Met je baard naar zee...

Bee1984

Baard
Wellicht hebben jullie het wel gehoord. De zomer komt er weer aan!
En dat is goed nieuws! Tenminste... als je van zomer houdt.

Zo wordt het eind deze week ook al prachtig weer (als je de weersverwachtingen moet geloven althans...) en daarom hebben een goede vriend en ik besloten het strand op te gaan zoeken! En bij zo'n bezoekje aan het strand hoort natuurlijk ook een duik in de zee.

Voor mijn baard wordt dit het eerste bezoekje aan de zee. Hij vindt het erg spannend! Want, hoe zit dat nou met dat zoute water? En al dat zand? Zou z'n baas 'm nou wel goed verzorgen? :eek:

Nu vraag ik mij af, hoe doen jullie dat eigenlijk? Nemen jullie een pipetfles, balm en kam mee? Of laten jullie de baard gewoon een dagje voor wat 'ie is en verwen je 'm 's avonds onder de douche gewoon even goed met een flinke pomp baardzeep? Heeft dat zeewater eigenlijk überhaupt wel effect op je baard?

Misschien zit ik me dit helemaal voor niks af te vragen hoor. Maar hé, we willen na al dat zwemmen, zandhappen en bakken er wel weer badass bij zitten op het terras achter een groot glas bier :)>:cool:

Ik ben heel benieuwd hoe jullie dit doen!
 

RonnieDoorzon

Volle Baard
Hahahaha, @Bee1984
Met mooi weer naar het strand, op een Badlaken/Kleedje liggen zonnen kan heerlijk zijn.
Zeewater zal weinig tot geen effect op (baard)haren hebben, in tegenstelling tot zwembad(cloor)water.
Bedenkt je wel dat het zeewater nog erg koud is, om een duik te nemen (13 tot 15 ºC)

Zelf duik ik nooit in de zee.
Ondanks dat ik er niet ver vanaf woon. Hemelsbreed 20 km.
Ik vind het zeewater ALTIJD te koud.
Kramp en een tweede naveltje ;) zijn het gevolg.

Tegen de tijd dat de zee een beetje is opgewarmd, is het half september.

Maar veel plezier Bee.

:)>
 

Hans

Zware baard
Oerbaard
Als ik ergens een hekel aan heb dan is het aan zand, tja ... laat je daar nou
heel wat van hebben op het strand :eek:
Nog niet te spreken van drukte en krijsende kinderen, harde muziek, opwaaiend
zand op je brood en strandballen op je kanis :oops: :rolleyes:
Geen positieve ervaring dus aan het strand op een hete dag maar wel als het stormt,
dan ben ik als één van de eerste te vinden op het strand om naar de zee te kijken en
even flink uit te waaien, héérlijk gewoon (Y). Geniet er van @Bee1984, doe waar je
van geniet en laat je beslist niet tegen houden, wie weet krijg je van dat zoute water
wel een baard als een zeeman, succes met al deze fun in het vooruitzicht, enjoy :cool:

Groeten Hans
 

Arjay

Baardaap
Oerbaard
Gewoon je kop boven water houden zou ik zeggen , maar ja dan kun jij niet zo ver het water in haha! ;)

Nee joh, lekker doen waar je zin in hebt idd. Maar een balsempje en een kammetje kun je altijd ergens in je tas stoppen voor het geval dat.. Have fun Bee!

:)>(Y)
 

Bee1984

Baard
Haha daar zit wat in @Hans
Zo'n zeemansbaard, dat lijkt me wel wat! :)>

Wat betreft drukte op een hete vakantiedag ben ik het met je eens hoor.
Daarom gaan we ook nu vast en niet in het hoogseizoen. Dan kan je helemaal je kont niet meer keren
Tegen die tijd zit ik liever hier op de Nieuwkoopse Plassen...

Overigens verwacht ik niet dat we heel erg lang in de zee zitten hoor haha! Zal vast flink koud zijn! :p

Thanx all! :)>:cool:
 

Bee1984

Baard
Hè shit! Die had ik vandaag net niet bij me! Het ziet er overigens wel echt stoer uit zeg zo'n Beard Cap.
Gaat een hype worden zeg ik je! Helemaal in combinatie met de Mankini! :D:)>
 

Johan

Baard
Als trainer wedstrijdzwemmen moet ik jullie teleurstellen. De badmuts heeft geen functie voor wat betreft de prestaties en zal ook zeer zeker de baard niet droog houden. Sorry jongens ...
 

Baardhooft

Stoppelbaard
Mijn ervaring met zout water en mijn baard is dat mijn baard er door uitgedroogd raakt en gaat plakken/klitten. Afwassen met schoon vers water en daarna inolien zodat het weer zacht en bewerkbaar is.
 

Mx7733

Stoppelbaard
Zelf heb ik geen last ondervonden van het zoute water of zand.. En als echte waterrat lig ik er altijd gelijk in als ik aan kom. Warm of koud, maakt niet uit. Wel kam ik hem veel, maar das een ander topic. En 's avonds geef ik hem even wat extra aandacht...
 

Bee1984

Baard
Ik moet bekennen, de zee ben ik nog niet in geweest. Wel in mijn privé zwembad hier in de achtertuin! :)>
Daaraan zit een heel zout-electrolyse-systeem-geval (mijn broer kan het veel beter uitleggen) dat zorgt voor een goed chloorgehalte. Maar iedere keer als ik daarin heb gelegen kan ik wel merken dat mijn baard toch veel droger en ruwer is geworden. Daarna moet er wel weer even een olie'tje in hoor!
 

wietepiet

Stoppelbaard
Ik kan niet uit ervaring spreken maar kwam een video tegen waarin ook de vraag van zout water in combinatie met een baard werd toegelicht. Als je uit de zee komt en het laat opdrogen (door bijvoorbeeld te gaan zonnen na een duik) kan het de haren ietwat broos. Heb net de video voor je er bij gezocht:
Ik weet niet of ik filmpjes zo mag plaatsen maar dit is tenminste de video.

TL;DR; na zee of zwembad water even uitspoelen met ''normaal'' water
 

Bee1984

Baard
Kijk dat zijn tips waar je wat aan hebt! Nu is mijn baard bij lange na nog niet zo awesome als die van de Beardbaron maar meestal kwak ik er wat Tonic van mijnbaard.nl in. Dat is lekker goedkoop voor een flink grote fles. Ideaal als je meerdere keren per dag even het zwembad in gaat.
Maar eventjes uitspoelen met kraanwater is ook wel een goed idee. Dan heb je een nog schonere basis om even de tonic/olie erin te zetten!

Wat voor mij ook werkt is om dan 's avonds nog even mijn diy baard olie erin te werken. Dat is in principe een olie op basis van jojoba-olie, castor-olie en de geur die je zelf lekker vindt. (bij mij is dat een speciale anti muggen mix met oa. kattenkruid, citroen-eucalyptus en pepermunt.
Vooral de combinatie van Jojoba en Castor maakt het enorm zacht! :)>
 

Tycho

Stoppelbaard
Ben net terug van een weekje vakantie aan de zee. Ik moet zeggen dat mijn baard het prima heeft doorstaan, ondanks dat hij wat droog werd. Zoals hierboven raad ik aan de baard idd af te spoelen met normaal water zodra je uit de zee stapt en in de avond goed te verzorgen.
 
Blij dit draadje onder stof te kunnen halen als ik het goed lees moet ik mij weinig zorgen maken als ik binnenkort paar dagen naar zee ga ? Buiten goed wassen en verzorgen nadien..? extra olie enz?
 

Laurent1965

Zware baard
Ben nu de derde week aan de Costa Calida, Spanje.
Bijna dagelijks een uurtje de zee in, heerlijk, baard voelt lekker vol hierna.
Hierna vol in de zon, 30+
In de avond douchen, met van dat chloorhoudend water, ik heb hier een tweede woning, heb geen (dure) waterontchloorder geïnstalleerd.
Hierna uiteraard goeie baardolie, Honest Amish meestal, baard is in prima conditie!:)>
 
Banner image
Top