Ivan

Ivan

Baard
Ik zal me even voorstellen. Ik ben veertig jaar en woon in Vlaanderen, in de streek van Kortrijk, maar ben ook heel veel in Gent en omgeving te vinden. Ben tot een vijftal jaar geleden ook geregeld in Nederland geweest, voornamelijk in Amsterdam. Al meer dan twintig jaar laat ik geregeld mijn baard groeien, soms tot wel twee jaar aan een stuk. Maar, tot voor kort schonk ik weinig aandacht aan het onderhoud ervan. Behalve erg lang, werd die baard ook erg slordig. Ik waste mijn baard vroeger met gewone shampoo, wat, zo lees ik overal, slecht voor je baard is. Sinds ongeveer één à twee jaar gebruik ik baardshampoo. Op 7 november vorig jaar heb ik voor het eerst in mijn leven mijn baard laten bijwerken door een barbier.

Ik moet erg veel tegenstand incasseren. Iemand die ik elke week zie, zeurt voortdurend dat ik mijn baard moet afscheren, dat ze die niet mooi vind, enz. Ook mijn familieleden - de meesten zie ik ondertussen slechts enkele keren per jaar meer - zeurden lang geleden over mijn baard. Maar, in mijn ogen is de hetze die velen tegen baarden voeren gewoon een "wat-een-boer-niet-kent-vreet-hij-niet"-probleem. Het is nu eenmaal in om je gezicht volledig glad te scheren, en louter daarom kunnen velen niet verdragen dat sommigen een andere keuze maken.

Via dit forum hoop ik meer te leren over het verzorgen van baarden, en ervaringen met anderen te delen.
 

JackL78

Zware baard
Welkom op het forum!! Dat mensen zeuren dat je je baard moet afscheren hou je altijd. Ik heb dat ook nog…
Wat vond je van het laten bijwerken van je baard door de barbier? Voor herhaling vatbaar?

Heb je ook een foto van je :)>

Gr Jack
 

Ivan

Baard
Ik was redelijk tevreden over het resultaat. Ben van plan in maart nog eens te gaan, maar dan om mijn baard in een speciale vorm te laten bewerken, een soort ringbaard.

Een foto van mij zal ik niet posten, ik verspreid liever niet al te veel foto's van mij in de digitale wereld.
 

Texman

Koning Baard
Ik was redelijk tevreden over het resultaat. Ben van plan in maart nog eens te gaan, maar dan om mijn baard in een speciale vorm te laten bewerken, een soort ringbaard.

Een foto van mij zal ik niet posten, ik verspreid liever niet al te veel foto's van mij in de digitale wereld.
Je kan ook je ogen afdekken dan ben je zo goed als onherkenbaar.:)>
 
Banner image
Top