Is een volle baard realistisch?

TYT

Stoppelbaard
Hallo,

Ik zou graag een volle baard (zonder snor) willen hebben. Ik heb al langere tijd een kort getrimd baardje maar ik wil nu kijken of ik hem mooi vol krijg, ik twijfel wel een beetje of dit mogelijk is en wou jullie daarom vragen om er eens naar te kijken en je mening/advies te geven. Ik heb hem nu ongeveer 4 weken laten groeien vanaf het mini baardje dat het al was en heb het ondertussen twee keer getrimd op de lengte die te zien is op de foto. Ik twijfel of de zijkanten mooi vol raken en of het contrast van de volle sik en de dunnere zijkanten zal vervagen naarmate de haren langer worden. Ik hoor graag van jullie en zal het proces hier posten! :)IMG_2756.jpegIMG_2764.jpegIMG_2771.jpegBekijk bijlage 29088IMG_2761.jpeg

K9Beard

Baard
Hi TYT: goed bezig! Belooft zeker wel wat.

En zoals met alles: een goed begin is het halve werk. Alleen ben je nog niet op de helft als je een volle baard wil. Dat kost niet alleen tijd (TYT?), geduld en een beetje lef om voor een half jaartje 'voor gek' te lopen (tenminste, dat zal de opmerking zijn die mensen maken wiens eigen ijdelheid hun in de weg staat om er minder vro(uwe)lijk bij te lopen.

Over die zijkanten zou ik me niet zo druk maken. Dat vult vanzelf met de maanden. Kwestie van langere haren die tijd nodig hebben om op lengte te komen. Als de sik sneller groeit en dus voller lijkt, kan je die altijd wat bijsnoeien. Gouden tip die ik destijds kreeg is: niet teveel (liever helemaal niet) bij punten of scheren.

Succes!

Texman

Koning Baard
Hallo,

Ik zou graag een volle baard (zonder snor) willen hebben. Ik heb al langere tijd een kort getrimd baardje maar ik wil nu kijken of ik hem mooi vol krijg, ik twijfel wel een beetje of dit mogelijk is en wou jullie daarom vragen om er eens naar te kijken en je mening/advies te geven. Ik heb hem nu ongeveer 4 weken laten groeien vanaf het mini baardje dat het al was en heb het ondertussen twee keer getrimd op de lengte die te zien is op de foto. Ik twijfel of de zijkanten mooi vol raken en of het contrast van de volle sik en de dunnere zijkanten zal vervagen naarmate de haren langer worden. Ik hoor graag van jullie en zal het proces hier posten! :)Bekijk bijlage 29085Bekijk bijlage 29086Bekijk bijlage 29090Bekijk bijlage 29088Bekijk bijlage 29089
Ha @TYT ,
Je heb voor je leeftijd al een hele goede baardgroei.
Dit geeft je zeker je mogelijkheid om een mooie volle baard te laten staan.
Probeer je wanglijn zo hoog mogelijk te krijgen en de halslijn mag noch iets lager.
Dit gaat zorgen voor een vollere aanblik.
Ook zal je een tijdje niet moeten trimmen om je baard verder uit te laten groeien.
Het geheel kan wat slordiger worden maar dat hoor erbij en is van tijdelijk aard.
Zodra je de lengte hebt die je leuk vindt kan je er weer wat model in aanbrengen.
Succes en laat ons weten hoe het gaat, Texman :)>

TYT

Stoppelbaard
Hi TYT: goed bezig! Belooft zeker wel wat.

En zoals met alles: een goed begin is het halve werk. Alleen ben je nog niet op de helft als je een volle baard wil. Dat kost niet alleen tijd (TYT?), geduld en een beetje lef om voor een half jaartje 'voor gek' te lopen (tenminste, dat zal de opmerking zijn die mensen maken wiens eigen ijdelheid hun in de weg staat om er minder vro(uwe)lijk bij te lopen.

Over die zijkanten zou ik me niet zo druk maken. Dat vult vanzelf met de maanden. Kwestie van langere haren die tijd nodig hebben om op lengte te komen. Als de sik sneller groeit en dus voller lijkt, kan je die altijd wat bijsnoeien. Gouden tip die ik destijds kreeg is: niet teveel (liever helemaal niet) bij punten of scheren.

Succes!
Bedankt voor je bericht! Ik ga hem lekker laten doorgroeien en minimaal bijsnoeien. Ik zal even door de "onverzorgde" fase heen moeten.

TYT

Stoppelbaard
Ha @TYT ,
Dit geeft je zeker je mogelijkheid om een mooie volle baard te laten staan.
Probeer je wanglijn zo hoog mogelijk te krijgen en de halslijn mag noch iets lager.
Dit gaat zorgen voor een vollere aanblik.
Ook zal je een tijdje niet moeten trimmen om je baard verder uit te laten groeien.
Het geheel kan wat slordiger worden maar dat hoor erbij en is van tijdelijk aard.
Zodra je de lengte hebt die je leuk vindt kan je er weer wat model in aanbrengen.
Succes en laat ons weten hoe het gaat, Texman!
Dat is goed om te horen! Bedankt voor je advies! Ik hou jullie op de hoogte.

Ivan

Baard
Ha @TYT ,

Nu we het toch over leeftijd hebben, even een vraagje aan de topicstarter dat in deze context toch wel relevant is: hoeveel jaar ben je momenteel juist? Ik zie dat nergens vermeld staan.

Yoeri

Baard
Ik zou het baardje wat je nu hebt zo laten. Het staat je wel, een langer exemplaar zonder snor zou je gezicht nog langer maken. Je bent een niet erg lelijk uitziende jongen dus je hebt niet echt een baard nodig om je gezicht te verbergen. Maar waarom wil je geen snor?

TYT

Stoppelbaard
Ik zou het baardje wat je nu hebt zo laten. Het staat je wel, een langer exemplaar zonder snor zou je gezicht nog langer maken. Je bent een niet erg lelijk uitziende jongen dus je hebt niet echt een baard nodig om je gezicht te verbergen. Maar waarom wil je geen snor?
Thanks voor je reactie. Ik vind dat een leuke originele stijl, natuurlijk wel even kijken hoe dat gaat staan. Ook heb ik geen mooie volle snor.

Banner image