Mannen met een baard op de motorfiets

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
Onze 2 Bonnevilles T120 staan ook in de garage aan de druppellader hoor ;)
De Explorer wordt dagelijks gebruikt omdat ik qua traject woon-werk zowel kan/mag genieten van de Antwerpse als de Brusselse ring :confused:.
Ik hecht echter wel veel belang aan mijn eigen comfort terwijl ik door weer en wind rijd.
Vandaar dat ik al een jaar of 4 terug heb geïnvesteerd in verwarmde handschoenen.
Mijn handen hoeven niey toasty te zijn of iets dergelijks, maar pijn van de vrieskou (zoals ik me nog herinner van vroeger) komt de veiligheid helemaal niet ten goede.
 

Brumratt

Baard
Onze 2 Bonnevilles T120 staan ook in de garage aan de druppellader hoor ;)
De Explorer wordt dagelijks gebruikt omdat ik qua traject woon-werk zowel kan/mag genieten van de Antwerpse als de Brusselse ring :confused:.
Ik hecht echter wel veel belang aan mijn eigen comfort terwijl ik door weer en wind rijd.
Vandaar dat ik al een jaar of 4 terug heb geïnvesteerd in verwarmde handschoenen.
Mijn handen hoeven niey toasty te zijn of iets dergelijks, maar pijn van de vrieskou (zoals ik me nog herinner van vroeger) komt de veiligheid helemaal niet ten goede.

Die pijn van koude handen kennen alleen de motormuizen. En het komt zeker niet ten goede voor de besturing. Het ergste was toen ik mn fiets 3x mocht oprapen binnen 1km onderweg naat het werk. Alles vast gevroren niets meer aan te houden als je gaat ga je en lig je binnen 1 sec op de grond.
Ritje van 30km trouwens alles goed te rijden behalve die ene kilometer.
Ik moet er wel bijzeggen dat ik altijd oude fietsen gehad heb en met een nieuwe waarschijnlijk ook een pekelbak voor ernaast zou hebben gehad. Ik reed meestal op de 400 in winters weer minder vermogen is dan toch het beste.

En de ring van den antwaarp is zo voorbij. Tot je vast staat dan duurt het uren van borgerhout naar linkeroever. Ook ben ik wel eens omgekeerd toen ik vanaf melsele tot linkeroever al 2 uur bezig was......en dan de e34 die zat eerst vol met putten dat je gewoon je voorwiel even kwijt was. Maar een paar jaar terug waren het bulten geworden merkte ik. Verder rijd ik er graag naar Zeeuws Vlaanderen toe vanaf het oosten in Nederland. Maar tegenwoordig zit ik er nooit meer in de spits welk een berg scheelt. De brusselse ring ken ik niet, maar ik ken wel de file berichten. Wat met de keuze voor de motor erg veel tijd scheelt. En altijd een glimlach tijdens en na je rit!
 

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
Vorig jaar 1x op deze manier thuis gekomen.
60km enkel.
Snellweg niet volledig vrij (vooral de stukken "tussen" de vakken lagen vol sneeuw en ijs.
1 uur 20 onderweg i.p.v. de gebruikelijke 40 minuten.
Blij dat ik er geraakt was.
Rest van het land stond eigenlijk quasi stil :confused:

4L7hKwK.jpg
 

Carlstein11

Volle Baard
Dat is me 1 keer overkomen op een gsxr 1100 niks geen s morgen lag er geen sneeuw en s avonds was er geen doorkomen aan.
Geen handvat verwarming of traction control ed gelukkig was de reis maar 10km ik heb de duvels uit de hel gevloekt. Wat was ik blij toen ik thuis was.
Daarna alleen gereden met en lichte oude pekel fiets
 

Bolt

Zware baard
Dus geen Baard? Grapje hoor Bolt.
Ik heb totaal geen verstand van motoren dus vergeef me de domme vraag...maar zijn de motoren op het plaatje dezelfde? Het lijkt wel zo.
Baardloze motor met een berbaarde berijder haha
Ja is dezelfde motor. Had valschade dus heb ik besloten hem te veranderen. Mooi retro kleurtje erop overbodige dingen eraf enzovoort. Ach 1 van mijn véle projecten.. ik wacht nog steeds op de dag dat John Williams hier op de stoep staat ( help mijn man is klusser )

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI GRA-L09 met Tapatalk
 

Bolt

Zware baard
Dat is ook een mooie die 79er
Oerdegelijk waren en zijn deze machines.
Heb ook nog een 900 xj staan moet ook nog aan geknutseld worden. Leuke bezigheid!
Mooie machine hoor. Ik ooit een verre voorganger van deze motorfiets gehad de Yamaha 1979 XS 750.
887e5c4901f034b29d55908f4724d933.jpg

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI GRA-L09 met Tapatalk
 

Texman

Koning Baard
Prachtig Willem (Y) mooie motor , die zie je na genoeg niet meer!
Nog een 3 cilinder ook.
Ja het was een heel apart concept voor die tijd en een geweldige motorfiets om op te rijden.
3 cilinder van de engelse motorfietsen zoals Triumph en een cardan zoals bij BMW.
Ik ben wel eens aangehouden door een motoragent niet omdat ik in overtreding was.
Hij was gewoon geïnteresseerd in mijn motor want hij had deze nog niet gezien. Werd een heel gezellig gesprek motorrijders onder elkaar.
Eigenlijk had ik hem nooit weg moeten doen. Mijn voorliefde voor de Triumph die ik pas weggedaan heb heeft hier alles mee te maken.
Ook 3 cilinders en een cardan :):):)
 

Brumratt

Baard
Ja het was een heel apart concept voor die tijd en een geweldige motorfiets om op te rijden.
3 cilinder van de engelse motorfietsen zoals Triumph en een cardan zoals bij BMW.
Ik ben wel eens aangehouden door een motoragent niet omdat ik in overtreding was.
Hij was gewoon geïnteresseerd in mijn motor want hij had deze nog niet gezien. Werd een heel gezellig gesprek motorrijders onder elkaar.
Eigenlijk had ik hem nooit weg moeten doen. Mijn voorliefde voor de Triumph die ik pas weggedaan heb heeft hier alles mee te maken.
Ook 3 cilinders en een cardan :):):)

Ik ben nogsteeds een beetje verliefd op de daytona 675 vanaf dat die uitkwam. Alleen was die fiets toen nog erg prijzig en waarschijnlijk nogsteeds.
Ik heb hem nog nooit gereden . Wel is een 2 cilinder van suzuki dat was erg grappig. Suzuki gladius meen ik.
 

Brumratt

Baard
IMG-20180927-WA0003.jpg

IMG-20180927-WA0001.jpg

Dit is mijn wraak/ vergane glorie.
De zx6r uit '95 de eerste 600 cc fiets met 100+ pk

Zoals al eerder vermeld. Niet rijdbaar momenteel.

Edit : sorry voor de dubbele post.
 
Laatst bewerkt:

Brumratt

Baard
https://motorencyclopedie.nl/motorencyclopedie/honda-cbr600f93-95/cbr600f93-95.htm

Honda cbr 600 heb ik gehad in 1995 :D , en had ook 100pk het model daarvoor ook (Y)
Geweldige fiets :p

Ff geen zin om te zoeken. Maar kawa promote de fiets zo. En volgens mij had de thundercat uit '95 een pk of 98 en de kwaak 105. Enfin het scheelt bijna niets.

Mijn maatje waar ik veel mee ging rijden had een donderpoes en die kon gewoon mee weinig verschil te merken het verschil lag waarschijnlijk meer aan het mannetje erop.
 

Nib85

Volle Baard
lag waarschijnlijk meer aan het mannetje erop.

Dat sowieso...
Reed eerder met wat meer vrienden dan nu, ik destijds op een gs500 rest op dikke fietsen z1000, r1, etc.

Ik knalde ze er gewoon keihard uit hoor (op de kleine wegen met wat bochten dan).
Gasten allemaal net rijbewijs en gelijk hele dikke motor gekocht, ik had rijbewijs al wat langer en geen geld voor zo’n dikke motor (was vroeg uit huis en volgde nog studie).

Leuk man zo’n zwaar “statussymbool” als je er nog net niets mee kan behalve hard rechtdoor :D
 
Banner image
Top