In for a change

Skaggy

Volle Baard
Volhouden @Boxer je maakt al mooie vorderingen en het ziet er prima uit!

Wat de baard betreft ben ik het vaak eens met het commentaar dat ik krijg en ben ik zelf nog wel het meest kritisch. Maar... ik wil een baard en wanneer ik opgeef krijg ik die niet. Nu na bijna 6 maanden krijgen de dagen dat ik zelf positief ben over de baard pas de overhand. Het vreemde is dat wanneer ik terugkijk naar de foto’s van de afgelopen maanden ik het er helemaal niet zo beroerd vind uitzien als ik het op dat moment vond.

Beard on! (Y):)>
 

Texman

Koning Baard
Ha @Boxer ,
Ik ben het voor het merendeel eens met wat er aanbevolen wordt maar ik vind ook dat het laten groeien van een baard geen kwelling moet worden.
Wat je op dit moment niet moet doen is je gehele baard gaan snoeien want er zijn maar een paar plekken die wat irritatie veroorzaken.
Wat mij betreft mag je de uitstekende haren van je snor best een beetje inkorten. Dat zelfde mag je ook doen met de tonsel ( haren direct onder je lip) .Daar hoeft je niet voor naar een barbier dat kan je gewoon zelf doen met een een schaartje. Als je pas met een baard begint hoeft dat voor mij ook niet gelijk een lange baard te worden. Een korte volle baard staat ook fantastisch en zeker in het begin kan je dan wennen om als baardman door het leven te gaan. Ik ben van het principe klein beetje er af en een langer stuk laten groeien. Het duurt wat langer als dan je helemaal niet snoeit. Maar op deze manier is het te doen.
Ik schrijf dit omdat ik het jammer zou vinden als door wat ongemakken zou afhaken want dat is mijn inziens niet nodig. Het is wel zo wat de Prof zegt deze periode van groei is vaak moeilijk maar als je weet door te zetten wordt het wel beloond met een mooie baard.
Dus hou vol, Texman :)>
 

Peter1971

Baard
Dag Michel, dank voor je reply.
De haren zijn inderdaad stug, gebruik baardolie en kokosolie. Probeer dan de snor naar links en rechts te kammen maar haren springen steeds terug. Nu op zoek naar goede snorrenwax.
Ik probeer ‘stug’ vol te houden.

Boxer welkom op dit forum,....ik zou v12 gel gebruiken, geheid suc6 ..rijkelijk aanbrengen op een kam en verschillende keren doorkammen in de gewenste richting.
werkt dat niet...pak dan gerust de trimmer..je zal geen baard raken...of misschien op een haar na;):p..
 

Nib85

Volle Baard
De baard komt naar mijn inziens niet goed..wel een dikke snor...met een sik....een goaty is misschien beter voor je?
Na 3weken zie je de haargrens echt wel lopen, ..
sorry, ben er niet zo van om te zeggen dat het wel goed komt "als je maar geduld hebt...soms duurt geduld zelfs nieg lang genoeg.

Beetje late reactie, maar:

Onzin, je moet eerst een beetje bijlezen voor je zo maar wat roept. Er zijn mensen met nagenoeg dezelfde basis die een prachtige baard hebben laten groeien.
Kost tijd en geduld, maar in veel gevallen kan het.

Ik ben het met je eens dat je mensen geen valse hoop moet geven, als er na een maand of 3 geen verbetering in zit kun je mijn inziens ook het beste stoppen.
[DOUBLEPOST=1575674991][/DOUBLEPOST]Overigens denk ik dat het met de topicstarter hier wel goed komt. Ik verwacht niet dat hij binnen een paar maand een hele dikke en volle baard heeft, maar ik denk dat het wel fatsoenlijk kan worden.
 
Laatst bewerkt:

Peter1971

Baard
Beetje late reactie, maar:

nsen met nagenoeg dezelfde basis die een prachtige baard hebben laten groeien.
Kost tijd en geduld, maar in veel gevallen kan het.je bent het me eens en toch zeg je onzin?

Ik ben het met je eens dat je mensen geen valse hoop moet geven, als er na een maand of 3 geen verbetering in zit kun je mijn inziens ook het beste stoppen.
[DOUBLEPOST=1575674991][/DOUBLEPOST]Overigens denk ik dat het met de topicstarter hier wel goed komt. Ik verwacht niet dat hij binnen een paar maand een hele dikke en volle baard heeft, maar ik denk dat het wel fatsoenlijk kan worden.[/QUO
Beetje late reactie, maar:

Onzin, je moet eerst een beetje bijlezen voor je zo maar wat roept. Er zijn mensen met nagenoeg dezelfde basis die een prachtige baard hebben laten groeien.
Kost tijd en geduld, maar in veel gevallen kan het.

Ik ben het met je eens dat je mensen geen valse hoop moet geven, als er na een maand of 3 geen verbetering in zit kun je mijn inziens ook het beste stoppen.
[DOUBLEPOST=1575674991][/DOUBLEPOST]Overigens denk ik dat het met de topicstarter hier wel goed komt. Ik verwacht niet dat hij binnen een paar maand een hele dikke en volle baard heeft, maar ik denk dat het wel fatsoenlijk kan worden.

je verwacht zelf niet dat hij binnen een paar maand een dikke baard heeft ...:D:Dwaar moet ik me dan inlezen?..story,...prive? puk van de petteflat
 

Nib85

Volle Baard
je verwacht zelf niet dat hij binnen een paar maand een dikke baard heeft ...:D:Dwaar moet ik me dan inlezen?..story,...prive? puk van de petteflat

Probeer niet zo populair te doen, je manier van communiceren past niet bij je...
Ik zeg dat ik niet verwacht dat hij binnen een paar maand een hele dikke baard heeft, maar dat het wel fatsoenlijk kan lijken. Zoals bij zo velen (helaas heb je uitzonderingen die echt geen volledige baard kunnen laten groeien, maar dat is nu nog veel te vroeg om te zeggen).

Antwoord op je vraag:
Hier op het forum kun je lezen dat het zeker mogelijk is.
 

mcvries

Baard
Succes met je baardreis! Ik heb zelf echt heel lang in een ‘schaamfase’ gezeten. Zo erg dat het in ieder geval 1 keer voorkwam dat er iemand binnenkwam en schaterend zei dat het met mijn baard nooit niks niet zou worden. Dat was wel even doorbijten. Zeker als het heel lang duurt is bij tijd en wijle (en echt niet vaak!!) wel zinnig om de sprieten en plukjes bij te trimmen, wekt een vollere indruk. Geduld Geduld! Succes!
 

Peter1971

Baard
Probeer niet zo populair te doen, je manier van communiceren past niet bij je...
Ik zeg dat ik niet verwacht dat hij binnen een paar maand een hele dikke baard heeft, maar dat het wel fatsoenlijk kan lijken. Zoals bij zo velen (helaas heb je uitzonderingen die echt geen volledige baard kunnen laten groeien, maar dat is nu nog veel te vroeg om te zeggen).

Antwoord op je vraag:
Hier op het forum kun je lezen dat het zeker mogelijk is.

mijn manier van communiceren past niet bij me?,..."je kent me niet eens".
en als het goed komt met de baard is het mooi meegenomen, er word in advies gevraagt
Probeer niet zo populair te doen, je manier van communiceren past niet bij je...
Ik zeg dat ik niet verwacht dat hij binnen een paar maand een hele dikke baard heeft, maar dat het wel fatsoenlijk kan lijken. Zoals bij zo velen (helaas heb je uitzonderingen die echt geen volledige baard kunnen laten groeien, maar dat is nu nog veel te vroeg om te zeggen).

Antwoord op je vraag:
Hier op het forum kun je lezen dat het zeker mogelijk is.


mijn manier van communiceren past niet bij me?...je kent me niet eens!..
dit is een forum,..er word om een mening gevraagd,...en dit is mijn mening, jij hebt een andere mening...als jij denkt dat het goed komt met de baard is dat toch goed..wie zal het zeggen.
 

Boxer

Stoppelbaard
Inmiddels heb ik de drie maanden bereikt. Dus een update was nodig. Vanmorgen het baardje voor het eerst netjes laten maken en wat laten trimmen. Niet veel vanaf gegaan, maar wel de wilde haren kwijt.
Voordat ik naar de barbier ging twijfelde ik erg of ik wel moest doorgaan met deze reis. Het ziet er nu gelijk een stuk verzorgder uit gelukkig en heeft het trimmen me voldoende lef gegeven om weer een stapje verder te gaan.
Het valt mij op dat de linkerkant wat voller is geworden. Hoop dat rechts ook nog wat gaat toenemen.
db463a973b368dbe53db2fc065b59b9a.jpg
8f542ec01184f55700199a1c8e74eb2e.jpg
26cf53ce7a67b4d962e2bfbe3bef58e4.jpg
 

Nib85

Volle Baard
Twijfel mag, ik neem aan dat je twijfel nu weg is?

Je bent een goed voorbeeld voor andere mannen die niet hele volle haargroei op de wangen hebben.

Ziet er goed uit zo en kan alleen maar mooier worden. :)> (Y)
 
Banner image
Top