Mijn baardreis

MarcHgman

Stoppelbaard
Hallo,

na het zomerverlof mijn baard laten staan. Eerst schuchter de stoppelbaard en nadien laten doorgroeien.
Ondertussen geïnvesteerd in een trimmer en ik laat hem niet verder komen dan 7-10 mm.

Ik heb behalve de kaaklijn niets bijgeschoren dus ook de nek niet. Wel ook rond de mond bijgewerkt.

Nu weet ik niet echt wat ik verder wil. De lengte is voor mij goed maar het ziet er zo onverzorgd uit.
Mijn beginnende grijze haren leiden precies ook een eigen leven.
Op mijn wangen is de haargroei dunner dus dat mag ook niet korter.

(En wie goed kijkt, ziet dat ik vorige week een stukje getrimd heb zonder tussenstuk. Beginnersfout: voorzie steeds voldoende tijd)

Maar ik hoor graag wat jullie ervan vinden en jullie tips.
 

Bijlagen

  • 20211224_165408.jpg
    20211224_165408.jpg
    653,5 KB · Weergaven: 56
  • 20211224_165534.jpg
    20211224_165534.jpg
    627,8 KB · Weergaven: 52
  • 20211224_165537.jpg
    20211224_165537.jpg
    591,7 KB · Weergaven: 55

Texman

Koning Baard
Ha @MarcHgman ,
Welkom op ons leuke forum. :)
Je hebt een goede baardgroei maar als je hem wat onverzorgd begint te vinden dat moet je de contouren van je baard mooi strak maken en je hals en wangen schoon houden. Je baard komt dan beter tot zijn recht.
Veel plezier hier,
Texman :)>
 

MarcHgman

Stoppelbaard
En ondertussen zijn we al wat verder.
Mijn kapper heeft hem eens onder handen genomen, waarschijnlijk zo goed als een vloek op dit forum. ;)
Mijn hals voelt nu wel heel bloot aan. Is dit nu te hoog opgeschoren? Het oogt wel iets netter.

20220115_102236.jpg 20220115_102242.jpg 20220115_102248.jpg
 

Texman

Koning Baard
En ondertussen zijn we al wat verder.
Mijn kapper heeft hem eens onder handen genomen, waarschijnlijk zo goed als een vloek op dit forum. ;)
Mijn hals voelt nu wel heel bloot aan. Is dit nu te hoog opgeschoren? Het oogt wel iets netter.

Bekijk bijlage 20783 Bekijk bijlage 20784 Bekijk bijlage 20785
Het is heel netjes gedaan maar het zou inderdaad mooier zijn geweest als de halslijn wat lager was geweest.
Wat je nu het beste kan doen is je baard langer laten worden met nadruk op het front van je baard want nu lijkt je baard overal even lang.
Je hals lijn pas je dan aan aan de lengte van je baard.
Als je volgende keer bij de barbier komt moet je zeggen dat je hals lijn zo laag mogelijk wil.
Het is bij sommige barbiers een probleem om dit goed te doet dus wees alert :eek:
 

Macx

Baardaap
Hoi MarcHgman, ziet er al best veel belovend uit hoor, ik raad je aan om een nieuw topic te open met de door jouw gekozen titel "mijn baardreis"in het forum "Baard laten groeien" daar wordt het meeste naar gekeken en krijg je ook meer reacties van de baardmannen die al veel ervaringen hebben opgedaan en veel verstand heb van baardgroei en dergelijke , althans dat denk ik. Je gaat links bovenin klikken op Forums en dan klikken op "Baard laten groeien" Klik op Plaats Nieuw Topic en daar zet je je titel in "mijn baardreis" en dan zul je zien krijg je veel meer bezoekers die jouw pagina zien. en daar kun je gewoon alles wat jou aangaat posten. Nu zit je in de afdeling "Even Voorstellen" dit is eigenlijk volgens mij meer bedoelt om je even kort voor te stellen en daarna ga je je instappen en gaat de reis beginnen in het forum, "baard laten groeien"Je zult daar al veel kennis opdoen en al je problemen met wat dan ook kom je meestal daar al tegen van de mensen die net zoals jij ook zijn begonnen aan hun baardreis. Ik wens je veel succes en plezier hier op het leuke Baardforum.
 
Laatst bewerkt:

Mapa

Baard
Heyhey,
Welkom op het forum!
Leuk om te zien dat je al begonnen bent aan je beardquest!
Ik persoonlijk denk dat een langere baard (+-10cm in lengte) je echt goed zou staan.
 
Banner image
Top