Laten groeien de baard

W

Wanderoe

Guest
Naar aanleiding van mijn topic (waar ik de naam niet meer van ga noemen) waar ik liever niet aan word herinnerd:

Ik lees hier veel dat de eerste drie maanden niets aan de baard gedaan moet worden.
Enkel laten groeien.

Gisteren heb ik, na een week of drie groei, de tondeuse erover heen gehaald. en de lange sprieten ingekort tot een milimeter of 3.
Toen nogmaals met de tondeuse tot +/-1.5mm

Is het ook mogelijk om de baard in meerdere etappes te laten groeien?
Om als er plekjes zijn die niet naar wens zijn bij te laten trekken als de haren korter zijn?
Omdat dan plekjes minder opvallen en de baard wel door kan groeien omdat het tondeusewerk was en geen mes...

De volgende beurt met tondeuse op bijvoorbeeld 3.5 naar 5 naar 7.5?

Zomaar wat gedachten...
 
W

Wanderoe

Guest
Dus na een bepaalde groeitijd weer een stukje eraf en dit meerdere keren herhalen... totdat de baard naar wens is...

Tja hoe verwoord ik deze hersenspinsels het beste...

Zeg, in 6 tot 8 weken naar 7 a 7.5 milimeter dan in 3 tot 4 maanden naar +/- 4?
 
M

McSol

Guest
Dus na een bepaalde groeitijd weer een stukje eraf en dit meerdere keren herhalen... totdat de baard naar wens is...

Tja hoe verwoord ik deze hersenspinsels het beste...

Zeg, in 6 tot 8 weken naar 7 a 7.5 milimeter dan in 3 tot 4 maanden naar +/- 4?
Natuurlijk kun je dat doen maar zit je langer en met meerdere jeuk fases. Gezien je paniekaanval of wat zullen we het noemen, zou ik als ik jou was, die scheertroep goed opbergen, (net als ik gedaan heb...:rolleyes:) en gewoon alle zeer goed bedoelde adviezen opvolgen. Elke dag die baardolie gebruiken, de baard strelen en aaien maar niet te hard!, zeker niet elk uur in de spiegel kijken of dat haar al wat langer is gegroeid...

Je snapt het nu wel denk ik, afblijven en laten groeien, geduld en niet druk over maken!
Voordeel je hebt nu wel een datum wanneer je begonnen bent met een drie dagen baardje.

Wil ik ook wedden dat die onder jouw kin voller groeit dan de mijne!
(Y)?
 

RBBP

Baard
Het is denk ik ook helemaal afhankelijk waar die kale stukken door ontstaan.
Is dat door geen haar groei is dit op langer termijn ook niet op te vangen. Dan zullen die plekken eerder baat hebben bij de langere haren die de kale stukjes bedekken.

Is het door langzame baardgroei op die plekken, dan zou je theorie kloppen.

Toch (sinds ik zelf met gezichtsbeharing bezig ben en er daardoor bij andere ook op let in doorgaans leven) zie ik zoveel verschillende dekkingen en baarden dat ik mij alles behalve druk zou moeten maken om de 2 missende haren waarvan ik denk dat dat een probleem vormt in mijn geheel.

Maar van al die baarden die ik voorbij zie lopen draagt iedereen hem (ogenschijnlijk) met trots wat mijns inziens de persoon met gezichtsbeharing compleet maakt.

Het is een cliché, maar elk cliché bezit zijn waarheid.
 
W

Wanderoe

Guest
Is het door langzame baardgroei op die plekken, dan zou je theorie kloppen.

Daar probeer ik achter te komen... is het langzame groei of... Als het of is dan is heel jammer voor mij maar dan blijft mijn baard die ik voor ogen heb een stoppelbaardje van een paar mm lang
Maar zoek maar eens naar mijn topic... en bekijk de foto's maar (Topic staat nog online:()

Je snapt het nu wel denk ik, afblijven en laten groeien, geduld en niet druk over maken!
Voordeel je hebt nu wel een datum wanneer je begonnen bent met een drie dagen baardje.

(Y)?

Hahaha dat is waar... zeg vandaag 25 februari 2022 maar niet druk over maken... dat is wel een dingetje... :D
 

RBBP

Baard
Maar ik heb er echt 0 verstand van.
Ik tik enkel wat logisch denken ingeeft.

Voor wat het advies op jouw baard specifiek betreft laat ik liever het woord aan de kenners hier.
Word ik er staks nog op afgerekend ook als ik het fout heb
 
W

Wanderoe

Guest
Ik heb er ook niet veel verstand van en soms typ ik mijn hersenspinsels van me af.

Iedereen maakt fouten... ik ook, zie mijn vorige topic... maar voor een afrekening hoef je niet bang te zijn...:confused: (En dat vorige topic ben ik niet trots op...)
Mijn baardharen zijn nog te kort om een badhairday te hebben... Maar dat merk je wel als het zover is... dan ben ik onzeker
Mijn baardharen zijn nog te kort om onzekerheid bij mij te veroorzaken.

Daarom was het ook mijn vraag of een stappenplan een goede oplossing is om plekjes die bij de mislukte poging te zien waren kans te geven om bij te trekken.

Of is het een idee dat nergens op slaat.

Dat probeer ik nu uit te vinden.
En hopelijk ooit een keer: :)> ipv mijn stoppels.
 

Texman

Koning Baard
Een stappen plan is op zich geen slecht idee maar als je een wat langere baard wil raad ik je aan om bij iedere stap niet in te korten maar alleen de oneffenheden en springend haren aan te pakken.
Een baardtrimmer is een mooi stukje gereedschap maar als je deze gebruikt met de opzetkam trim je alles terug op 1 lengte en dat vind ik niet mooi.
Ik heb graag de zijkanten wat korter dan het front van mijn baard. Dat kan met de baardtrimmer ook je moet dan werken met verschillende lengtes. De overgang van de zijkant naar het front kan je vervolgens voorzichtig bijwerken zonder opzetkam.
 
W

Wanderoe

Guest
Dat is een goed idee @Texman Ik laat de baard nu langzaam aan doorgroeien.
De zijkanten eerst korter houden en de kin langzaam aan wat langer laten groeien...

@zenn Ook een goede tip :) maar soms wat lastig als ik weer eens in de spiegel kijk.
 
Banner image
Top