Jimmy en de Baard

Jimmy16

Baard
[DOUBLEPOST=1599053194][/DOUBLEPOST]
Jij kan wel barbier worden @Jimmy16 :D(Y)
Dat zou ik zo niet zeggen :D
[DOUBLEPOST=1599053225][/DOUBLEPOST]
Netjes gedaan hoor.
[DOUBLEPOST=1599053255][/DOUBLEPOST]
Dat heb je keurig gedaan, model en lengte staan je goed. (Y):)>
[DOUBLEPOST=1599053288][/DOUBLEPOST]
Ziet er strak en netjes uit zo.
Bedankt allemaal voor de positieve reacties alweer!

Hoezeer ik ook fan ben van lange volle baarden, past een wat kortere en strakkere baard momenteel wat beter bij mijn persoonlijkheid.
Vandaar dat ik besloten heb om wat bij te trimmen om op deze lengte wat te blijven hangen.
Dat neemt niet weg dat die bazenbaard er ooit wel zal komen ;)

Mijn baardreis blijft vrolijk doorlopen! :)>
 
Laatst bewerkt:

Jimmy16

Baard
Helaas.... :(

Neenee, de baard is er niet af!
Maar door het veranderde weerbeeld (koude, dus ondanks de regen, drogere wind) heb ik weer sinds een tweetal dagen last van pijnlijke huid onder mijn baard. Het begon vanmorgen zelfs zo hard te branden dat ik mijn baard helemaal heb ingesmeerd met een zachte hydraterende crème. Dat gaf ontzettend veel verlichting!

Het lijkt langs de andere kant wel een allergische reactie. Ik weet dat ik voor bepaalde cosmetica allergiereacties krijg (hevige zelfs) . Maar aan mijn baardroutine is niets gewijzigd, dus daar tast ik wat in het duister.

In de winter en op koude winderige dagen heb ik altijd al last van een droge huid. Ik steek het momenteel dus op de droge lucht. Daarom ook dat ik een paar maanden geleden nog mijn vrees uitte op het forum voor deze periode..

Hopelijk kom ik hier snel terug bovenop. Zo'n brandende baard is geen pleziertje! o_O
[DOUBLEPOST=1602166869][/DOUBLEPOST]Nog even een huidige stand van zaken :)>
Na 3 weken lang helemaal niets aan gedaan te hebben, vanmiddag enkel de contourtjes bijgewerkt.

Ook de snor probeer ik nog eens te laten staan. Hopelijk houden we het vol deze keer.
 

Bijlagen

  • IMG_20201008_151727.jpg
    IMG_20201008_151727.jpg
    1,5 MB · Weergaven: 78
  • IMG_20201008_151816.jpg
    IMG_20201008_151816.jpg
    1,5 MB · Weergaven: 75

tijn

Zware baard
Idd een prachtbaard, en wat jammer dat je zo n last hebt van alergieėn ( geloof dat je het zo schrijft). Mischien zou je zoals Ratlook al zei eens moeten proberen zonder baardproducten. Sucses
 

Jimmy16

Baard
---
Je hebt echt een prachtige baard, alleen stomvervelend dat je huidirritaties krijgt.

Al eens geprobeerd geheel geen spullen meer te gebruiken en alleen te spoelen

met water??

---
Dankjewel voor het compliment!

Ivm je suggestie, nee, die heb ik nog niet (langdurig) gedaan. Telkens ik mijn haar/baard/gezicht spoel met water (zonder zeep/shampoo ed) droogt alles tijdens het (natuurlijk) drogen zo uit dat mijn huid schraal wordt een begint te schilferen en jeuken.

Daarom dat ik steeds een natuurlijke baardolie gebruik om baard, gezicht en haar te voeden. Tijdens de zomermaanden verliep die zonder problemen, tot nu een paar dagen geleden..

Met mijn chronisch droge huid, ben ik dan ook als de dood om totaal geen olie meer te gebruiken :eek:
 

Texman

Koning Baard
Helaas.... :(

Neenee, de baard is er niet af!
Maar door het veranderde weerbeeld (koude, dus ondanks de regen, drogere wind) heb ik weer sinds een tweetal dagen last van pijnlijke huid onder mijn baard. Het begon vanmorgen zelfs zo hard te branden dat ik mijn baard helemaal heb ingesmeerd met een zachte hydraterende crème. Dat gaf ontzettend veel verlichting!

Het lijkt langs de andere kant wel een allergische reactie. Ik weet dat ik voor bepaalde cosmetica allergiereacties krijg (hevige zelfs) . Maar aan mijn baardroutine is niets gewijzigd, dus daar tast ik wat in het duister.

In de winter en op koude winderige dagen heb ik altijd al last van een droge huid. Ik steek het momenteel dus op de droge lucht. Daarom ook dat ik een paar maanden geleden nog mijn vrees uitte op het forum voor deze periode..

Hopelijk kom ik hier snel terug bovenop. Zo'n brandende baard is geen pleziertje! o_O
[DOUBLEPOST=1602166869][/DOUBLEPOST]Nog even een huidige stand van zaken :)>
Na 3 weken lang helemaal niets aan gedaan te hebben, vanmiddag enkel de contourtjes bijgewerkt.

Ook de snor probeer ik nog eens te laten staan. Hopelijk houden we het vol deze keer.
Jeetje, wat jammer dat zo'n last hebt van een droge huid onder je fantastische baard(Y)(Y)(Y).
Heb je al eens met een dermatoloog over dit probleem gesproken.
Zo niet dan zou ik dit zeker eens overwegen.
Groet Texman:)>
 
Banner image
Top