Jao Beard Scent Bomade

zenn

Zware baard
Sinds het wegvallen van HA producten probeer ik al te graag wat uit om de leegte op te vullen...
Waarbij ik afgelopen najaar tegen Jao's Beard Scent Bomade kwam en het nu weleens tijd was voor een review.

Het is zogezegd een Multifunctionele baardbalsem; "Geen pommade maar een Bomade™ - body & pomade. Geschikt om de baard te stylen, als pommade voor het haar en om als verzorging voor droge handen te gebruiken. Beard Scent is een 100% natuurlijke balsem bestaande uit een 10% essentiële olie-mix van hout, citrus en patchouli. Komt in een stijlvolle 'pocket tin' van 18g of 44,5g. De ideale reisgenoot."

beard-scent-bomade-large-445g.jpg
beard-scent-bomade-large-445g.jpg


Het product; komt in een aluminium blikje met retro bestickering aan weerzijde. Heeft een licht gele/beige/taupe kleur en gladde structuur. En voelt aan als een solide olie, welke gemakkelijk weg smelt in de hand.

Het gevoel; het duurt even voordat het word opgenomen en verzwaard iets, maar daardoor is mijn baard wel makkelijk modeleerbaar. Met een lichte shine, medium hold blijft hij gedurende de dag op z'n plek. En soms, bij een licht briesje, swayed hij af en toe weleens stiekem heen en weer. :cool:

De geur; een mix van hout, citrus en patchouli, waarvan de citrus zeer duidelijk overheersend is. Maar verbazingwekkend lang blijft hangen, een dag naderhand ruik je het nog steeds in je baard. Doet me denken aan Superfurry's 'Ray of Light', maar sterker. Overigens is de bomade ook nog te krijgen in een 'black' variant, welke naar wierook ruikt, maar dat is niet mijn ding.

De verzorging; met ondergenoemde waslijst twijfelde ik niet aan de verzorgende aspecten, met name de rozemarijn-, hennep-, lavendel- en cederolie. Het gaat er mij om dat de baard niet als droge stro-touw aan voelt of dat je zo'n laag voelt zitten. En dat doet het zeer zeker niet, na gebruik voelt hij juist zijde-zacht aan net zoals bij Honest Amish. :)>

De ingrediënten; Butyrospermum Parkii (Shea) Butter, Theobroma Cacao (Cocoa) Seed Butter, Cera Alba (Beeswax), Cocos Nucifera (Coconut) Oil, Cannabis Sativa (Hemp) Seed Oil, Oryza Sativa (Rice Bran) Seed Oil, Copaifera Officinalis (Copaiba Balsam) Oil, Abies Siberica (Fir) Needle Oil, Pogostemon Cablin (Patchouli) Leaf Oil, Pelargonium Graveolens (Geranium) Flower Oil, Litsea Cubeba Fruit Oil, Thuja Occidentalis (Cedar) Leaf Oil, Abies Balsamea(Fir Balsam) Absolute, Juniperus Virginiana (Cedarwood) Oil, Citrus Paradisi (Grapefruit) Peel Oil, Lavandula Officinalis (Lavender) Flower Oil, Cymbopogon Martini Motia (Palmarosa) Herb Oil, Rosmarinus Offi-cinalis (Rosemary) Leaf Extract, Tocopherol, Glycine Soja (Soybean)Oil, Gardenia Tahitensis (Gardenia) Flowers, Limonene. Alles 100% natuurlijk en niet getest op dieren.

De prijzen; te krijgen in Medium (18 gr) voor €22,00 of Large (44,5 gr) voor €31,50. Ja, schrik niet van de prijs! :eek: Maar als je bedenkt dat je met Large ongeveer 3 maanden doet, is het een 10'tje per maand en dat valt in verhouding reuze mee. En daarbij moet zeggen dat ik het niet in combinatie met een olie gebruik, dus dat scheelt natuurlijk ook weer. ;)

*Btw als pomade blijft je hoofdhaar redelijk in model zitten & als bodybalm is droge huid wel snel verholpen.

beard-scent-bomade-medium-18g.jpg
beard-scent-bomade-large-445g.jpg


Oordeel; begrijpelijk is dat de sterke citrus geur niet voor iedereen is weggelegd en 'k zou dan ook wel een 3e variant willen zien met een lichter subtielere geur. Ook de hoge aanschafprijs is echt wel een iets wat mensen tegenhoudt in een aankoop (misschien zijn er wel samples te krijgen?).

Desondanks voldoet het aan mijn eisen en heb ik mijn nieuwe 'holy grail' gevonden. :)

:)> :)> :)> :)> :)> op de 'Schaal van Baard'.

Schaal van Baard
:)> Baardeloos (waardeloos)/onaangebaard (onaangenaam).
:)> :)> Minderbaardig (minderwaardig)/onderbaards (ondermaats).
:)> :)> :)> Adebaard (adequaat)/bruikbaard (bruikbaar).
:)> :)> :)> :)> Baardig (waardig)/betrouwbaard (betrouwbaar).
:)> :)> :)> :)> :)> Baardtastisch (fantastich)/verbaardingwekkend (verbazingwekkend)
 
Laatst bewerkt:

Yainderidoo

Zware baard
Ik ben wel heel erg benieuwd naar die Black variant.....maar verdorie die prijs houdt me tegen. Als het niet bevalt gaat dat wel zeer doen.( bv. 31,50 voor 48,5 gram) Ik gebruik nu hoofdzakelijk de Mad Viking beard butter in de geur Jotunns brew welke me heel erg goed bevalt en waarvan de prijs ook wat beter verdraagbaar is......een goeie 100 gram voor 19,95 ~;o) Deze is natuurlijk geen (b) pomade...maar toch...
Dank voor je review!!
 

zenn

Zware baard
@Yainderidoo 'k moest al aan je denken toen ik wierook zag staan. Ja, de prijs vind ook ook echt wel een dingetje, het is niet niets.
Je zou natuurlijk ook voor de 18 gram versie kunnen gaan, is de helft goedkoper... :rolleyes:

Btw; ze hebben een sample kit voor €3, alleen zit de 'black' variant er volgens mij niet bij als ik het zo zie.

jao-apothecary-deluxe-sample-pak.jpg
jao-apothecary-deluxe-sample-pak.jpg
 

Yainderidoo

Zware baard
Hahaha.....dank je @zenn .(Y)
Zo'n beetje alles in dat pakket is niet iets wat 'k ooit gebruik.:rolleyes: 'K heb genoeg aan mijn Aleppo zeep. Die Jotunns brew ruikt al een uur in de wind kwa geur. Het is mooi zo.
Misschien moet ik die lui eens mailen of het mogelijk is om dat spul apart te sampelen?? 'k Zal er eens over nadenken.....;)
 
Banner image
Top