Jimmy en de Baard

KoenD

Baard
Jimmy. Staat je goed man. Mooie, verzorgde, korte maar volle baard. Bij momenten van twijfel adviseer ik je de 24uurs regel toe te passen. Het voorkomt dat je achteraf spijt krijgt. Wil jouw baard nog wel eens zien over 2 maanden. Fijn ook dat je al zo snel plezier ervaart van een olie. Fijne reis.
 

Rothbeard62

Volle Baard
Ha @Jimmy16, je baard en snor zien er echt geweldig uit! Born to be bearded, dat geldt absoluut voor jou. Sla niet aan het twijfelen, vooral niet waar het de snor betreft, je moet echt even een moeilijk stadium door, maar daarna wordt de snor veel beter en makkelijker te hanteren! :)>(Y)(Y)
 
Fanfuckingtastische baard en snor.
Ik ben er jaloers op. Alles mooi van kleur en geen rare of kale plekjes. Als ik mijzelf vergelijk met jouw alles in 1 pakket gezichtsbeharing ga ik je vertellen dat jij nooit meer hoeft te twijfelen over je snor en baard. Let it grow my friend and enjoy your beard every day.
 

Jimmy16

Baard
Dankjewel voor de fijne reacties!
Deze geven weer wat extra motivatie om door te blijven gaan! Al was dat zowiezo momenteel nog geen probleem. :D
[DOUBLEPOST=1594074566][/DOUBLEPOST]
Sommige baarden hebben gewoon alles mee! Zie hier het bewijs! :)>(Y)
Dat is me toch wat teveel eer om eerlijk te zijn :oops:...

Om even je ballonnetje te doorprikken, een kleine anekdote:
Ik heb sinds klein af een massa haar (boven) op mijn hoofd. Heb al vele kappers afgegaan in mijn leven en nooit heeft er iemand het kunnen laten om te zeggen vol verbazing 'amai, gij hebt echt wel veel haar.. En dik haar..' (na een kappersbeurt ligt er dan ook een dikke poedel op de grond :rolleyes:).
Kaal zal ik nooit worden, dat ben ik wel zeker van. Maar geloof me (en dat zal mss voor velen moeilijk te geloven zijn), zo veel haar hebben is echt geen kado. :confused:

Mijn baardgroei zal daar ongetwijfeld ook mee te maken hebben. Ik was in vergelijking met mijn leeftijdsgenoten een vroege vogel wat dat betreft en moest dus vroeg beginnen met scheren. Maar door die dikke haren kreeg ik daar enorm veel irritatie van. Op mijn 21ste heb ik me er toen maar bij neergelegd dat een gladde kin niets voor mij is en ben toen overgestapt naar de trimmer.

Maar... (en nu komt de naald die het ballonnetje doorprikt)
Het mag er dan allemaal mooi en fantastisch uitzien op de foto's volgens jullie, ik heb evengoed last gehad (fingers crossed) van stevige baardroos, jeukende baard, haarpijnen,... Terwijl ik hier op het forum mensen tegenkom die zelfs jarenlang zonder baardolie of andere producten door het leven gingen :eek:
Dat kan ik me echt niet voorstellen! :eek::eek:
Sinds ik de baardolie van Layrite gebruik, lijkt dit wel aan de betere hand (of komt het door de vochtigere lucht momenteel?). Ik hou mijn hart al vast voor komende winter :confused::confused::confused:
[DOUBLEPOST=1594075005][/DOUBLEPOST]
Wat ziet jouw baard keurig en netter uit! Niet eens een zwerver-look!
Wat voor kam gebruik je?
Ga je misschien niet graag horen, maar ik doe eigenlijk niets speciaals :rolleyes:
Ik doe baardolie in mijn baard, kam deze omhoog met een houten kam van 'mijn baard' en kam deze vervolgens terug naar beneden. Nadien borstel ik de springers nog even naar beneden met de mini baardborstel van 'mijn baard'.
Met andere woorden, niets bijzonders dus :D
[DOUBLEPOST=1594075151][/DOUBLEPOST]
Jimmy. Staat je goed man. Mooie, verzorgde, korte maar volle baard. Bij momenten van twijfel adviseer ik je de 24uurs regel toe te passen. Het voorkomt dat je achteraf spijt krijgt. Wil jouw baard nog wel eens zien over 2 maanden. Fijn ook dat je al zo snel plezier ervaart van een olie. Fijne reis.
Die 24uurregel is inderdaad een belangrijke! Heb er nog een leuke variant van gelezen: elke maand dat je de baard laat groeien, moet je er 24 uur bijtellen...
[DOUBLEPOST=1594075271][/DOUBLEPOST]
Sla niet aan het twijfelen, vooral niet waar het de snor betreft, je moet echt even een moeilijk stadium door, maar daarna wordt de snor veel beter en makkelijker te hanteren! :)>(Y)(Y)
Ik laat hem staan en hoop dat die tijd er snel komt :D
 

KoenD

Baard
Hi Jimmy, wat die itchie baard betreft, irritatie en schilfers. Nog voor ik ooit een baardhaar liet groeien gebruikte ik dag- en nachtcrème van de bodyshop (volgens mij nagenoeg hetzelfde spul maar vooruit, beide aangeschaft). Dit onder de noemer van behandelen 'droge en gevoelige huid'. Ik moet zeggen dat ik zo'n uitlating net zo vaak voorbij hoor komen als 'ik heb hoogtevrees', maar.. Het helpt. Het werkt goed voor mij. Het voorkomt irritatie van de huid. Voorheen had ik nogal eens uitslag in het gezicht (rood of schilfer) en dit hielp. Gebruik het nog altijd nu met baard. Ik smeer het in de snor en breng het aan tot op de kin. Het verzorgd de huid onder de baard. Daarnaast is een baard olie lekker en gebruik ik een styling cream. Allemaal goed voor de hydratatie. Geen geschil fer meer met mijn baard.
 

Jimmy16

Baard
Korte update:

Mijn baard dikt goed aan. Dit verloopt zeer vlot.
Mijn snor begint eindelijk aan volume toe te nemen, lengte begint er wat in te komen en ook de trage groeiers beginnen zich te laten zien. In tegenstelling tot bij velen zitten de trage groeiers niet op mijn wangen, maar onder mijn neus.

De lengte van mijn snor blijft nog steeds wennen. 's Morgens wordt ik steeds wakker met het gevoel dat ik door een spinnenweb gelopen ben, met al die haren die over mijn lippen hangen. o_Oo_Oo_O
Hopelijk wordt dit beter of wen ik er aan.

Deze week trouwens terug aan het werk sinds 2 weken verlof. Mijn baard was blijkbaar een serieus gespreksonderwerp, verschillende collega's kwamen dan ook mijn baard bewonderen en heb geen enkel negatieve reactie mogen aanhoren :cool:.:cool:

Foto's van de huidige stand van zaken ga ik nog even mee wachten. Dan wordt het verschil met vorige foto's des te groter. :)>:)>:)>

Excuseer trouwens voor de korte update die toch iets langer is geworden dan gepland :D:D:D:D
 

Texman

Koning Baard
Korte update:
Deze week trouwens terug aan het werk sinds 2 weken verlof. Mijn baard was blijkbaar een serieus gespreksonderwerp, verschillende collega's kwamen dan ook mijn baard bewonderen en heb geen enkel negatieve reactie mogen aanhoren :cool:.:cool:
Dit is natuurlijk een leuke ontwikkeling:). Wie weet laten nog meer collega's ook hun baard staan.
 

Skaggy

Volle Baard
In je voorstel Topic gaf ik aan dat je alles in huis hebt voor een geweldige baard en snor. Maar Jimmy wat ga je goed zeg, wat een mooie baard en snor worden het al. (Y):)>
 

Jimmy16

Baard
Na 4 weekjes wordt het nog eens tijd voor een foto-update :D...

Het groeiproces gaat zeer goed. Ik merk dat ik er met baardolie alleen niet meer kom om alles in het gareel te houden. Met de Azbane baardbalsem lijkt het voorlopig nog te gaan. :p

De snor, tja, ben uiteindelijk gezwigd om deze centraal toch wat bij te trimmen en langer naar de zijkanten toe. Dit was wel een verademing! :eek::)
Op foto lijkt dit allemaal nog goed mee te vallen, maar had hem graag wat dikker en voller gehad, nu is het toch maar vooral een 'doorkijksnor'. :confused::D
Maar misschien komt dit nog wel op termijn.

Momenteel heb ik mijn vooropgestelde doel eigenlijk gehaald denk ik. Enkel vooraan mis ik nog wat volume voor die forse look.
Anderszijds zie ik toch wel graag een echte volle Baard, dus de trimmer komt er voorlopig nog niet aan te pas :D:D:D

We baarden verder! :)>:)>:)>
 

Bijlagen

  • IMG_20200803_112340.jpg
    IMG_20200803_112340.jpg
    1,4 MB · Weergaven: 72

Rothbeard62

Volle Baard
Je baard wordt steeds mooier Jimmy! (Y) En met die snor komt het wel goed, je zult echt merken: hoe langer de snor, hoe makkelijk deze te controleren (temmen) is. En je hebt ook geluk dat je baard en snor zo donker zijn, van een "doorkijksnor" lijkt mij zeker geen sprake! Niet te kritisch zijn op je mooie baard én snor! :)>(Y)
 
Banner image
Top