Joep stelt zich voor

Texman

Koning Baard
Wat @Olav1975 zegt klopt, onbewust geeft je met een baard een signaal af naar andere mannen die dat weer opmerken.
Eigenlijk zeg je: pas op ik ben een sterke en evenwichtige man, met mij valt niet te spotten. Hoe groter de dikker de baard hoe sterker het signaal overkomt.:cool:
Dat baardmannen naar elkaars baard kijken geeft onder elkaar ook een zekere band die vertrouwt is en waar mannen zijn goed bij voelen.
Het baardforum is daar een goed voorbeeld van:). Het is een van de leuke dingen van het dragen van baard die niet baarddragers niet zullen ervaren.:(
 

Joep

Zware baard
Ik geloof je op je woord. Ik word zelf op dit moment alleen nog heen en weer geslingerd tussen een beetje lacherig doen over dit hele baard gebeuren en diepe respect voor baardmannen in het algemeen. Ik geloof dat ik er nog een beetje naar toe moet groeien, maar ik voel wel dat het komt.
 

Laurent1965

Zware baard
Mijn ervaring is, als je al langer een baard hebt, bijvoorbeeld zoals bij mij enkele jaren, en deze steeds langer wordt, ga je er zelf ook anders naar kijken.
De baard is een onafscheidelijk deel van mij geworden, zou mijzelf niet zonder kunnen voorstellen.., met de uitstraling, don"t mess with me.
Deze houding is eigenlijk met mijn baard meegegroeid besef ik mij nu, THE BEARD DID IT...,(not the butler :D:D)
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Het sociologisch effect, dat @Texman zo goed verwoord is niet te onderschatten. Biologisch primitief, maar sterk aanwezig, zoals ook @Laurent1965 aangeeft; het uiterlijk signaal " ik ben aardig, maar wel een Alpha-mannetje, dus als je dat niet respecteert, dan heeft dat gevolgen, die je niet prettig gaat vinden'.
Totaal dierlijke uiterlijke communicatie net als rechtop lopen, brede schouders maken, een persoon strak in de ogen blijven kijken, etc. en dan maar afwachten wie een stap naar beneden in de rangorde doet.
Je zult gaan merken, dat een baard en zeker zijn formaat je maatschappelijke positie zullen gaan bepalen. In gezelschap zal men met meer aandacht naar je mening luisteren en je adviezen opvolgen, want je bent het "wijze" stamhoofd en op straat zal men voor je uitwijken. Lees de posts erover maar eens door, maar zeker de groepen hangjongeren-van-Noord-Afrikaanse-afkomst zullen opzij stappen en naar de grond gaan staan staren.
We zijn dus gewoon apen, die baardolie gebruiken…maar wel met een eigen forum! :)>
 

Texman

Koning Baard
Mijn ervaring is, als je al langer een baard hebt, bijvoorbeeld zoals bij mij enkele jaren, en deze steeds langer wordt, ga je er zelf ook anders naar kijken.
De baard is een onafscheidelijk deel van mij geworden, zou mijzelf niet zonder kunnen voorstellen.., met de uitstraling, don"t mess with me.
Deze houding is eigenlijk met mijn baard meegegroeid besef ik mij nu, THE BEARD DID IT...,(not the butler :D:D)
Dat heb je mooi verwoord @Laurent1965 en het is ook zo. En zoals ik hier al meerdere malen gezegd heb "met een baard sta je sterker in het leven":cool:.
[DOUBLEPOST=1566975185][/DOUBLEPOST]
Ik krijg al steeds meer zin om een baard te hebben, en de goede moed was al aanwezig voor ik hier op het forum kwam.
Ga er voor en voel je gesteund door ons want het is echt geweldig om met een baard rond te lopen:)>:)>:)>:)>
[DOUBLEPOST=1566975559][/DOUBLEPOST]
Bekijk bijlage 12844
[DOUBLEPOST=1566939983][/DOUBLEPOST]Hier dan toch een eerste echte foto van mij!:oops:
Ik wist niet dat je rookt:D:D:D:D:D
 

Joep

Zware baard
Wat een leuk forum is dit zeg! Ik vermaak me hier prima. Als ik dat eerder had geweten dan had ik misschien al jaren eerder aan een baard begonnen. Is hier wel eens eerder aan gedacht? Ik bedoel, misschien zijn er wel mannen of vrouwen hier aanwezig, die zeggen dat ze een baard hebben, maar dat in werkelijkheid helemaal niet hebben, een soort infiltranten zeg maar. Ik schat de kans wel aanwezig, maar is het ook bezwaarlijk? :rolleyes:

Bedankt @Skaggy voor de felicitatie met mijn promotie, jij had het eerder door dan ik zelf. Ik klets er ook een eind op los op dit forum. Ik ben nog een beetje in de illusie dat het aantal post recht evenredig is met mijn werkelijke baardgroei. Of is dat geen illusie?

Wat betreft dat sociologische effect waarover hierboven wordt gesproken, ik kan me er wel wat bij voorstellen en daardoor kan ik mijn eigen gevoel ook verklaren, wat heel mooi is. Ik zei eerder. (even mijzelf citeren)
Ik geloof je op je woord. Ik word zelf op dit moment alleen nog heen en weer geslingerd tussen een beetje lacherig doen over dit hele baard gebeuren en diepe respect voor baardmannen in het algemeen. Ik geloof dat ik er nog een beetje naar toe moet groeien, maar ik voel wel dat het komt.
Dit is natuurlijk het stoeien dat jonge dieren ook doen. Het is een spel, maar tegelijkertijd een bloedserieuze oefening voor het echte werk later. :)>
 

Texman

Koning Baard
Ik denk dat er wel mensen zijn die zich oriënteren op een baard en daarom op het baardforum rondkijken maar daar is niks mee.:)
Mensen die in werkelijkheid geen baard hebben en zich toch als zodanig voordoen hebben er niets aan:(.
Of ze moeten andere bedoelingen hebben:eek:. Ik heb er in ieder geval nog niets van gemerkt.
 
Banner image
Top