Irritatie huid onder de baard.

Erikje

Stoppelbaard
Hoi, ik was mijn baard 2x p week met antiroos shampoo + conditioner van mijn dochter, maar de huid onder mijn baard begint te irriteren. Iemand tips?
+ aantal keer perdag spoelen met water, na het eten enzo. Plus kammen en borstelen.


Alvast bedankt Erik.
 
Laatst bewerkt:

maximum

Zware baard
Hoi..Zou eens beginnen om het vaker te wassen ipv 2x per week:)Weet niet of je olie of iets dergelijks gebruikt..Een goede borstel met lange pinnen zo dat je ook als ware de huid masseert tijdens het borstel..Beard up:)>
 

Arjay

Baardaap
Oerbaard
Ojee... :confused: Haha..
Ik zou het niet vaker gaan wassen. Zo te horen heeft dat er niks mee uit te staan. Het ligt denk ik eerder aan de producten die je gebruikt. Vooral de antiroosshampoo zou ik laten staan. Je gezichtshuid is toch een stuk fragieler dan je hoofdhuid. Probeer een shampoo voor 'ieder haartype', maar het best een baardzeep/-shampoo..
 

maximum

Zware baard
Als je wax,balsem etc er dagelijks in smeert zou ik het zeker wel vaker wassen;)Maarja of hij het gebruikt is onbekend:)Zo niet dan hoeft het id niet vaker:pBeard up:)>
 

Erikje

Stoppelbaard
Ik gebruik verder niks, kam de baard x of 6 per dag, en na het eten /drinken spoelen,
Hij wordt best lang vooral de snor, maar wil hem niet bij knippen maar later in een soort scheiding kammen. Baard is een maand of 3 oud.
ps hoe krijg ik mijn avatar gedraaid.
 

Ontw3rper

Baard
Bij irritatie van mijn huid onder mijn baard gebruik ik een paar dagen unicura zeep ipv shampoo e.d.. Lekker even raggen maar niet krabben, uitspoelen en een lekkere balsem erin. Is het binnen een paar dagen weer oké.
 

maximum

Zware baard
Als ik mijn baard vaak borstel door de dag heen krijg ik ook jeuk..Zou eens wat minder kammen in jou geval;)Beard up:)>
 

maximum

Zware baard
Ik heb door het wekelijks bij houden bovenzijde kaaklijn in 9 maanden onbewust ongeveer 2,5cm aan hoogte verloren:(Dat laat ik nu sinds anderhalve week bijgroeien en dat jeukt en irriteert ook enorm(zie fotos)..Dat is gewoon een fase waar ik nu doorheen moet;)Met geduld en de juiste verzorging komt dat vanzelf goed(Y)Beard up:)>20160304_103536-2.jpg20160304_103732-1.jpg
 

Arjay

Baardaap
Oerbaard
Haha wat grappig. Ik heb namelijk precies hetzelfde.. En het ziet er momenteel bij mij exact zo uit..
Komt wel weer goed.. (Y)
 

maximum

Zware baard
Haha wat grappig. Ik heb namelijk precies hetzelfde.. En het ziet er momenteel bij mij exact zo uit..
Komt wel weer goed.. (Y)

Zekers Arjay:)Ik ben er toevallig achter gekomen door op een midweekje vakantie mijn mesje vergeten mee te nemen;)Ik dacht he daar staat nog behoorlijk wat haar na 1 week:eek:Nu ben ik er blij mee want ik vond bovenzijde kaaklijn erg laag:(Nu blijkt door eigen toe doen:pHeb ik weer een nieuw projectje in mijn baardreis:DBeard up:)>
 

Arjay

Baardaap
Oerbaard
Juist.. :D Zo blijf je lekker bezig! Ik ben momenteel bezig met een poging mijn haar weer eens wat langer te laten groeien.. Ook een leuk projectje naast de baard.. Al hoef ik daar niet zo veel voor te doen haha :p
 
Banner image
Top