Mannen met een baard op de motorfiets

Wierie

Stoppelbaard
Gaat hier in het noorden net iets anders.
Wordt voor een onderhoudsbeurt wel gehaald en weer thuis gebracht, maar in een gewone aanhanger.:( toch jammer006.JPG
 

Texman

Koning Baard
Op zich vind ik het al een hele mooie service dat ze je motor halen en brengen. Dat doet niet iedere dealer voor onderhoud.
 

Nib85

Volle Baard
Rijden jullie ook door in de herfst/winter?

Ik heb afgelopen week nog even lekker door de modder heen gereden.
In de buurt nog relatief veel zand-/bospaden waar je legaal over mag en je geen mensen tot last bent. Nog een voordeel van in Drenthe wonen.
Dacht dat ik fatsoenlijke banden er onder had, maar liepen alsnog vrij snel vol met de nodige slippartijen tot gevolg. :D
Maar even op zoek naar extra velgen met echte noppenbanden ipv de “dual-banden” die er nu onder zitten. (Y)
 

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
Ik rijd heel het jaar door woon-werk (totaal 120km par dag).
Zeker in de wintermaanden is dat niet altijd even prettig maar liever zo dan in de file staan ;)
Andere banden leg ik niet. Op de Explorer liggen trail banden en de Bonneville komt niet buiten met dit weer :)>
 

Zyfazix

Baard
Tenzij ik lekker warm kan zitten zou ik echt niet doorrijden. Jaren terug tijdens lessen zat de instructeur met lekker verwarmd stuur en windscherm en ik zat vol in de regen. Nooit meer :confused:
 

Carlstein11

Volle Baard
Motorrijden de je door weer en wind heb altijd een pekelbak gehad voor in de winter een mz 301 tour 2takt.
Plastic tank ,gesloten ketting kast extra bougie op zak en rijden met die handel.
En toen ik jonger was en de winters nog winter waren reed ik mijn nieuwe motor in terwijl ik in de vorstverlet zat.
Vreselijk koud maar een lol dat ik had
 

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
Tenzij ik lekker warm kan zitten zou ik echt niet doorrijden. Jaren terug tijdens lessen zat de instructeur met lekker verwarmd stuur en windscherm en ik zat vol in de regen. Nooit meer :confused:
Verwarmde handvaten = check.
Windscherm = check
Verwarmd zadel = check
Verwarmde handschoenen = check
Elke dag 2 keer een uur door weer en wind is dus geen probleem. Comfort is dus helemaal in orde.
De gladheid is dan weer, op dagen als vandaag, iets anders om rekening mee te houden :eek:.

Ik heb wel een motor. Maar ik rijd er niet meer op telt dat ook?
Ja hoor, geen idee waarom je er ook nog mee zou moeten rijden :cool:
 

Brumratt

Baard
Ik heb wel heel wat gereden... weer en wind. Op een zxr 400 en zx6r niet echt wat men zou verwachten van iemand die elke dag woon werk rijd. Heb vaak verwonderde blikken mogen aanschouwen als ik mensen vertelde dat ik wel op de motor was en het elke dag mooi motor weer is.

Verwarmde handschoenen heb ik nog nooit gehad maar dat moet lekker zijn. Van mijn kale racer naar 1 maand januari op een rt1100r met verwarmde handvaten was echt wel even wat lekkerder. Ik kan me de koude handjes en voetjes nog goed herinneren 5 jaar lang.

Na 5 jaar alleen motor heeft toen mijn vrouw besloten dat ik ook voor mn auto rijbewijs moest gaan zodat ik ook in de auto kon rijden. Nu jaar of 5 verder inplaats van 2 motoren heb ik een volvo met kinderzitje (deze is wel lekker warm met deze dagen)en de zx6r die al even stil staat.....en geen idee wat ik er mee wil doen :p
De vrouw zou graag zien de racer weg en wat anders in de plaats.... Maar ik weet niet precies wat ik zou willen dan.. 2 cilinder vond ik enorm leuk rijden. Maar zn buikschuiver rijd ook gewoon prima(wel wat gevoelig voor bekeuringen kan ik als ervarings deskundige vertellen)
Enfin komt tijd komt raad.....

Ik heb een paar mooie motoren gezien hier van jullie. Houd de glimmende kant boven jongens! En de mannen die nu nog rijden (Y)(Y)(Y)
 

Texman

Koning Baard
Rijden jullie ook door in de herfst/winter?

Ik heb afgelopen week nog even lekker door de modder heen gereden.
In de buurt nog relatief veel zand-/bospaden waar je legaal over mag en je geen mensen tot last bent. Nog een voordeel van in Drenthe wonen.
Dacht dat ik fatsoenlijke banden er onder had, maar liepen alsnog vrij snel vol met de nodige slippartijen tot gevolg. :D
Maar even op zoek naar extra velgen met echte noppenbanden ipv de “dual-banden” die er nu onder zitten. (Y)
Een half jaar geleden heb ik mijn motorfiets verkocht:(:(. Toen ik jong was reed ik in de winter gewoon door behalve als het glad was.
Ik gebruikte mijn motorfiets toen ook voor woon-werkverkeer en in het weekend maakte ik ook wel niet al te lange tochten. Altijd eerst goed eten en dan op de motor.
De laatste jaren was ik de eigenaar van een zeer luxueuze fiets met handvat-en zadelverwarming, verhoogd windscherm en handkappen. Op deze motorfiets heb ik in de winter niet gereden (je wordt ouder papa:)) en het scheelde ook in de premie voor de verzekering.
Nu rijd ik geen motor meer en de kans dat ik dat weer ga doen is klein. Al mijn motorspullen heb ik nog wel maar daar kan ik nog even geen afstand van doen.
 
Banner image
Top