KevinDePevin

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Het trucje is: niet!
Die bolling wil je namelijk houden, omdat je baard anders van onderen naar binnen gaat lopen. Als het haar van je wangen lang genoeg is zal het gaan bedekken.
Fantastische baard trouwens! :)>(Y)
 

Texman

Koning Baard
Ha Kevin,
Je hebt een prachtige baard gekregen zeker voor de tijd dat je er mee bezig bent(Y)(Y)(Y)(Y).
Deze wordt allen maar beter dat weet ik zeker.;)
Ga zo door,
Texman:)>
 

Mdbruin

Baard
Ziet er goed uit Kevin. De bolling, ja kan begrijpen dat je die vervelend vind. Ik denk dat het ook te maken kan hebben met de haargroeirichting en eventuele slag/draaing in je baardharen.

Zelf zit ik ook een beetje ermee te worstelen, links gaat het redelijk naar beneden/richting het oor (naar achteren) en valt hierdoor vlakker tegen mijn wang en rechts groeit het meer recht naar buiten waardoor het boller staat. Met een klein beetje balsum en een fohn kan ik het optisch netter maken.
 

KevinDePevin

Stoppelbaard
Dank jullie!!
Dus de truc is eigenlijk geduld hebben

Hebben jullie nog goede tip qua baard balsum of wax?
Want ik zie door de bomen het bos niet meer!
Het liefst iets met een goede hold. Geur is minder belangrijk voor mij.

Groeten Kevin
 

Texman

Koning Baard
Ha Kevin,
Ik ben overgestapt naar de baardbalsum van Honest Amisch. Deze is tamelijk zacht en doet waarvoor baardbalsum bedoeld is.
Namelijk het voeden en verzorgen van de huid onder de baard en het wat zachter maken van de baardharen.
Daarnaast gebruik in de Grooming Tonic van Reuzel om dat dit zorgt voor een goede hold zonder dat je baard veranderd in een soort harde massa.
Ik ga zo te werk:
Na het wassen/spoelen van mijn baard masseer een kleine hoeveelheid in mijn (handdoek droge)baard en in de huid eronder. Daarna kam ik alles goed door mijn baard zodat het goed verdeeld is. Daarna laat ik wat van de grooming tonic in de palm van mijn hand lopen en verdeel dit over beide handen en breng dit aan op de buitenkant van mijn baard.(dus niet in de huid masseren) Daarna föhn ik mijn baard in model. Het resultaat vind ik geweldig.
Sinds ik Honest Amisch gebruik heb ik het gevoel dat mijn baard er beter en voller uitziet.
De geur van Honest Amisch is iets houtig maar blijft niet lang hangen. De grooming tonic heeft zo'n lekker ouderwets kappersluchtje wat ook niet lang blijft hangen.
Wellicht is deze combinatie ook iets voor jouw en wellicht voor anderen die wat meer hold nodig hebben maar niet aan de baardwax willen.
Succes Texman :)>
 

Mdbruin

Baard
Ik gebruik de balsum van mr. Bear family. Goede hold alleen de geur is relatief snel weg voor jezelf. De geur blijft flauw aanwezig. Zie ook de review van ProfessorMelchior
 

KevinDePevin

Stoppelbaard
Zo, maand 4 is alweer voorbij!!
De baard is bijna niet meer te temmen. Of zo voelt het in ieder geval. Zometeen naar de barbier!!!

162c3a2efe0bc7b0414c92aec08f587c.jpg


Groeten Kevin
 

Texman

Koning Baard
Ha Kevin,
Wat een geweldige baardgroei heb je. Binnen 4 maanden zo'n baard is een prachtig resultaat.(Y)(Y)(Y)
Ga lekker naar de barbier maar let op dat er niet te veel van wordt afgehaald.
Succes Texman:)>
 
Banner image
Top