Jimmy en de Baard

Jimmy16

Baard
Beste baardvrienden

Na enkele jaren mijn baard te laten groeien en steeds weer kort te trimmen door gevoelens van onzekerheid, wil ik deze keer voor een echte volle baard gaan.

Jullie hebben me overtuigd in mijn vorig topic dat ik trots mag zijn op mijn baardgroei.
Daarom start ik hier een nieuw topic en wil ik jullie op de hoogte houden van mijn baardreis door regelmatig updates te plaatsen.

We zijn nu anderhalve week na de start van mijn vorig topic en ik moet zeggen dat mijn baard begonnen is met zijn eigen willetje op te leggen en lijkt naar alle kanten op te willen groeieno_O. Normaal is dit het moment dat ik de trimmer bovenhaal om hem te temmen door de zijkanten wat bij te trimmen. :rolleyes:

Maar dat gaan we niet doen! We gaan de baard beetje bij beetje trachten te temmen met zachtheid en lieve woordjes :D

Mijn snor waar ik me vaak onzeker door voel heeft ook weer beslist dat sommige snorhaartjes beter naar de zon kunnen groeien in plaats van de rest te volgen. Dit gaan we toch iets beter moeten opvolgen dat het niet de spuigaten uitloopt.

Op de foto's zie je alvast de (lichte) vooruitgang sinds anderhalve week dus.
Ik heb mijn halslijn wat verlaagd en probeer mijn kaaklijnen wat te verhogen.

Iedereen alvast bedankt voor jullie interesse en reacties tijdens mijn baardreis! :)

Baardige Groetjes :)>
Jimmy
 

Bijlagen

  • IMG_20200608_140936.jpg
    IMG_20200608_140936.jpg
    1,4 MB · Weergaven: 276
  • IMG_20200608_140957.jpg
    IMG_20200608_140957.jpg
    1,4 MB · Weergaven: 261
  • IMG_20200608_141026.jpg
    IMG_20200608_141026.jpg
    1,4 MB · Weergaven: 250
  • IMG_20200608_141043.jpg
    IMG_20200608_141043.jpg
    1,2 MB · Weergaven: 245
  • IMG_20200608_141051.jpg
    IMG_20200608_141051.jpg
    1,5 MB · Weergaven: 242
  • IMG_20200618_124248.jpg
    IMG_20200618_124248.jpg
    1,5 MB · Weergaven: 248
  • IMG_20200618_124328.jpg
    IMG_20200618_124328.jpg
    1,6 MB · Weergaven: 237
  • IMG_20200618_124343.jpg
    IMG_20200618_124343.jpg
    1,5 MB · Weergaven: 240
  • IMG_20200618_124354.jpg
    IMG_20200618_124354.jpg
    1,5 MB · Weergaven: 243
  • IMG_20200618_124402.jpg
    IMG_20200618_124402.jpg
    1,5 MB · Weergaven: 265

Texman

Koning Baard
Beste baardvrienden

Na enkele jaren mijn baard te laten groeien en steeds weer kort te trimmen door gevoelens van onzekerheid, wil ik deze keer voor een echte volle baard gaan.

Jullie hebben me overtuigd in mijn vorig topic dat ik trots mag zijn op mijn baardgroei.
Daarom start ik hier een nieuw topic en wil ik jullie op de hoogte houden van mijn baardreis door regelmatig updates te plaatsen.

We zijn nu anderhalve week na de start van mijn vorig topic en ik moet zeggen dat mijn baard begonnen is met zijn eigen willetje op te leggen en lijkt naar alle kanten op te willen groeieno_O. Normaal is dit het moment dat ik de trimmer bovenhaal om hem te temmen door de zijkanten wat bij te trimmen. :rolleyes:

Maar dat gaan we niet doen! We gaan de baard beetje bij beetje trachten te temmen met zachtheid en lieve woordjes :D

Mijn snor waar ik me vaak onzeker door voel heeft ook weer beslist dat sommige snorhaartjes beter naar de zon kunnen groeien in plaats van de rest te volgen. Dit gaan we toch iets beter moeten opvolgen dat het niet de spuigaten uitloopt.

Op de foto's zie je alvast de (lichte) vooruitgang sinds anderhalve week dus.
Ik heb mijn halslijn wat verlaagd en probeer mijn kaaklijnen wat te verhogen.

Iedereen alvast bedankt voor jullie interesse en reacties tijdens mijn baardreis! :)

Baardige Groetjes :)>
Jimmy
Ha Jimmy,
Je bent heel goed bezig, je baard ziet er echt fantastisch uit en ik denk dat hij alleen maar beter wordt naarmate hij langer is (Y)(Y)(Y).
Je baard staat je ook heel erg goed ;)
Dus ga zo door,
Texman :)>
 

Jimmy16

Baard
Heel goed op weg, vooral de kaaklijn zou ik in de gaten houden, zou ik mooi hoog en strak houden, goeie look!! (Y)(Y)

Bedankt!
Daar zijn we mee bezig :p
[DOUBLEPOST=1592513768][/DOUBLEPOST]
Ha Jimmy,
Je bent heel goed bezig, je baard ziet er echt fantastisch uit en ik denk dat hij alleen maar beter wordt naarmate hij langer is (Y)(Y)(Y).
Je baard staat je ook heel erg goed ;)
Dus ga zo door,
Texman :)>

Bedankt! We laten hem groeien en we zien wel wat het wordt (Y)
[DOUBLEPOST=1592513878][/DOUBLEPOST]
Ziet er echt goed uit. Ben benieuwd naar je reis en wat je ermee van plan bent:)>
Dankjewel! Het is een begin. Time will tell :)
 

Rothbeard62

Volle Baard
Je hebt een erg mooie baard en snor, in een mooie egale kleur. Tijdens de groei zullen er altijd haartjes zijn die een eigen wil hebben en wat uitsteken. Heb daar geduld mee, het duurt even voordat deze lang genoeg zijn om te gaan liggen. Als je er telkens in blijft knippen kom je dat stadium nooit voorbij. Dus wees niet te kritisch, heb geduld en verberg schaar en tondeuze. Het resultaat wordt zeker erg mooi! :)>(Y)(Y)
 

Jimmy16

Baard
Je hebt een erg mooie baard en snor, in een mooie egale kleur. Tijdens de groei zullen er altijd haartjes zijn die een eigen wil hebben en wat uitsteken. Heb daar geduld mee, het duurt even voordat deze lang genoeg zijn om te gaan liggen. Als je er telkens in blijft knippen kom je dat stadium nooit voorbij. Dus wees niet te kritisch, heb geduld en verberg schaar en tondeuze. Het resultaat wordt zeker erg mooi! :)>(Y)(Y)
Dankjewel! Het groeit echt als trein (al mag het gerust nog sneller gaan) . :p
De schaar en de trimmer blijven nog goed opgeborgen. Al denk ik soms om de onderste haren die op mijn lip komen even bij te knippen.
Zit momenteel in de moeilijke fase met mijn snor. Te kort om er iets mee te kunnen en te lang om het zo te laten. Maar voorlopig nog voldoende doorzettingsvermogen om eraf te blijven.
Zit bijna terug op de lengte van deze winter (Y)
 

Jimmy16

Baard
Hier zijn we weer voor een nieuwe update.
Het is weer een weekje geleden en de groei in mijn snor wordt nu echt wel duidelijk.
We gaan er nog even afblijven en hopen dat we hier binnenkort iets mee kunnen.

Mijn baard mag rustig zijn gangetje blijven gaan, deze begint ook opmerkelijk veel zachter aan te voelen.
Dit komt mss ook mede door de baardolie van Layrite die ik sinds een dag of 4 gebruik (echt geweldige baardolie trouwens!).
Anderzijds laten we onszelf maar doen geloven dat dit aan de lengte ligt: hoe langer, hoe zachter :cool:.
 

Bijlagen

  • IMG_20200622_181616.jpg
    IMG_20200622_181616.jpg
    1,8 MB · Weergaven: 118

Jimmy16

Baard
Ziet er top uit @Jimmy16 . Je mag trots zijn op het resultaat tot nu toe .
( Stel dat ik iemand was die jaloers was, zou ik zeggen het wordt tijd om hem af te scheren ;) )
De eerste opmerkingen beginnen inderdaad terug wat voorbij komen. 'lacherige' opmerkingen zoals 'hipsterbaard' of 'ook corobabaard laten groeien?'

Niet dat ze negatief zijn ofzo, maar ze kunnen het gwn niet laten om er toch maar iets over te zeggen.

Het zal zijn dat we indruk maken!
 

Texman

Koning Baard
De eerste opmerkingen beginnen inderdaad terug wat voorbij komen. 'lacherige' opmerkingen zoals 'hipsterbaard' of 'ook corobabaard laten groeien?'

Niet dat ze negatief zijn ofzo, maar ze kunnen het gwn niet laten om er toch maar iets over te zeggen.

Het zal zijn dat we indruk maken!
Sommige mensen moeten overal wat over zeggen. Het zijn vaak van die chronisch boze types :eek::eek::eek:.
 

Jimmy16

Baard
Hahaha, @ProfessorMelchior, nee dankjewel :p

Wat die onzekerheid betreft, dat is nu eenmaal de aard van het beestje, maar ik vermoed dat iedereen dat wel wat in zich heeft.

Ik heb hier op het forum onder andere geleerd dat je niet te kritisch mag zijn voor jezelf. Zelf zie je alle minpuntjes en details, terwijl anderen je zien als een geheel.

Door voor de spiegel een stapje achteruit te zetten, dan zie je hoe anderen je zien en besef je inderdaad dat het allemaal wel ok is (Y)

We groeien samen rustig verder :)>
 

Rothbeard62

Volle Baard
Ha Jimmy,

Wat een mooie baard wordt het! Zo zie je maar: volhouden, niet te kritisch kijken en genieten van de groei van je baard.

Mensen kunnen het gewoon niet laten om opmerkingen te maken over een (je) baard. In jouw geval zal er geen kritiek zijn, want jij hebt nou écht een baardengezicht. :)>(Y)(Y)
 

Jimmy16

Baard
Dag baardenvrienden!

Even een kleine update na 2 weekjes.
Baard en snor blijven ongemoeid doorgroeien.

Mijn baard ben ik zeer blij me, deze begint wat meer volume te krijgen. Hoe langer die momenteel wordt, hoe blijer ik er van wordt, dus dat zit al snor, euh, baard bedoel ik :D.

Snor daarentegen blijft toch wel een struikelblokje. Hij blijft me toch goed ambeteren waardoor het werkwoord 'knippen' zo soms eens in mijn hoofd schiet, zoiets met een schaar enzo...
Mijn snor zit dus inderdaad in die lastige fase dat hij de lengte heeft om mijn mond binnen te willen groeien, maar dat hij nog te kort is om echt zijwaarts te blijven staan.
Ik gebruik hiervoor ofwel Mr Natty Twizzle Wax (snorwax) ofwel Cement Clay van Layrite. Deze geven slechts een zeer korte 'hold', waardoor ik deze de hele dag door moet blijven helpen door mijn snor steeds opnieuw opzij te begeleiden. En dan zwijgen we nog over die (blijvende) verkenners o_O...

Ben op zoek gegaan naar de 'canyouhandlebar' wax, maar deze kan ik nergens meer bekomen zo te zien.
Momenteel de 'got2be ultra glued' besteld in de hoop dat deze het voor me kan doen.
Zou niet graag op het punt komen dat ik echt de schaar bovenhaal..

Maar goed, het belangrijkste is dat we het nog steeds volop zien zitten en dat we er lekker af blijven! We baarden rustig verder :)>:)>:)>
 

Bijlagen

  • IMG_20200705_130055.jpg
    IMG_20200705_130055.jpg
    1,7 MB · Weergaven: 120
Banner image
Top