Is mijn doel enigszins haalbaar?

Texman

Koning Baard
Ik merk gelukkig dat ik bij deze poging nog geen neiging heb gehad om te gaan scheren of trimmen, heb een beetje schijt gekregen aan wat anderen denken volgens mij :) en vind hoe het er nu uitziet al beter dan zonder beharing, ookal zit ik nu in de periode dat het wat slordig en springerig is.
Het gaat ook niet om wat anderen er van vinden. Maar wat wel belangrijk is, is wat je baard met je zelf doet en hoe het voelt. Bijna iedere man gaat zich een stuk zekerder voelen en dat is leuk om te ervaren.
B.v. toen ik jong was werd ik bijna altijd aangesproken met "jonge man". Toen ik nog een heel kort baardje had werd het gelijk meneer. Aan mijn leeftijd was nog niets veranderd. Dit zijn van die kleine positieve veranderingen die je ten deel gaan vallen. Daarom zeg ik altijd gewoon doorzetten want wat voor baard je ook krijgt het is altijd de moeite waard.:)>
 
Het gaat ook niet om wat anderen er van vinden. Maar wat wel belangrijk is, is wat je baard met je zelf doet en hoe het voelt. Bijna iedere man gaat zich een stuk zekerder voelen en dat is leuk om te ervaren.
B.v. toen ik jong was werd ik bijna altijd aangesproken met "jonge man". Toen ik nog een heel kort baardje had werd het gelijk meneer. Aan mijn leeftijd was nog niets veranderd. Dit zijn van die kleine positieve veranderingen die je ten deel gaan vallen. Daarom zeg ik altijd gewoon doorzetten want wat voor baard je ook krijgt het is altijd de moeite waard.:)>
Haha, viel mij inderdaad op dat een aantal mensen 'meneer' begonnen te zeggen. Vandaag ook voor het eerst te horen gekregen dat het me goed stond dus dat is leuk :)
 
Hallo! Ik zou persoonlijk nog even wachten. In één jaar kan er heel wat gebeuren met je baardgroei.
Ja zekers in mijn geval waren mijn wangen vrij kaal alleen snor en kin en daarna begon het pas ineens zomaar te groeien als paddenstoelen uit de grond op mijn 30e en 2 jaar later is wereld van verschil ten opzichte van voor mijn 30e levensjaar.
 
Ha @Mijndert ,
Wat ik zie is veel belovend je baardgroei is echt op gang aan het komen (Y)(Y)(Y).
Je moet nu echt de nijging onderdrukken om te gaan trimmen anders wordt het nooit wat.
Ga door met de verzorging van je baard zoals je dit al een tijdje doet en gun je zelf de tijd om je baard uit te laten groeien.
Hou ons op de hoogte van je voortgang want het wordt nu leuk.:)
Groet Texman :)>
Ik denk dat trimmen juist goed is. Klein beetje trimmen dan weer verder laten groeien en elke keer beetje bij beetje opnieuw trimmen op iets langere lengte.
 

Macx

Baardaap
Ik denk dat trimmen juist goed is. Klein beetje trimmen dan weer verder laten groeien en elke keer beetje bij beetje opnieuw trimmen op iets langere lengte.
Ik heb daar een paar stukjes over gelezen, en de experts in de artikelen die vinden het een misvatting, je baardharen gaan niet harder groeien door je baard regelmatig te trimmen. Niet volgens mij, maar volgens die baard experts.
 

Baardsterdam

Volle Baard
Ik heb daar een paar stukjes over gelezen, en de experts in de artikelen die vinden het een misvatting, je baardharen gaan niet harder groeien door je baard regelmatig te trimmen. Niet volgens mij, maar volgens die baard experts.
Haar groeit vanuit de wortel, die zit niet waar de haar wordt geknipt, aan het eind van de haar, het dode gedeelte, de wortel zit aan het begin van de haar, bij je wang cq kin, daar vindt de groei plaats.

Je bevordert de baardgroei door gezonde voeding, goede hydratatie en lichaamsbeweging. Daarnaast is groei persoonsgebonden, bij de een groeit haar sneller dan bij een ander.

Dat haargroei gestimuleerd wordt door het te knippen is mijns inziens kolder; broodje aap; hoax.
 
Goeiemorgen heren, ruim een week geleden dus tijd voor een update. Het groeit opzich lekker door, ik hoop alleen dat de wangen dikker gaan worden (de haren dan ;)) zodat je er minder goed doorheen kijkt. Van een afstandje of in minder goede lichtomstandigheden zie je namelijk niets van de haren op mijn wang.

image_2023-6-9_9_59_51.jpgimage_2023-6-9_9_58_27.jpg

Wat het front betreft, ik borstel de haren op mijn kin steeds naar achteren. Als ik het naar voren borstel ziet het er namelijk een beetje vreemd en ongelijk uit. (zie onderstaande foto's). Is het goed om naar achteren te borstelen, of moet dit eigenlijk wel naar voren? Ik hoor het wel :)

20230609_095144.jpg20230609_095212.jpg
 

Macx

Baardaap
Hoi Mijndert, op de wangen groeien de helft minder haren in vergelijking met de kin, vandaar dat het er nu nog wat dunnetjes uit ziet, maar dat trekt wel bij. De kin mag je rustig naar achteren kammen als je dat fijner vindt voor je gevoel, het ziet er dan ook beter uit. Houdt de snor in de gaten, hij wordt alweer wat dikker aan de uiteinden, misschien weer wat bijwerken daar. Voor de rest gaat het heel goed man!
Lekker doorgaan zo (Y)(Y)(Y)
 
Ik heb daar een paar stukjes over gelezen, en de experts in de artikelen die vinden het een misvatting, je baardharen gaan niet harder groeien door je baard regelmatig te trimmen. Niet volgens mij, maar volgens die baard experts.
Ik bedoel meer dat de haren die langzamer groeien dan uiteindelijk mee groeien met de rest in dezelfde lengte. Sommige haren groeien langzamer.
 
Haar groeit vanuit de wortel, die zit niet waar de haar wordt geknipt, aan het eind van de haar, het dode gedeelte, de wortel zit aan het begin van de haar, bij je wang cq kin, daar vindt de groei plaats.

Je bevordert de baardgroei door gezonde voeding, goede hydratatie en lichaamsbeweging. Daarnaast is groei persoonsgebonden, bij de een groeit haar sneller dan bij een ander.

Dat haargroei gestimuleerd wordt door het te knippen is mijns inziens kolder; broodje aap; hoax.
Ik heb daar een paar stukjes over gelezen, en de experts in de artikelen die vinden het een misvatting, je baardharen gaan niet harder groeien door je baard regelmatig te trimmen. Niet volgens mij, maar volgens die baard experts.
Ik bedoel meer dat de haren die langzamer groeien dan uiteindelijk mee groeien met de rest in dezelfde lengte. Sommige haren groeien langzamer.
 
Weer tijd voor de wekelijkse update ;)

Het begint langzaam iets voller te worden, al duurt het denk ik nog best een tijd voor de wangen een beetje serieuze dekking hebben. Gisteren in de zon zag ik dat er wel veel blonde haartjes zitten overal (laatste foto), hopelijk worden die binnenkort donkerder en dikker.

20230616_092312-2023061692913.jpg20230616_092326-202306169305.jpg20230615_153006.jpg
 

Amens

Baard
Lekker bezig! Die blonde haren zie je bij mij ook meer in de zon. Ik denk dat deze nog wel bijtrekken en volwassener worden. Ze gaan in ieder geval wel mee helpen om het geheel een volle(re) look te geven.
 

Mischaa

Baard
Weer tijd voor de wekelijkse update ;)

Het begint langzaam iets voller te worden, al duurt het denk ik nog best een tijd voor de wangen een beetje serieuze dekking hebben. Gisteren in de zon zag ik dat er wel veel blonde haartjes zitten overal (laatste foto), hopelijk worden die binnenkort donkerder en dikker.

Bekijk bijlage 25821Bekijk bijlage 25822Bekijk bijlage 25820
Sowieso loop jij er vroeg of laat met een volle baard bij! Komt goed
 

Texman

Koning Baard
Weer tijd voor de wekelijkse update ;)

Het begint langzaam iets voller te worden, al duurt het denk ik nog best een tijd voor de wangen een beetje serieuze dekking hebben. Gisteren in de zon zag ik dat er wel veel blonde haartjes zitten overal (laatste foto), hopelijk worden die binnenkort donkerder en dikker.

Bekijk bijlage 25821Bekijk bijlage 25822Bekijk bijlage 25820
Ha @Mijndert
Wat ik leuk vind als ik naar je foto's kijk dan zie ik een man met een baard, je laat hem staan er daar kan niemand omheen. Hoewel je baard nog niet dat is wat graag wil heeft het wel al het nodige effect.
De combinatie van je strakke kapsel en je korte baard staat je gewoon heel goed en hoort ook wel bij je leeftijd. Dames vinden dit over het algemeen ook heel mooi. Als je dit combineert met leuke vlotte kleding kan het niet meer stuk. :cool:;)
Texman :)>
 
Ha @Mijndert
Wat ik leuk vind als ik naar je foto's kijk dan zie ik een man met een baard, je laat hem staan er daar kan niemand omheen. Hoewel je baard nog niet dat is wat graag wil heeft het wel al het nodige effect.
De combinatie van je strakke kapsel en je korte baard staat je gewoon heel goed en hoort ook wel bij je leeftijd. Dames vinden dit over het algemeen ook heel mooi. Als je dit combineert met leuke vlotte kleding kan het niet meer stuk. :cool:;)
Texman :)>
Ha Texman dank voor je reactie. De dames geef ik niet zo om, heb er toch al 1 haha :D hoop dat over 2 maanden ofzo de dekking beter is, dan ben ik al aardig tevreden ;)
 

Macx

Baardaap
Hoi Mijndert, deze periode waar je nu in zit wordt meestal als de moeilijkste periode gezien, de haren hebben de neiging alle kanten op te staan en willen nog niet gaan liggen. Nu komt het er op aan om vol te houden en dat je blijft focussen op het doel wat je wilt bereiken. Het wordt een pracht baard, met een hele mooie kleur, en de dekking is prima in orde, dit baard patroon hoort bij je leeftijd. Lekker doorgaan en volhouden, dan komt helemaal goed. Fijn weekend en tot de volgende update.
 
Hoi Mijndert, deze periode waar je nu in zit wordt meestal als de moeilijkste periode gezien, de haren hebben de neiging alle kanten op te staan en willen nog niet gaan liggen. Nu komt het er op aan om vol te houden en dat je blijft focussen op het doel wat je wilt bereiken. Het wordt een pracht baard, met een hele mooie kleur, en de dekking is prima in orde, dit baard patroon hoort bij je leeftijd. Lekker doorgaan en volhouden, dan komt helemaal goed. Fijn weekend en tot de volgende update.
Dank Macx, volhouden moet wel lukken denk ik. Heb 30 juni wel een bruiloft dus hoop dat het dan niet al te slordig is haha
 

Macx

Baardaap
Dank Macx, volhouden moet wel lukken denk ik. Heb 30 juni wel een bruiloft dus hoop dat het dan niet al te slordig is haha
Texman had het over een tonic te gebruiken om de haren in model te houden, volgens mij is het de Grooming tonic van Reuzel, die heb ik hier staan en ik dacht dat ik die op aanraden van Texman heb aangeschaft, ik weet niet meer waar ik deze tonic heb gekocht, maar ik zal even gaan zoeken, en kom er zo meteen op terug.
 
Banner image
Top