Kale kop.

Hartenheer

Zware baard
Gillette sensitive scheer gel,
nooit snijwonden of iets nooit uitslag.
en trust me ik heb een heeeel gevoelig huidje

Dioor de reactie op scheerzeep in welke vorm dan ook, heeft me ooit eens een rit naar het rode kruis ziekenhuis bezorgt.
Zo erg zag het eruit.
Je snapt dat ik sinds dien noooooit meer ga uitproberen of iets wel werkt.
En Willem met messen, is ook geen goede combinatie :rolleyes:
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Lang geleden heb ik een periode electrisch geschoren, maar dit wordt nooit zo glad als met een mesje.
Door scheerschuim of scheerzeep te gebruiken ontstaat er een laagje tussen de huid en het mes, dus ook dit wordt minder glad. (Hebben jullie nooit in militaire dienst gezeten?)
Warm water erover en dan het mes.

Op het forum heb ik al eens een review over de mesjes van Lidl en Aldi gegeven: fantastisch en goedkoop!
 

Hartenheer

Zware baard
Lang geleden heb ik een periode electrisch geschoren, maar dit wordt nooit zo glad als met een mesje.
Door scheerschuim of scheerzeep te gebruiken ontstaat er een laagje tussen de huid en het mes, dus ook dit wordt minder glad. (Hebben jullie nooit in militaire dienst gezeten?)
Warm water erover en dan het mes.

Op het forum heb ik al eens een review over de mesjes van Lidl en Aldi gegeven: fantastisch en goedkoop!
Nu ga ik geregeld naar de kapper die een tondeuse over dit schaars behaarde hoofd haalt.
Elektrisch scheren is dus altijd gladder dan de kapper.

Ben eigenlijk aan het kijken wat de beste scheerapparaat hiervoor is
 

Daaf

Baard
Er bestaan ook "speciaal" voor de schede gemaakte scheerapparaten, sommige zelfs voor droog en nat scheren. Wat het verschil is met een gewoon scheerapparaat weet ik niet (voor zover ik kan inschatten alleen de ergonomie, om hem makkelijker te kunnen hanteren), ik weet alleen van het bestaan.

Skull Shavers is een merk wat je vaak tegenkomt, ze zitten wel in het hogere prijssegment maar er zijn ook vergelijkbare (qua bouw) voor minder.

 

Daaf

Baard
Bij mij zorgt jouw frequentie consequent voor irritatie van de huid in mijn nek. Alle middeltjes al geprobeerd, van gel, olie, zeep etc. Vandaar dat ik met een schuin oog naar dit soort oplossingen kijk.
Nu kan ik maximaal 2 maal per week mijn schedel scheren zonder irritatie te krijgen, dus dagelijks met zo'n apparaat zal over het algemeen een gemiddeld gladder resultaat geven t.o.v. 2 keer per week met het mes erover. Maar juist het moment van net het mes erover zijn het fijnst. Dus mogelijk wordt het een combi van deze twee voor mij in de toekomst.
 

Ontw3rper

Baard
@Hartenheer ik scheer mijn koppie ook soms met een olie mix van Castor en Vitamine E. Glijd ook lekker en hiermee voorkom ik ook dat ik bultjes open haal. Nu lijken deze na een tijdje scheren ook kleiner/platter.
In het begin nog wat bloed maar nu na enkele maanden al meerdere scheer beurten zonder een enkel krasje. Kan wel maar kost even wat tijd.
[DOUBLEPOST=1594238295][/DOUBLEPOST]@Hartenheer maar zie nu ook jouw post over de eerstehulp, dju. Klein stukje proberen en niet direct je hele knar insmeren met olie...
 

Peter1960

Baard
Lang geleden heb ik een periode electrisch geschoren, maar dit wordt nooit zo glad als met een mesje.
Door scheerschuim of scheerzeep te gebruiken ontstaat er een laagje tussen de huid en het mes, dus ook dit wordt minder glad. (Hebben jullie nooit in militaire dienst gezeten?)
Warm water erover en dan het mes.

Op het forum heb ik al eens een review over de mesjes van Lidl en Aldi gegeven: fantastisch en goedkoop!
Gebruik ook de mesjes van Lidl om mijn kop glad te scheren, alleen de eerste keer iets te hard geduwd en wat bloed. Intussen heb ik de handeling onder de knie en krijg ik een super resultaat, glad als een ijspiste. ;)
 

Daaf

Baard
Bij mij zorgt jouw frequentie consequent voor irritatie van de huid in mijn nek. Alle middeltjes al geprobeerd, van gel, olie, zeep etc. Vandaar dat ik met een schuin oog naar dit soort oplossingen kijk.
Nu kan ik maximaal 2 maal per week mijn schedel scheren zonder irritatie te krijgen, dus dagelijks met zo'n apparaat zal over het algemeen een gemiddeld gladder resultaat geven t.o.v. 2 keer per week met het mes erover. Maar juist het moment van net het mes erover zijn het fijnst. Dus mogelijk wordt het een combi van deze twee voor mij in de toekomst.

Ondertussen overgestapt naar een Safety Razor, waardoor met een goede zeep dagelijks scheren tot de mogelijkheid behoort! Veel fijner ritueel en resultaat dan met het elektrische apparaat! :)>
 

Gerrit

Baard
Volgende week naar de barbier voor stekels…zgn buzzcut…
diep van binnen wil ik eigenlijk wel kaal misschien….ff in de spiegel kijken daar…laat eerst millimeteren en dan kan ik alsnog een besluit nemen …
heb vandaag veel promo filmpjes gezien van die headblade scheer apparaatjes speciaal voor de schedel…
geweldig!!
daarmee is die bledder zo weer glad en glimmend!!
Ben er echt aan toe nu…word echt te dun…en heb de knoop doorgehakt…
beautyful ben ik altijd al geweest..nu nog bald….hihi
 

Texman

Koning Baard
Volgende week naar de barbier voor stekels…zgn buzzcut…
diep van binnen wil ik eigenlijk wel kaal misschien….ff in de spiegel kijken daar…laat eerst millimeteren en dan kan ik alsnog een besluit nemen …
heb vandaag veel promo filmpjes gezien van die headblade scheer apparaatjes speciaal voor de schedel…
geweldig!!
daarmee is die bledder zo weer glad en glimmend!!
Ben er echt aan toe nu…word echt te dun…en heb de knoop doorgehakt…
beautyful ben ik altijd al geweest..nu nog bald….hihi
Persoonlijk hou ik meer van een gemillimeterde kop :):)>
 

fuzzyface

Baard
Niet mijn probleem, ik heb belachelijk veel hoofdhaar, maar ik zou zeggen, scheermes erover. Of je vrouw/partner leren een open scheermes te gebruiken. ( Eigen risico) Dan kun je 3 dagen vooruit, heb je ook nog, veilig, tijd voor onmin....

Voor de zeep intolleranten onder ons, er is hele fijne scheerolie op de markt.
Trouwens, het kan ook helemaal old school, dan pak je olijfolie.

De mogelijkheden kunnen niet op voor een kale kop.
 

Weeble

Volle Baard
Volgende week naar de barbier voor stekels…zgn buzzcut…
diep van binnen wil ik eigenlijk wel kaal misschien….ff in de spiegel kijken daar…laat eerst millimeteren en dan kan ik alsnog een besluit nemen …
heb vandaag veel promo filmpjes gezien van die headblade scheer apparaatjes speciaal voor de schedel…
geweldig!!
daarmee is die bledder zo weer glad en glimmend!!
Ben er echt aan toe nu…word echt te dun…en heb de knoop doorgehakt…
beautyful ben ik altijd al geweest..nu nog bald….hihi
Ik heb ook ervaring met de Headblade. In het begin heel enthousiast, maar ik merkte dat de mesjes snel bot worden en dat het tussen de mesjes tijdens het scheren snel verstopte.
Nu gebruik ik een safety razor en mesjes van Muhle. Mesjes zijn heel goedkoop, gebruik ze 2x en weg ermee. Gladde resultaat voor een zacht prijsje!
 

Giant

Zware baard
Volgende week naar de barbier voor stekels…zgn buzzcut…
diep van binnen wil ik eigenlijk wel kaal misschien….ff in de spiegel kijken daar…laat eerst millimeteren en dan kan ik alsnog een besluit nemen …
heb vandaag veel promo filmpjes gezien van die headblade scheer apparaatjes speciaal voor de schedel…
geweldig!!
daarmee is die bledder zo weer glad en glimmend!!
Ben er echt aan toe nu…word echt te dun…en heb de knoop doorgehakt…
beautyful ben ik altijd al geweest..nu nog bald….hihi

Heb ik eerst ook gedaan. Maar vrij snel daarna toch kaal geschoren en dat is tot heden zo gebleven.
 

K9Beard

Baard
Volgende week naar de barbier voor stekels…zgn buzzcut…
diep van binnen wil ik eigenlijk wel kaal misschien….ff in de spiegel kijken daar…laat eerst millimeteren en dan kan ik alsnog een besluit nemen …
heb vandaag veel promo filmpjes gezien van die headblade scheer apparaatjes speciaal voor de schedel…
geweldig!!
daarmee is die bledder zo weer glad en glimmend!!
Ben er echt aan toe nu…word echt te dun…en heb de knoop doorgehakt…
beautyful ben ik altijd al geweest..nu nog bald….hihi
Werkte niet voor mij. Idd ook te gauw verstopt.
Ik blijf bij m'n BoldKing mesjes. Als ik eerst even de Braun blade er overheen doe, dan de boel goed inzeep (Bull Dog scheerzeep - lekker puur, weinig toevoegingen) zodat de reststoppeltjes zacht zijn, dan kan ik een week doen met 1 mesje en toch elke dag even snel scheren.
 

Giant

Zware baard
Werkte niet voor mij. Idd ook te gauw verstopt.
Ik blijf bij m'n BoldKing mesjes. Als ik eerst even de Braun blade er overheen doe, dan de boel goed inzeep (Bull Dog scheerzeep - lekker puur, weinig toevoegingen) zodat de reststoppeltjes zacht zijn, dan kan ik een week doen met 1 mesje en toch elke dag even snel scheren.

Bij mij het zelfde. Ook dagelijks met BoldKing mesjes waar ik een week mee doe.
Ook diverse andere mesjes geprobeerd maar uiteindelijk bij BoldKing gebleven.
 
Banner image
Top