Mijn poging

Jurre

Baard
Sinds het Coronavirus rondwaart, werk ik fulltime thuis. Dat heeft mij doen besluiten om te stoppen met scheren en ineens realiseerde ik me dat ik een (beginnende) baard heb. Ik had tot drie weken geleden altijd een baardje van maximaal 0,5 cm. De foto’s zijn het resultaat van bijna drie weken ‘niets doen’.

Ik vind het alleen jammer dat ik circa twee weken geleden de grens op mijn wangen iets te ver heb verlaagd en weet niet zo goed hoe ik dat moet oplossen.

Ik hoop dat het uiteindelijk wat wordt, want ik ben behoorlijk ongeduldig.
 
Laatst bewerkt:

Ronnie

Baard
Welkom! Dat je de wanglijnen iets te laag hebr gezet is niet erg. Gebeurt wel bij meerdere mensen. Gewoon weer opnieuw laten bijgroeien en niet teveel opletten. Trekt sneller bij dan je denkt.
 

Rothbeard62

Volle Baard
Welkom! Het ziet er veelbelovend uit. Ik zou je baard voorlopig even laten groeien, drie maanden is een mooie periode om te bepalen welke kant je op wilt. Dat kan een hele mooie volle baard worden! :)>(Y)(Y)
 

Nib85

Volle Baard
Even geduld, ze gaan vanzelf plat liggen.
Je zit nu in de “egelfase”, moet je even doorheen...

Baardbalsem lijkt me persoonlijk wat vroeg. Je gaat dan te veel gebruiken om de haartjes maar plat te drukken. Lijkt me vette boel worden en tevens slecht voor je huid, kan je huid niet meer ademen met alle gevolgen van dien (overactieve talgklieren en ontstoken haarzakjes).

Geduld is een schone zaak.
Zet hem op. :)> (Y)
 
Dank allemaal. Ik hoop dat ik het kan volhouden, want ik stoor me enorm aan die uitstekende/springerige haartjes. Misschien wordt het tijd voor een baardbalsem. Ik gebruik momenteel alleen (goedkope) baardolie.

Welkom! Ik ben mijn baardreis eind januari begonnen en herken de ergenis aan die springharen. Mijn ervaring is wel dat dit minder wordt als je haren wat langer worden. Tip die de barbier mij gaf: haar fohnen (niet op de heetste stand) na het douchen en dan met een baardborstel naar beneden borstelen. Ik gebruik daarnaast na het douchen baardbalsem van Damn Good Soap Company en dat werkt eigenlijk prima :)>
 

Jurre

Baard
Even geduld, ze gaan vanzelf plat liggen.
Je zit nu in de “egelfase”, moet je even doorheen...

Baardbalsem lijkt me persoonlijk wat vroeg. Je gaat dan te veel gebruiken om de haartjes maar plat te drukken. Lijkt me vette boel worden en tevens slecht voor je huid, kan je huid niet meer ademen met alle gevolgen van dien (overactieve talgklieren en ontstoken haarzakjes).

Geduld is een schone zaak.
Zet hem op. :)> (Y)

‘Egelfase’, geweldig ;)

Geduld is een schone zaak, ook zeker voor mij. Ik voel nu gelukkig minder druk om ‘representatief’ te zijn, want ik ga toch niet naar kantoor.

Iedereen bedankt voor de tips.
 

Jurre

Baard
Ik gebruik trouwens nu nog baardolie van Kruidvat en soms babyolie van mijn dochtertje, maar wil het toch iets serieuzer gaan aanpakken. Iemand een tip?
[DOUBLEPOST=1585939302][/DOUBLEPOST]Ook nu was ik ongeduldig en heb baardolie van Mr. Bear Family besteld. Ben benieuwd. Dat glimmende gezicht door het gebruik van babyolie kon echt niet meer.
 

Jurre

Baard
Toen ik het snel even las, dacht ik dat er stond "babyolie van kruidvat en soms baardolie van mijn dochtertje" :eek:
Ik dacht, ...hûh? :D

Dat zou wat zijn :D
Ik heb overigens vanmiddag de baardolie van Mr. Bear Family ontvangen en ga het vanavond voor het eerst gebruiken, ben benieuwd.

Ik begin me wel een beetje te storen aan de snorharen die over mijn bovenlip beginnen te hangen. Laten jullie die snorharen ook met rust?
 
Banner image
Top