Langzame ontwikkeling baard

KV87

Stoppelbaard
Goede avond, mijn naam is Kevin en ben 30 jaar. Ik zou graag een baard laten groeien, ik heb eind vorig jaar een poging gedaan, maar uiteindelijk vorige maand toch maar besloten om het weer kort te trimmen op standje 2. Ik was toch niet tevreden met het resultaat.

Sinds mijn 17e begon ik baardgroei te krijgen, vrij normaal denk ik.
Het punt is alleen dat het zich héél langzaam verder ontwikkeld heeft, ik ken klasgenoten die veel later baardgroei kregen en binnen de kortste keren een volle dikke baard hadden.
Sinds 2011 had ik pas volledige haargroei op mijn kin en een snor, maar nog niks op mijn wangen .. dat kwam pas in 2014 langzaam op gang. Sinds halverwege vorig jaar begon het echt goed door te komen op mijn wangen, maar dan vooral de linkse kant waar ik bijna tevreden over was, ontwikkeling rechts is later begonnen. Vreemd genoeg sinds begin dit jaar groeit mijn baard ineens minder snel en lijkt het weer iets minder vol op mijn wangen. Of groeit het in de zomermaanden sneller en dikker?

Vraag: Als ik in de spiegel kijk zie ik zowel links als rechts op mijn wangen een heleboel kleine lichte dunne haartjes zitten tussen de gewone zwarte haren door. Kunnen die ook nog dikker worden of heb ik nu ik zo'n 30 jaar ben de grens bereikt dat mijn baard zich nog verder kan ontwikkelen?
 

Nib85

Volle Baard
Dat de dunne haartjes er zitten lijkt me een goed teken.
De kans is groot dat je baard een stuk dichter groeien gaat.

Maak eens een "voor" foto en over een poos (maand of 3 zie ik hier vaak voorbij komen) een "na" foto, waarschijnlijk zie je dan een wereld van verschil.

Voor de morele steun zou je hier een baardlogboek met foto's kunnen bijhouden.
Je gaat waarschijnlijk goede tips krijgen. (Y)

Succes.
 

Weeble

Volle Baard
Als je je 30ste levensjaar in gaat, lijkt me dat een mooie reden om een baard te kweken.
Wat mijn voorgangers hierboven al hebben gezegd; post een paar foto's van hoe je baar er nu bij staat en houdt een baardlogboek bij.
Dan merk je dat je baard ook je hobby wordt ;):)>
 

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
Welkom ;)

Jammer vanje vorige poging.

In principe groeit het potentieel met de jaren dus zeker opnieuw proberen en volhouden deze keer (Y)
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
En een foto zou helpen bij de beoordeling door de forumleden. ;)
Jouw specifieke vraag is reeds vele malen op het forum gesteld, aangezien er vele forumleden zijn en iedereen een geheel verschillende baardgroei heeft. Lees de baard-logboeken en je zult erachter komen, dat in de meeste gevallen van "dunne haarinplant" de baarden goed tot volle wasdom gekomen zijn.:)>
 

KV87

Stoppelbaard
Dankjewel voor de reacties allemaal !
Ik hoop inderdaad echt dat die dunne haartjes uiteindelijk nog dikker en donkerder worden, want dan zou het geheel wat meer dekkend zijn op mijn wangen.
De reden dat ik mijn baard nu weer heel kort trim is vooral omdat ik vond dat het verschil tussen links en rechts te groot was.
Rechterkant van wangen loopt duidelijk achter op de baardgroei links, maar mochten die hele dunne kleurloze haartjes nog dikker worden is er nog hoop.
Ik zal nog wel eens een foto posten. :)
 

KV87

Stoppelbaard
Sinds 14 augustus heb ik 3 weken vakantie. Een mooi moment om mijn baard weer eens wat langer te laten groeien. Al een tijdje mijn baard 1 maal per week getrimd op zo'n 3 mm (laatste keer was 30 juli). Aangezien de baardgroei van mijn snor en op mijn kin wat sneller groeit denk ik toch dat ik die gebieden tussendoor nog eens wat bij trim, gewoon klein beetje korter zodat de lengte overal gelijk is. Mijn doel is niet om een flinke baard te gaan kweken, maar zou het wel graag overal (vooral wangen) wat dekkender hebben.

Als sommige mannen hun baard trimmen op zo'n 3 mm ziet heel de baard er soms al dichtbegroeid uit, maar bij mij zitten de haren wat meer verspreid dus weet niet of het mooi gaat staan als ik het te lang laat groeien.

Ik heb een foto bijgevoegd. Waar ik me aan stoor is dat mijn baard niet echt symmetrisch is, als je de voorkant van mijn gezicht bekijk. Dan doel ik vooral op de gebieden onder mijn lippen .. links zie je een groter kaal plekje dan rechts (valt in het echt nog meer op dan op de foto). Eigenlijk de linkerkant van mijn gezicht (oorbel) daar ben ik wel tevreden over, maar bij de rechterkant is het smalle gebied waar mijn snor zeg maar doorloopt naar onderen veel dichter begroeid dan daar omheen .. aan de linkerkant is die overgang mooier zeg maar.

Daarom zat ik te denken om over een paar weken mijn baard wat bij te werken:
- Alles boven de rode lijn op mijn wangen wegscheren zodat kaal plekje onder mijn lip minder opvalt
- Plekje aan de rechterkant onder mijn lippen bewust wat wegscheren, zodat het er meer symmetrisch uitziet

Verstandig of niet ?
 

Bijlagen

  • Baard.jpg
    Baard.jpg
    292,4 KB · Weergaven: 239

JeroenP

Volle Baard
ik zou als ik jou was eerst maar eens drie maanden je tondeuse/schaar ✂ aan de kant leggen. En dan kijken hoe mooi alles gedekt is. Zolang je blijft bijwerken duurt het langer voordat alles mooi gedekt is.

welkom en succes met je baardreis!
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Ik zal het niet zogauw schrijven en doe het liever ook niet, maar als je over ieder specifiek plekje en haartje gaat nadenken en constant blijft bijwerken is een baard laten groeien misschien niet echt iets voor jou.:(
Naar de foto's te oordelen heb je genoeg potentie voor een flinke, stoere baard, als je er gewoon vanaf blijft, maar als het je leven gaat beheersen kun je beter gladgeschoren door het leven gaan.;)
 

Weeble

Volle Baard
Ik ben het met mijn voorgangers eens.
Laat het nog een maand met rust vergelijk dan de foto's. Je zult dan zien dat alleen één maand extra al een hoop verschil maakt!
 

KV87

Stoppelbaard
Dankjewel voor de reacties. :)
Ik zal er voorlopig nog even van afblijven en kijken hoe het er na een tijdje voorstaat.
Tot nu toe heb ik 'die plekjes' waar ik het over had nog nooit bijgewerkt, misschien ben ik idd wat te kritisch om goed te zijn.
Maar als ik in de spiegel kijkt valt het verschil van links/rechts meer op dan op de foto's te zien is .. vreemd genoeg :)
 
Banner image
Top