Incomplete baardgroei, zou het in model te krijgen zijn?

Pearlescent

Stoppelbaard
Ik loop al een tijdje rond te neuzen op dit leuke forum en heb veel geleerd, maar wil nu zelf om advies vragen. Ik ben 20 jaar en droom al een tijdje van een baard. Ik groei het nu ongeveer een maandje, maar het wilt nog niet volledig groeien. Vooral aan de voorkant van mijn gezicht is het nogal kaal/dons. De snor groeit ook niet erg snel. Ik vraag mij af of ik met genoeg geduld en moeite een leuk model zou kunnen kweken, of zal het hoe dan ook er raar uit zien? Bedankt voor jullie advies.

8fcyaDU.jpg


N1o0A9Y.jpg


0M8j7hs.jpg


862mW0u.jpg
 

Texman

Koning Baard
Ha @Pearlescent ,
Welkom op ons leuke forum leuk dat je mee gaat doen.:)
Op je foto's zie ik nog geen volledige baardgroei en dat komt door dat je nog erg jong bent.
Je baard moet nog tot volle wasdom komen en hoe snel dat gaat is van heel veel factoren afhankelijk, dus moeilijk om daar goed beeld van te krijgen.
Ik zie wel dat er bij jou potentie aanwezig is om een baard te laten staan.
Ga zeker nog 3 maanden door met groeien en kijk wat het geworden is. Je wangen en je hals mag je wel schoon houden anders krijg je een zwerverslook.
Over 3 maanden kan je zien of er zich nieuwe haargroei ontwikkeld heeft en hoe dat er uit ziet. Dan kan je ook een beslissing nemen over hoe je verder wil gaan
Hou ons op de hoogte dat vinden we leuk en laat je niet ontmoedigen door negatieve opmerkingen uit je omgeving.
Want jij durft en zij niet :p
Groet Texman :)>
 

Pearlescent

Stoppelbaard
Ha @Pearlescent ,
Welkom op ons leuke forum leuk dat je mee gaat doen.:)
Op je foto's zie ik nog geen volledige baardgroei en dat komt door dat je nog erg jong bent.
Je baard moet nog tot volle wasdom komen en hoe snel dat gaat is van heel veel factoren afhankelijk, dus moeilijk om daar goed beeld van te krijgen.
Ik zie wel dat er bij jou potentie aanwezig is om een baard te laten staan.
Ga zeker nog 3 maanden door met groeien en kijk wat het geworden is. Je wangen en je hals mag je wel schoon houden anders krijg je een zwerverslook.
Over 3 maanden kan je zien of er zich nieuwe haargroei ontwikkeld heeft en hoe dat er uit ziet. Dan kan je ook een beslissing nemen over hoe je verder wil gaan
Hou ons op de hoogte dat vinden we leuk en laat je niet ontmoedigen door negatieve opmerkingen uit je omgeving.
Want jij durft en zij niet :p
Groet Texman :)>
Hoi Texman, dankje voor je reactie! Top dat je enige potentie ziet. Ik snap dat ik jong ben, maar wil het graag toch proberen met wat ik nu heb.
Wat bedoel je precies met de wangen schoon houden? Helemaal kaalscheren of de lijnen gewoon wat strakker maken?
 
Hoi komt wel goed je hebt goede lijnen dus vooral volhouden.
Je bent nog jong dus nog alle tijd. Let op je voeding en zorg vooral voor genoeg vitamines je zult merken dat het met vitamines sneller gaat.
Ikzelf ben bijna 50 en ook veel geduld nodig maar komt wel goed. Ga absoluut niet knippen of uitstekende haartjes knippen. Gebruik een goede olie welke je haren voeden.
Succes en houd ons op de hoogte

Mark

Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk
 
Ha @Pearlescent ,
Ik bedoel de lijnen wat strakker maken zodat het er minder slordig uitziet.
Groet, Texman:)>
Juist niet doen gewoon laten groeien en om het minder "slordig' te maken beetje wax erin en plat maken. Een afgeschoten haartje duurt weer langer en net die paar haten kunnen het verschil zijn tussen wat voller of kaal plekje

Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk
 

Texman

Koning Baard
Ik ben het er vaak niet mee eens als mensen zeggen "laat maar groeien".
Ik het geval dat je een prachtige volle en egale baardgroei hebt krijg je zo snel een mooie volle baard dat is inderdaad zo.
Voor de jonge mensen die wat minder gezegend zijn ben ik van mening dat je van meet af aan gelijk moet beginnen met het afbakenen waar je wel en waar je geen haar wil laten groeien. Als je jong bent wil je graag een baard maar het is ook belangrijk dat je aantrekkelijk blijft.
Vandaar dat ik dit adviseer aan de jonge baardmannen.:)
 

Pearlescent

Stoppelbaard
Dag mensen, ik ben inmiddels bijna en jaar verder en heb wat vordering geboekt. Ik ben inmiddels bijna 21 jaar en vergeleken met een jaar geleden zijn er hier en daar wat haarzakjes uitgebloeid. Hoewel ik hem er beter uit vind zien dan voorheen, wil ik graag jullie advies.

Ik ben tevreden met de wangen en bakkebaarden, maar het haar op mijn kin, onder de lippen en de snor wilt nog niet echt doorkomen. Ik vind dat dit het baardbeeld een beetje sloopt, waardoor het toch meer op een 'neck beard' lijkt. Ik heb hem proberen langer te laten groeien, maar ik vond dat er nog niet goed uit zien met wat ik nu kan groeien. Is er misschien een bepaalde stijl die ik kan proberen, waardoor het er toch wat strakker uit ziet?

XFJMkBN.jpg

pA0zIb3.jpg

curLpov.jpg

0BTEjgv.jpg
 

Texman

Koning Baard
Het jammer dat je baard nog niet overal wil groeien maar toch is het geen hopeloze zaak. Je ben nog erg jong en je baardgroei moet nog volledig opgang komen.
Ik raad je aan door te gaan met groeien maar voorlopig de wanglijn een stuk lager te zetten zodat er een meer evenwichtige look ontstaat.
Hou het ook zo strak mogelijk. Laat vervolgens je baard meegroeien met de verdere uitbreiding van je baardgroei. ( steeds een beetje meer baard).
Op jouw leeftijd staat dat best goed. Zelf had ik dit probleem vroeger ook en heb zo ook aangepakt.
Ik heb je foto even bewerkt dan begrijp je beter wat ik bedoel. Je hals lijn is op zich goed maar hou het wel strak.
Succes Texman :)>
pA0zIb3.jpg
 
Banner image
Top