Mijn eerste baard

ubje

Stoppelbaard
Ik kwam deze website tegen toen ik op zoek was naar wat tips om zelf baard olie te maken en dacht misschien moet ik ook maar eens vragen om suggesties.

Ik ben Rene, ondertussen 35 en voorheen scheerde ik eens per week. Altijd veel last gehad van ingegroeide haren en van alles geprobeerd. Uiteindelijk uitgekomen bij double-edge mesjes en echte zeep, de ouderwetse manier werkte voor mij toch het beste.

Nu we sinds 11 maart thuis moesten werken heb ik me niet meer geschoren (goed excuus :p) en nu na zo’n 2,5 maand is dit het resultaat. Ben ondertussen door mijn eerste flesje baardolie heen (die gele van Proraso, die ruikt lekker) en vandaag of morgen ga ik zelf wat proberen te maken.

Ik merkte al snel dan het gedeelte om mijn mond en kin snel vol werd, maar mijn wangen duurde toch wel een tijdje. Als ik voor de volle baard wil gaan, moet het haar wel langer blijven (denk ik). Mijn nek heb ik geprobeerd om wat korter te maken, maar is denk ik iets te kort geweest. Gelukkig groeit dit wel weer aan :).

Ik zat te denken om voor een iets langere baard te gaan en dan kijken wat ik wil gaan doen. Misschien is het goed, misschien moet het wat langer of korter. Maar wat is nu verstandig.....moet ik het nu een beetje laten bijwerken door een barbier, of is het beter om het gewoon door te laten groeien en kijken hoe het valt?
 

Bijlagen

  • 1.jpg
    1.jpg
    1,1 MB · Weergaven: 88
  • 2.jpg
    2.jpg
    989,4 KB · Weergaven: 84
  • 3.jpg
    3.jpg
    979,2 KB · Weergaven: 83
  • 4.jpg
    4.jpg
    540,3 KB · Weergaven: 82
  • 5.jpg
    5.jpg
    926,7 KB · Weergaven: 81
  • 6.jpg
    6.jpg
    1 MB · Weergaven: 83
Ziet er goed uit! :)>(Y)

Ik zou er nog even helemaal vanaf blijven als je voor lengte wilt gaan. Voor je het weet zit je met de snijacties van nu een beoogd model voor later in de weg.

Puur hoe ik er nu zelf in sta hoor. Een handigere periode dan een lange lockdown om vrijwel compleet oordeelloos te kunnen kweken, kan ik me niet voorstellen. Ik ga zelf dus ook nog even stug door!
 

Rothbeard62

Volle Baard
Welkom! Je hebt al een mooie baard laten groeien. Wil je wat meer, dan moet je de baard vooral met rust laten en er niet aan gaan (of laten) rommelen. Dat de wangen wat later komen geldt voor bijna alle baardmannen, dus géén zorgen hierover! Veel plezier op het forum, er is hier genoeg boeiends te lezen! :)>(Y)(Y)
 

Texman

Koning Baard
Ha @ubje ,
Welkom op ons forum :)
Voor 2,5 maand groeien heb je al een hele mooie baard (Y)(Y)(Y). Ik zou zeker gaan voor een wat langere en volle baard.
De wangen gaan nog wel bijkomen dat duurt altijd langer.
Mocht je het wat slordig vinden worden dan kan je de lijnen van je hals en je wangen een klein beetje bijwerken en waar je geen baardgroei wil schoon houden.
Hou ons maar op de hoogte van je voortgang.
Succes Texman :)>
 

Skaggy

Volle Baard
Welkom op dit forum Rene. Da’s al een mooi resultaat voor 2,5 maand. Prima materiaal voor een flinke snor en baard. Inderdaad een goed plan om de boel voorlopig te laten groeien. Veel plezier en succes met jouw baardreis. (Y):)>
 
Banner image
Top