bij mezelf, had ik dit maar eerst gedaan en dan had ik het zelf kunnen doen.

Wat ik vooral erg jammer vond was dat ik voor het barbierbezoek een wollige, ronde baard had. Dat vind ik zelf erg mooi bij mij staan. Maar de barbier heeft veel weggehaald boven de adamsappel, en ik vond dat ik heel wat volume miste aan de achterkant van de baard. Dit komt omdat hij er een wat scherpere rand in heeft gezet die gelijk loopt met mijn kaaklijn. Dat is misschien de mode van vandaag, maar ik vond het zelf eigenlijk mooier staan met een dikke rondere baard.

Maar toen kwam er een mooie ontdekking. Ik was namelijk ontevreden met de linkerkant van mijn baard, dat was een beetje onregelmatig en het vloeide niet echt over. Dus ik was van plan om daar een heel klein beetje vanaf te halen met mijn nieuwe schaartje om het mooier over te laten lopen.

In de tutorials beginnen ze altijd met hetzelfde: eerst de baard wassen met shampoo / zeep en daarna conditioner, en daarna veel baardolie erin en föhnen. Dus als trouwe leerling begon ik daar ook mee. Alhoewel ik een föhn heb, gebruik ik deze nooit. Ik doe er 's ochtends altijd wat olie of Captain Fawcett's beard balm in, waarna ik hem kam en er nog even overheen ga met de varkenshaar borstel.

Maar tot mijn grote vreugde zag ik dat mijn baard een mooie brede, wollige, woeste vorm had aangenomen! Plotseling leek het alsof ik nooit naar de barbier ben geweest.

Mijn fout? Voordat ik naar de barbier ging, was ik erg gewend aan uitstekende haren en zijkanten, dus ik ging vaak aan de slag met de beard balm om dit in toom te houden. Nadat ik bij de barbier ben geweest, heb ik uit automatisme dit gedrag voortgezet, terwijl ik mij niet realiseerde dat dit eigenlijk niet meer nodig was omdat de baard al wat in toom was gebracht door de barbier. Dus voortaan ga ik het 's ochtends ook met de föhn proberen en kijken of ik altijd dit mooie resultaat kan behalen.

Daarnaast heb ik ook voor het eerst in mijn leven een snorrenwax aangeschaft. Ik was erg tevreden met de beard balm van Captain Fawcett, dus ik ben ook voor de wax gegaan. Mijnbaard had een mooi doosje met snorrenwax en een opvouwbaar snor kammetje. Zoals jullie in de eerdere foto's zagen was mijn snor mooi over mijn lip aan het groeien. Dat vind ik er zelf het tofste uitzien, en ik wil er graag nog 2cm bij zodat ik een mooie dikke walrus snor krijg. Maar in de tussenfase vond ik het nu wel fijn om hem naar buiten te kunnen stylen met behulp van de wax, en dat ga ik vanaf nu elke dag gebruiken zodat misschien de haren ook wat meer naar buiten gaan groeien in plaats van naar binnen toe.

Ik kan het kammetje en de snorrenwax ten zeerste aanraden. Ik ben sowieso heel erg tevreden met Captain Fawcett als merk. De marketing, de verpakking en de kwaliteit spreken mij heel erg aan. Ook het schaartje ben ik erg tevreden mee, niet alleen omdat het heel goed knipt en stevig is, maar vooral ook omdat het ook in zo'n mooi old-school bruin leren hoesje zit.

Dus na een week tobben ben ik weer super tevreden met mijn woeste baard die nu wat meer in toom is gebracht. Doordat ik naar de barbier ben gegaan heb ik mijn voorkeur ontdekt: Ik wil een wat rondere baard die zo vol mogelijk is. Ik vind de woeste, wollige consistentie veel beter bij mij passen dan een strakke lijn, dus dat heb ik nu ontdekt en daar kan ik mee verder. Maar ik moet wel zorgen dat het enigszins verzorgd blijft, en niet te ver naar de zijkanten gaat groeien. Dus ik ga voorlopig weer lekker door groeien, want ik wil nog veel meer lengte hebben, en er heel af en toe misschien wat af knippen aan de zijkanten zodat het niet te breed wordt.

6C10641C-8C52-4FC5-BEBA-9E7EEC76CE37.jpeg 354E54D3-4A3A-453D-92A7-2FE5DC4EAF32.jpeg CA24A953-4E7E-45F2-8E64-CEE8B408AAC0.jpeg DFE43E50-6548-407D-A140-82C5DC9F6D63.jpeg F2368458-11D0-4F0A-A7CA-351D2BDA78D7.jpeg C7B4A53E-F566-452E-8237-C36350031E0F.jpeg 327E9D7B-BF1C-4F49-B117-2D6BC3C2E2B7_1_201_a.jpeg
 

Knulletje

Zware baard
Mooi spul wat je daar hebt liggen. Leuk om te lezen dat je jouw baard al wat beter hebt leren kennen en weet wat nodig is om deze naar wens te laten 'schitteren'. YouTube biedt eigenlijk genoeg om zelf op ontdekkingstocht te gaan. Als je wat meer lengte wil ga je meestal door een wat mindere fase waarin de baard wat slordig toont. De keuze om een beetje in te korten heb je altijd, in ieder geval de zijkanten dan. Icm een knipbeurt (hoofdhaar) heb je vaak al een behoorlijke verbetering. Nu al een erg mooie baard Mischa! Lekker doorgaan en houdt ons op de hoogte
 

Texman

Koning Baard
Ha @Mischa,
Mooi spullen heb je aangeschaft van Captain Fawcett en ook leuk dat je nu je eigen baard aan het ontdekken ben (Y)(Y)(Y).
Ook dit is een onderdeel van je baardreis. Als je de föhn gebruikt zet hem dan op de minst warme stand anders droog je je haren te veel uit :eek:.
Hieronder mijn morgen-routine:
s'-Morgens was of spoel ik mijn baard en breng dan op de huid onder het handdoek droge haar een mengsel aan van Neofolics Beardserum en een paar druppels jojoba-olie aan welke ik goed in masseer. Daarna breng ik baardbalsem aan van Honest Amish. En als laatste mijn geheime wapen Grooming Tonic van Reuzel.
Vervolgens de baard goed door-borstelen en kammen om de verzorging producten goed te verdelen door de baard.
Vervolgens föhn ik mijn baard in model waarna hij er prachtig uitziet en meer volume heeft.
Ik gebruik sinds kort de jojoba olie en heb het gevoel dan mijn baard daar beter van groeit.
De Grooming Tonic van Reuzel kan ik je van harte aanbevelen.
Groet Texman :)>
 

Mischa

Baard
Mooi spul wat je daar hebt liggen. Leuk om te lezen dat je jouw baard al wat beter hebt leren kennen en weet wat nodig is om deze naar wens te laten 'schitteren'. YouTube biedt eigenlijk genoeg om zelf op ontdekkingstocht te gaan. Als je wat meer lengte wil ga je meestal door een wat mindere fase waarin de baard wat slordig toont. De keuze om een beetje in te korten heb je altijd, in ieder geval de zijkanten dan. Icm een knipbeurt (hoofdhaar) heb je vaak al een behoorlijke verbetering. Nu al een erg mooie baard Mischa! Lekker doorgaan en houdt ons op de hoogte

Bedankt Knulletje, leuk om te lezen dat jij het ook een erg mooie baard vindt! Ik ben er zelf nu ook heel tevreden mee nu ik beter weet hoe ik hem moet stylen en hem tot zijn recht moet laten komen. Ik begin er eindelijk een beetje oog voor te krijgen dankzij alle filmpjes en voorbeelden bekijken.

En jij ook bedankt voor het delen van jouw routine @Texman , dat zijn ook weer wat producten die ik op mijn probeerlijstje kan zetten!

Keep calm and beard on :)>:)>:)>
 

Macx

Baardaap
Bedankt Knulletje, leuk om te lezen dat jij het ook een erg mooie baard vindt! Ik ben er zelf nu ook heel tevreden mee nu ik beter weet hoe ik hem moet stylen en hem tot zijn recht moet laten komen. Ik begin er eindelijk een beetje oog voor te krijgen dankzij alle filmpjes en voorbeelden bekijken.

En jij ook bedankt voor het delen van jouw routine @Texman , dat zijn ook weer wat producten die ik op mijn probeerlijstje kan zetten!

Keep calm and beard on :)>:)>:)>

Fijn Mischa, ik vind het ook fijn dat je zo lekker bezig bent met de baard en je ervaringen hier met ons deelt, ik zelf gebruik ook de föhn na het wassen en baardolie ook de snor blaas ik warme lucht frontaal op de snor zodat de haren de juiste richting op geblazen worden, ik doe dat tegelijk met hulp van het snorrenkammetje. Werkt goed.
 

Mischa

Baard
Fijn Mischa, ik vind het ook fijn dat je zo lekker bezig bent met de baard en je ervaringen hier met ons deelt, ik zelf gebruik ook de föhn na het wassen en baardolie ook de snor blaas ik warme lucht frontaal op de snor zodat de haren de juiste richting op geblazen worden, ik doe dat tegelijk met hulp van het snorrenkammetje. Werkt goed.

Ja dat is een goede techniek die ik ook geleerd heb van wat Beardbrand video's, en met een beetje wax erbij blijft hij mooi opzij staan in plaats van over mijn lip gekruld. Alhoewel ik dat wel tof vind staan ging ik er af en toe ook een beetje op bijten en dat is natuurlijk slecht nieuws want dan breekt het geheid uiteindelijk af en dan moet ik weer wat weken extra wachten, dus ik probeer het nu even zo tot hij ongeveer dubbel zo lang is geworden
 
Banner image
Top