Mijnbaard Woody beardbalm

David

Stoppelbaard
Vorige week kocht ik op mijnbaard.nl de befaamde baardforumberoemde Oak Borstel. Ik dacht bij mezelf, m'n baard pluist wat dus ik koop er een baardbalm bij ( dan krijg ik ook een gratis kam :) )

Vandaag heb ik mijn order ontvangen en de balm geprobeerd.
Op zich is dit de eerste balm die ik koop dus ik heb niet veel om mee te vergelijken (dus ik ga geen punten geven)

De textuur:
De balm schraapt gemakkelijk uit het potje met de duim en is heel gemakkelijk (misschien te makkelijk ? ) open te wrijven tussen de handen (helemaal niet korrelig zoals over andere balms gelezen)

De geur:
Nu ze noemen het Woody, dus ik verwachte mij aan een bos/houtgeur. Nouja het riekt misschien naar een bos, maar dan wel een citrusbos. Waar ik helaas niet echt fan van ben ( m'n vrouw ook niet ).
De geur is zowat identiek aan de Dr. K Beardsoap. Dus voor de aanhangers hiervan is de balm een prima keuze.

De hold:
De hold zou medium moeten zijn. Maar ik krijg het pluizen van m'n baard er maar weinig mee onder controle.
Geen meerwaarde tov olie. Misschien gebruikte ik er te weinig van. Ik hoor het graag van de experts :)

Deze verdwijnt dan ook in m'n jaszak voor noodgevallen ( samen met de gratis kam :) )
 
Laatst bewerkt:

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
Citrus is ook voor mij een minder geslaagde geur.

Hopelijk wel tevreden van de OAK borstel ;)
 

Sander

beards be like...
Zo ben je me even voor! Van de mannen bij Mijn Baard heb ik ook een potje Woody baardwax gehad en ik ben er erg over te spreken. De geur heeft door het vleugje citrus wel wat weg van de Damn Good Soap original vind ik. Erg best dus. Zelf was ik niet echt fan van wax, maar sinds mijn baard wat langer is gebruik ik het toch meer dan olie, zodat ik de plukken wat in bedwang kan houden. En daar helpt deze wax bij mij goed bij (fijner dan de Mr. Bear was vind ik - die is wat stugger), dus ik denk dat je dan misschien iets meer moet gebruiken.

woody.jpg

Verder, schrale zak dat ik ben, vind ik één ding er natuurlijk écht uitspringen: de prijs. Voor 15 euro per 50 ml hebben ze de goedkoopste wax die ik zo 1-2-3 kan verzinnen. Moeite waard om eens te proberen dus. Zeker als je voor de gratis kam gaat haha!
 

Arjay

Baardaap
Oerbaard
@Sander voor 2,50 meer heb je een potje Honest Amish en daar zit volgens mij ook nog eens 60 gram in! :D

Maar goed, ben benieuwd naar een review.. En of het idd meer wax is dan balsem..
 

Sander

beards be like...
Bijdehandje. Blijft goedkoper ;)

En het is meer wax dan balsem. Overigens is volgens dit artikel bij de Baard wax en balsem hetzelfde. Voor mijn gevoel is balsem wat smeerbaarder (meer shea butter gebruikt ofzo).
 

David

Stoppelbaard
ik zal de volgende keer wat meer gebruiken.
Zoals ik zei , ik ben niet bekend met wax/balsem :)
 

Johan

Baard
Even tussendoor zonder een nieuw topic te openen. Ik heb een potje wax gekocht voor gewoon haar. Ligt inmiddels in de kliko. Waardeloos en veel te hard. Zit hier verschil in met baardwax?
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
image.jpeg

Woody Beardwax van MijnBaard is een sympathiek geprijsde baardwas met een niet te harde structuur en medium hold. De was is zeer goed tussen de handpalmen te verwarmen en in de baard aan te brengen. Zelf merk ik, dat de baardwas in de zomer sneller zachter wordt in het blikje door de hogere temperatuur, zodat het raadzaam is de Woody op een koelere plek te bewaren.

De samenstelling van de was bestaat geheel uit natuurlijke producten: Bijenwas (Cera flava), Shea boter (Vitellaria paradoxa var. nilotica), Cacao boter (Theobroma Cacao), Argan oil (Argania Spinosa), Jojoba oil (Simmondsia chinensis), Almond oil (Prunis dulcis), Castor oil (Agnus Castis), Sandelwood (Santalum album), Patchouli (Pogostemon), Tea tree (Melaleuca alternifolia), Bergamot (Citrus bergamia) en cederhoutolie.

De geur van Woody Beard Wax blijft zeker 5 à 6 uur aanwezig en de geur-ervaring kun je omschrijven als:
je hoge hiking boots zakken in het dek van dennenaalden, als je tussen de sparren je weg zoekt. Je krabt wat hars van je canvas jack en de Arctische wind schudt je baard, als je besluit op een omgevallen boomstam te gaan zitten om van de rust van de natuur te genieten.
 
Banner image
Top