Mijn eerste baardje laten groeien

SjonVD

Stoppelbaard
Hallo ik zal mij even voorstellen.
Ik ben Sjon en ik ben 18 jaar oud.
Heb mij aangemeld op dit forum om advies te krijgen van jullie.

Ik wil dus mijn eerste baardje laten staan, niet echt een hele dikke want daar heb ik sowieso nog niet genoeg haargroei voor maar gewoon een kleintje omdat ik dat mooi vind.
Mijn vraag was dus hoe lang duurt het voordat je eerste baardje dus een beetje zichtbaar is? Ik scheer mij normaal om de 2 dagen maar ik had mij gister geschoren na 6 dagen en ik zag dat ik al bijna overal haargroei had en bijna geen kale plekjes meer had. Alleen als ik van dichtbij een foto maakte leek het echt alsof ik al een klein baardje had maar van ver zie je een heel klein snorretje en sikje. Mijn vraag was dus: als ik het een paar weken laat groeien zou het dan zichtbaarder zijn? Ik zelf heb namelijk geen flauw idee. Ik ben verder wel best behaard bij mijn benen, borst, buik etc. Mijn bovenhaar is donkerblond maar de rest alles gewoon donker/zwart/bruin. Het is dat ik mij gister avond heb geschoren maar ik wil wel over 1 of 2 weken even een foto sturen hoe het er uit ziet. Of zal ik beter Hoop dat jullie advies voor mij hebben!

Groetjes, Sjon!
 

Arjay

Baardaap
Oerbaard
Welkom Sjon!
Je zult je baard echt even wat langer dan 6 dagen moeten laten staan om een goed 'zichtbaar' baardje te creëren.
Het heeft uiteraard ook met de haarkleur en groeidichtheid uit te staan. Een man met pikzwart haar zal na 3 dagen al een goed zichtbare stoppelbaard hebben terwijl iemand die blond is daar misschien 3 weken over doet.
Als ik het goed begrijp wil je een nette korte baard hebben, maar wel één die je goed ziet.
Dan ben je vaak al 2 maanden verder voordat alle haren doorkomen. Ook al zou je het allemaal op bijvoorbeeld een centimeter houden dan komen er soms na een paar weken of maanden nog steeds haren bij die gewoon wat langzamer zijn maar wel de dichtheid van je baard gaan bevorderen.

Plaats binnenkort maar eens wat foto's als je wilt.. (Y)
 

SjonVD

Stoppelbaard
Welkom Sjon!
Je zult je baard echt even wat langer dan 6 dagen moeten laten staan om een goed 'zichtbaar' baardje te creëren.
Het heeft uiteraard ook met de haarkleur en groeidichtheid uit te staan. Een man met pikzwart haar zal na 3 dagen al een goed zichtbare stoppelbaard hebben terwijl iemand die blond is daar misschien 3 weken over doet.
Als ik het goed begrijp wil je een nette korte baard hebben, maar wel één die je goed ziet.
Dan ben je vaak al 2 maanden verder voordat alle haren doorkomen. Ook al zou je het allemaal op bijvoorbeeld een centimeter houden dan komen er soms na een paar weken of maanden nog steeds haren bij die gewoon wat langzamer zijn maar wel de dichtheid van je baard gaan bevorderen.

Plaats binnenkort maar eens wat foto's als je wilt.. (Y)
Bedankt voor de reactie! Ik dacht altijd dat als je voldoende haargroei voor een baard had het na een weekje al zichtbaar moest zijn maar dat is dus niet zo. Heb ook donkerblond haar ja dus zal vast iets langer duren. Nou dan ga ik me voor het sinds 3 jaar SOWIESO even 2 weken niet scheren en kijken wat het resultaat is, als het een beetje bevalt laat ik het uiteraard langer groeien. Ik zal wel een foto sturen dan!
 

RonM

Baard
Welkom hier Sjon, zoals hierboven al wordt aangegeven. Geduld zal worden beloond met een mooie baard ;)
 

SjonVD

Stoppelbaard
Geduld en doorzettingsvermogen ;)(Y)
baard

Zo'n baardje wil ik. Hoe lang zou dat ongeveer kunnen duren? (Bij iedereen verschillend natuurlijk, en ja ik kon niks anders vinden dan een foto van lange Frans lol ff snel gegoogled haha)
[DOUBLEPOST=1464095018][/DOUBLEPOST]
Lange-Frans+haar.png
 

PerryS

Baard
Ik zat eerst met hetzelfde probleem, ben zelf maar een jaar ouder als jij en heb zelf lichtblond/blond haar. Na 3 weken begon ik te merken dat hij er wat dichter uit zag en het blond naar de voorgrond kwam. Zoals al verteld is gaat dat met bijv. zwart haar veel sneller. Laat het een paar weken groeien en kijk wat eruit komt zou ik zeggen! ;)
 

Jeepie

Baard
baard

Zo'n baardje wil ik. Hoe lang zou dat ongeveer kunnen duren? (Bij iedereen verschillend natuurlijk, en ja ik kon niks anders vinden dan een foto van lange Frans lol ff snel gegoogled haha)
[DOUBLEPOST=1464095018][/DOUBLEPOST]
Lange-Frans+haar.png

Allereerst welkom hier!

Dit is een kwestie van een dag niet scheren en in mijn ogen ook geen baard maar eerder een partij stoppels na een brak weekend zonder scheermes.
Je zou je dus gewoon om de week nog kunnen scheren, maaaaaaarrrr je kan ook gewoon 4 maand niet scheren en bange hans de vinger geven dat jij wel een baard hebt!
 

GlennBG

Volle Baard
Welkom! Tijd zal het leren denk ik..maandje je scheermes en trimmer verstoppen en je ziet denk ik een mooi resultaat. Veel plezier hier met de vele leestips! Beard up! (Y):)>
 
Banner image
Top