Laten staan of d’r af..?

Texman

Koning Baard
Hee Texman,
Ik heb deze olie aangeschaft bij de DA in de buurt omdat dit de dichtstbijzijnde winkel was. Niet wetende dat we zo veel verschil in olie en zeep was totdat ik op dit forum ging zoeken. Als ik in de ingrediëntenlijst kijk is bijna het eerste wat ik zie ‘parfum’. Dus dit lijkt me niet de meest geschikte.
Gebruik hem nu dus 2 dagen en tot nu toe nog nergens last van. Hoop natuurlijk ook niet dat het komt, maar bij een volgende olie is dit zeker iets om naar te kijken.
Onderstaand foto’s van het doosje.

417d8d8d6bc608110402ab1e6ec2737f.jpg
400d6b8e71ba63dfb466cc57ad5b49b3.jpg
9eb4d77d3be18639a4223ed94ca37415.jpg


De olie heeft verder niet een hele sterke geur wat ik wel fijn vind.
Hoor graag wat jij er van denkt.

Er zitten in deze olie nogal wat chemische ingrediënten maar als het voor jouw goed werkt zonder verdere problemen kan het je gewoon opgebruiken.
We zien helaas dat allerlei voordeel drogisten zich op deze markt storten om een graantje mee te pikken. Het is jammer dat zij niet gaan voor een goede kwaliteit.
Bij je volgende aanschaf moet er wel letten dat de ingrediënten puur natuur zijn. Dat is het beste voor je huid en geeft de beste resultaten voor je baard.
Baardolie moet je ook nadrukkelijk in je huid onder je baard masseren dit stimuleert de bloedsomloop en daarmee de aanvoer van allerlei stoffen die je baard laten groeien. Vandaar ook dat de kwaliteit erg belangrijk is.
Zelf ben ik net zoal jij niet zo'n liefhebber van sterke geuren of geuren die de hele dag aanwezig blijven.
Er zijn ook producten die geen specifieke geur hebben behalve de geur van oliën en waxen waarmee het product gemaakt zijn.
In veel natuurlijke producten wordt voor de geur gebruik gemaakt van zgn. essentiële oliën. Deze oliën zijn zo sterk dat je ze nooit onverdund op je huid moet gebruiken. In baardolie zitten ze om geur aan het product te geven. Helaas kunnen essentiële oliën bij sommige mensen ook problemen op leveren.
Zelf gebruik ik de producten van Honest Amish omdat deze heel goed zijn en bijna geen geur hebben.
Succes en hou ons maar op de hoogte.
 

DNA76

Baard
Late welkom van mijn part! Het meeste is reeds gezegd denk ik. Die zogezegde “kale” plekken zou ik me niet druk in maken! Jouw baard is een prima baard ... 3 maanden regel bij start en je zal zien dat het een dik exemplaar wordt. Komen er dagen dat je niks kan aanvangen met die baard? Tuurlijk! Vandaar dit forum! Een dagje surfen en daags nadien ligt de jouwe weer strak. Geduld en doorzetten, meer heb je niet nodig. Succes.
 

RickR

Baard
Ik ken deze in ieder geval ook niet.
Verder zou ik niet teveel waarde hechten aan de richtlijnen die ze aangeven qua baardverzorging, kijk inderdaad eens rond op dit forum, legio tips, trouwens baard reinigen met een baardreinigingsdoekje...., WTF ??
Ik was hem twee maal per week grondig met een baardshampoo en spoel dagelijks met lauw water.

Komt helemaal goed. En inderdaad, een baardreinigingsdoekje... duh!
 

RickR

Baard
Er zitten in deze olie nogal wat chemische ingrediënten maar als het voor jouw goed werkt zonder verdere problemen kan het je gewoon opgebruiken.
We zien helaas dat allerlei voordeel drogisten zich op deze markt storten om een graantje mee te pikken. Het is jammer dat zij niet gaan voor een goede kwaliteit.
Bij je volgende aanschaf moet er wel letten dat de ingrediënten puur natuur zijn. Dat is het beste voor je huid en geeft de beste resultaten voor je baard.
Baardolie moet je ook nadrukkelijk in je huid onder je baard masseren dit stimuleert de bloedsomloop en daarmee de aanvoer van allerlei stoffen die je baard laten groeien. Vandaar ook dat de kwaliteit erg belangrijk is.
Zelf ben ik net zoal jij niet zo'n liefhebber van sterke geuren of geuren die de hele dag aanwezig blijven.
Er zijn ook producten die geen specifieke geur hebben behalve de geur van oliën en waxen waarmee het product gemaakt zijn.
In veel natuurlijke producten wordt voor de geur gebruik gemaakt van zgn. essentiële oliën. Deze oliën zijn zo sterk dat je ze nooit onverdund op je huid moet gebruiken. In baardolie zitten ze om geur aan het product te geven. Helaas kunnen essentiële oliën bij sommige mensen ook problemen op leveren.
Zelf gebruik ik de producten van Honest Amish omdat deze heel goed zijn en bijna geen geur hebben.
Succes en hou ons maar op de hoogte.

Ja, als ik alles maar net ff wat eerder had gelezen. Ach ja, zolang deze olie geen problemen levert maken we hem inderdaad op.
Voor de volgende week ik in ieder geval waar ik op moet letten!
Bedankt voor de tip. Ik ga de spullen van Honest Amish eens even checken. Sterk geurende baardolie is inderdaad niet zo mijn ding. Daar gebruiken we wel een parfumpje voor
Ik hou jullie op de hoogte!
 

RickR

Baard
Late welkom van mijn part! Het meeste is reeds gezegd denk ik. Die zogezegde “kale” plekken zou ik me niet druk in maken! Jouw baard is een prima baard ... 3 maanden regel bij start en je zal zien dat het een dik exemplaar wordt. Komen er dagen dat je niks kan aanvangen met die baard? Tuurlijk! Vandaar dit forum! Een dagje surfen en daags nadien ligt de jouwe weer strak. Geduld en doorzetten, meer heb je niet nodig. Succes.

Bedankt!
Super, goed om te horen!
Moet zeggen dat dit forum inderdaad helpt de motivatie te behouden.
 

RickR

Baard
Ook de producten van SuperFurry is een goede optie om eens te bekijken . Na wat verschillende producten is hiermmijn keuze op gevallen. Geen geïrriteerde huid meer.
Maar zo zie je , producten en voorkeuren genoeg en zal je dit zelf moeten onder vinden en een keuze in maken .

Oké, kende het niet maar ga zeker even kijken.
Ja, idd. Zeker genoeg keuze.
Zal toch het een en ander moeten proberen om te kijken wat ik zelf het prettigst vind.
Thanks voor de tip.
 

RickR

Baard
Mannen,

Hier even een kleine update na +/- 1,5 week.
Als ik naar de foto’s kijk heb ik niet het idee dat het erg opschiet. Echter voor m’n gevoel en gezien de reacties om me heen groeit er wel degelijk iets.
Goh, dat hele groeien van een baard valt niet mee zeg. Zeker niet als je het geduld hebt van een iets te enthousiaste Jack Russle..

72e2a6f8a7d1e663f0cf66a96bac2512.jpg
7f66291b7bcd3b008c774ec8bced949e.jpg
196aafb8345dabb8c8038a7ff6e73d08.jpg


De ‘zwakke’ plekken op m’n wang stoor ik me nog wel erg aan, maar ga er van uit dat die in de loop van de tijd wel bedekt gaan worden.

Over de chemische baardolie van de DA, hiermee heb ik gelukkig nog geen negatieve ervaringen mee gehad. We maken hem op en gaan dan eens even aan het shoppen bij Mijn Baard voor een natuurlijk product.

Groeten Rick
 

Laurent1965

Zware baard
Hallo Rick,

Gaat prima volgens mij, mooie egale groei, gaat echt goed komen, geef het tijd!!
Iedere dag komt er iets bij!
Een baard is een project, ik ben (weer) begonnen een dikke 5 jaar geleden en nog niet "af", is het ooit "af"?

Groet, Laurent.
 

RickR

Baard
Hallo Rick,

Gaat prima volgens mij, mooie egale groei, gaat echt goed komen, geef het tijd!!
Iedere dag komt er iets bij!
Een baard is een project, ik ben (weer) begonnen een dikke 5 jaar geleden en nog niet "af", is het ooit "af"?

Groet, Laurent.

Hee Laurent,

Dank je. Doe ik zeker!
Heb jij een einddoel dan? Moet zeggen dat jouw baard er piekfijn uit ziet zeg! Heel tof
 

Joep

Zware baard
@RickR Je baard ziet er juist erg mooi uit. Heel netjes van nature, of heb je het getrimd?
En ja, het duurt lang en dat ongeduld ken ik ook.
Toch ben ik nu met de 4de maand bezig en begint het al een hele baard te worden, het komt vanzelf.....geduld :)>(Y)
 

RickR

Baard
@RickR Je baard ziet er juist erg mooi uit. Heel netjes van nature, of heb je het getrimd?
En ja, het duurt lang en dat ongeduld ken ik ook.
Toch ben ik nu met de 4de maand bezig en begint het al een hele baard te worden, het komt vanzelf.....geduld :)>(Y)

@Joep dank je wel! Nee ben er niet met de trimmer in de buurt geweest. Op de neklijn na dan.
Ja, ik zag laatst een foto van je voorbij komen. Dat wordt een gave baard man. Goede lengte al. En als ik jouw verhaal zo lees bevalt de baard je uitstekend. Staat je ook goed
 

Joep

Zware baard
@Joep dank je wel! Nee ben er niet met de trimmer in de buurt geweest. Op de neklijn na dan.
Ja, ik zag laatst een foto van je voorbij komen. Dat wordt een gave baard man. Goede lengte al. En als ik jouw verhaal zo lees bevalt de baard je uitstekend. Staat je ook goed
Heel erg bedankt, maar de baard staat jouw ook erg goed (Y) Zal ik je een geheim verklappen? Volgens mij staat elke man en baard goed :D :)>:)>:)>
 
Banner image
Top