Kale kop.

Laurent1965

Zware baard
Scheerzeep neem ik mee uit La Douce France van MonSavon, lekker met een dassenhaarscheerkwast inzetten.
Dan met Wilkinson Sword in 2 minuten snel eroverheen van achter naar voor en dan terug.
Mezelf snijden.., zelden een heel klein wondje.
Hierna aftershave Balm van De Vergulde Hand op mijn kop, heerlijk:)
Dagelijks ritueel, chaque Saison ! C'est ca!
 
Laatst bewerkt:

Texman

Koning Baard
En wat doe ik. Ik loop niet rond met een volledig kaal hoofd. Mijn haard is gemillimeterd. En waar ik kaal ben scheer ik mijn glad met een gewoon scheerapparaat van Braun. Geeft geen 100% glad resultaat maar ben er tevreden mee:)
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Als ervaringsdeskundige (al 34 jaar schedel-scherend) zie ik, dat de mannen gelijk hebben: Braun is de beste, maar echt glad wordt het niet en de scheerbladen moeten vervangen worden en zijn prijzig, dus zoals @Bolt al aangaf zal het mes er overheen moeten en ook al lijkt het vreemd, maar @Olav1975 heeft zonder meer gelijk: de belachelijk goedkope tweebladsmesjes van Lidl en/of Aldi zijn het beste en gaan zeer lang mee. Waar Gilette en Wilkinson al snel bot worden blijven de Lidl/Aldi-mesjes vrolijk scheren.

En nog een belangrijke overweging om het scheermes te hanteren: met een "krabbertje" heb je in 5 tot 7 minuten de schedel spiegelglad en met een elektrisch scheerapparaat behaal je dat resultaat niet, krijg je een schrale hoofdhuid en zit je een kwartier naar die zoemende motor te luisteren.
 

K9Beard

Baard
Wie heeft er ervaring met het scheren van je kop. En dan bedoel ik niet met een mes.
Welk scheerapparaat gebruik jij?

Na jaren is mijn formule (om de dag):
1) Braun Cooltech voor het groffe werk. Braun = idd best. Krijg ook ik nagenoeg glad.
2) Schedel natmaken en inzepen met (niet schuimende) Ancient Samurai (Rituals) zodat je ziet wat je doet
3) Bold King scheermesje om het superglad te krijgen. Ideaal: 4 mesjes per maand in de mail voor een tientje. Nog nooit mezelf gesneden. Aanrader.
 

Mrgourmet

Baard
Aangezien ik niet hou van die rand die je krijgt als je haar dun/kaal is van boven achter... scheer ik mezelf gewoon om de 2 dagen kaal....
Ik pak altijd mach3 en sensitive schuim. Flink inwrijven en van achter naar voor gladscheren en goed voelen met de hand. 10 min werk. Nooit wondjes.

Ps zal lidl mesjes eens testen.
 

Hartenheer

Zware baard
Iemand goede ervaring met je hoofd elektrisch scheren.
Met een mes wordt bij mij een bloedbad :mad:
Plus dat ik niet tegen scheerschuim kan. Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel vroeger heb ik het een tijdje op mijn gezicht geprobeerd.
Men dacht echt dat ik brandwonden had. :(
 

Texman

Koning Baard
Ik denk dat je het gewoon een keer moet proberen omdat nat scheren geen optie voor je is.
Het zal misschien niet zo glad worden als met een scheermes maar dat lijkt mij geen probleem.
 

Werner72

Baard
Ik scheer al een jaartje of 17 m'n harsens met een scheermes. In het begin moet je hoofdhuid daar aan wennen en heb je iets meer wondjes. Nu heb ik dat zelden. Ik gebruikte altijd scheerschuim, nu doe ik dat met scheerzeep en dat kwast ik er lekker op.
Als je daar niet tegen kunt bestaat er ook scheer olie, daar heb ik zelf geen ervaring mee
 

Rainai

Baard
Interessant dat topic!
Ik scheerde mijn hoofd toen altijd met de scheermes...soms een snijwondje! Daardoor begon ik mijn hoofd sinds halfjaar terug met een scheerapperaat (Philips Agautouch S5400/06) scheren. Geen irritante huid of geen snijwond.

Maar ik ben wel benieuwd of de Lidl-mesjes jullie bevalt(?)
 
Banner image
Top